Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, June 26, 2011

Kenapa UMNO Takut Kepada Pilihanraya yang BERSIH?

Setiap hari, media2 milik UMNO menyerang BERSIH, memaki BERSIH, membuat ugutan, menyebar ancaman, memperbudak-budakan rakyat Malaysia. Semua kerana sebahagian besar rakyat Malaysia mahukan sistem pilihanraya yang telus dan BERSIH.

Soalnya sekarang: Mengapa UMNO takut dengan pilihanraya yang BERSIH?

Mengapa UMNO takut dengan dakwat kekal bila negara Jiran Indonesia melakukannya untuk lebih 240 juta rakyat Indonesia?

Mengapa UMNO takut membersihkan Daftar Pemilih walaupun jelas terdapat pemobohongan dan penipuan di dalam nya?

Mengapa UMNO takut menghapuskan undi pos, sedangkan Malaysia bukan lagi di dalam peperangan?

Mengapa UMNO mahu semua rakyat Malaysia menjadi penakut macam mereka?

Jelasnya, UMNO penipu. Apabila rakyat mahu mendedahkan penipuan mereka, sudah tentulah mereka jadi takut.

Rakyat Malaysia tiada jalan lain. Wajib semua turun ke jalan2 raya menuntut sistem pilihanraya yang bersih.

Kalau tidak, kita akan terus diperintah oleh kerajaan yang korup dan penipu. Kerajaan yang dipilih dengan cara menipu tidak perlu takut dengan kehendak rakyat.

Tulang Besi

11 comments:

Anonymous said...

1.tengah pening ni!!kata pilihanraya tak bersih!!tapi pada PRU 12 dulu!!umno hampir bungkuih!!!dapatlah jugak puak-puak pas merasa merc hitam berkilat!!gelaran datuk!datuk sri!!
2.gena kalau pakat-pakat bersihkan hati dulu!!belajaq terima kenyataan bahawa MAJORITI puak melayu dan islam semakin tolak pas!!
3.apakata puak-puak pas ni belajaq kembali "amanat hadi awang".kot-kot pakat lupa!!

Anonymous said...

kenapa pas sanggup gugurkan perjuangan negara islam dan hukum hududnya...

kenapa pas sanggup jadi anjing kepada dap si kafir harbi tu...

kenapa pas sanggup tolak kepimpinan ulamak dan pilih kepimpinan alamak...

sebabnya adalah pas semakin sesat dan semakin menuju ke jahanam...

Anonymous said...

Sebab mereka suka yang kotor-kotor

Anonymous said...

mmm.. mulakan dari diri sebelum pergi ke jalanan.
mari kita bubar DUN selangor.DUN kedah. DUN kelanatan.DUN penang.
Saya percaya, undi disini tidak bersih!!
Mari kita bersih kan sini dulu.
Kita bukti pada SPRM dan SPR bahawa kat empat negeri ini terbukti KOTOR plihanraya nya!!

No Party said...

Mula2 aku sokong gak Bersih ni, tp bila fikirkn balik, dipimpin oleh Ambiga pulak tu, punah ranah sokongan aku. Harap2 org melayu lain pun fikirkan semula sokongan anda semua.

SAUDARA TB YG BIJAKSANA TLG BAGI ULASAN PASAL AMBIGA NI UTK TATAPAN KITA SEMUA.. SIAPA DIA NI SEBENARNYA. KETEPIKAN SOAL POLITIK DULU, ULAS DENGAN ADIL WAHAI TB..

lepas tu aku akan fikirkn balik sokongan aku sbb aku ni melayu islam, amat mustahil aku nak sokong Ambiga ni. Tlg saudara TB ulas sebelum terlambat.....

Anonymous said...

TB,

Yang aku nampak, masa PKR buat pemilihan bahagian, kecoh nak mampus, kat tempat aku di KKB, melayang-layang kerusi....merata-rata ahli merugut banyak penipuan, terang-terang pulak tu. Yang mengundi 1000, bila dikira undi, jumlah naik 1300.

Masa pemilihan PAS baru-baru ini, kecoh juga dengan berbagai tuduhan.

Yang steady, DAP, dia orang ketawa kat kau orang tau tak.
Bodoh punya orang melayu.

Masa pemerintahan UMNO di selangor, projek semua di kaut oleh orang BN, bila Pakatan memerintah selangor, orang Pakatan pulak kaut semua nya.

Kesimpulan nya, KAU orang semua serupa saja. Mana ada betul-betul BERSIH!!!!!!

Anonymous said...

ala...umno pun sama..kata kat pas konon..rasanya umno lagi teruk....hmm....hampa kata pila kat pas pun...lanie..cina dah tak suka BN dah....tgu masa ja...org melayu pun dah banyak sokong pas...orang umno pun dah bnyk sokong pas...tgu la pilihanraya 13 nih..silap umno jadi pembangkang..kawasan kampung boleh nk perbodoh kawasan bandar jgn haraplah BN nak menang pulak...org UMNO memang suka harga barang naik...sebab suka bagi duit lebih kat BN...org umno memang sayang pemimpinm depa sebab bagi harga baik naik..org pas tak suka barang naik sbb org pas ramai yang susah..org umno kaya-kaya sbb tuh depa tak pa bila umno bagi barang naik...tgu la hampa org umno...depa menang lagih...harga minyak naik la...percayalah..tgu la org umno...tak dak duit nk boh minyak moto...pi tadah tangan kat najib..kot2 dia nk bagi sekupang dua...hampa kena ingt...minyak naik...menteri2 tak dak apa nah...elaun minyak sponsor penuh...sekupang tak gaduh bayaq..yang kena bayaq pencacai umno saja...sbb tuh org umno suka harga barang naik...

Tulang Besi said...

Apa masaalah dgn Ambiga? Takda masaalah pun aku tengok.

Anonymous said...

kau buta hati tulang babi (TB) sampai Allah SWT tutup terus hati kau...ambiga tak ada masalah???

Anonymous said...

Anonymous June 26, 2011 8:38 PM
said...

ala...umno pun sama..kata kat pas konon..rasanya umno lagi teruk....hmm....hampa kata pila kat pas pun...lanie..cina dah tak suka BN dah....tgu masa ja...org melayu pun dah banyak sokong pas...orang umno pun dah bnyk sokong pas...tgu la pilihanraya 13 nih..silap umno jadi pembangkang..kawasan kampung boleh nk perbodoh kawasan bandar jgn haraplah BN nak menang pulak...org UMNO memang suka harga barang naik...sebab suka bagi duit lebih kat BN...org umno memang sayang pemimpinm depa sebab bagi harga baik naik..org pas tak suka barang naik sbb org pas ramai yang susah..org umno kaya-kaya sbb tuh depa tak pa bila umno bagi barang naik...tgu la hampa org umno...depa menang lagih...harga minyak naik la...percayalah..tgu la org umno...tak dak duit nk boh minyak moto...pi tadah tangan kat najib..kot2 dia nk bagi sekupang dua...hampa kena ingt...minyak naik...menteri2 tak dak apa nah...elaun minyak sponsor penuh...sekupang tak gaduh bayaq..yang kena bayaq pencacai umno saja...sbb tuh org umno suka harga barang naik...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tapi masalahnya orang pas yang kononya pejuang islam telah tolak ulamak dan sanjung alamak, takut bala Allah...

orang pas jugak kata negara islam tak ada dalam quran...

Anonymous said...

ambiga tak tutup aurat...maksudnya dia kurang bersih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.