Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, June 14, 2011

Soalan yang Wajib Dijawab UMNO Sekiranya Mereka Benar2 Pembela Melayu

NOTA EDITOR: Ada pembaca memberikan artikel di bawah kepada Tulang Besi

From: Mohd Faidzal
Sent: Tuesday, June 14, 2011 12:51:40
Subject: FW: Pertanyaan untuk jawab

Hendak tanya UMNO dan para pemimpinnya sedikit : Di antara DAP dan UMNO, siapakah yang lebih mengancam survival orang-orang Melayu?

1. DAPkah yang melesapkan hampir separuh tanah rizab Melayu? Dari kira-kira tiga juta hektar negara menyambut kemerdekaan dulu, kini hanya tinggal 1.7 juta hektar sahaja. DAP yang belasahkah atau UMNOputra menghentamnya untuk kekayaan peribadi dan terus untuk memperhambakan orang Melayu?

2. DAPkah yang melakukan pengkhianatan terhadap orang-orang Melayu dalam persempadanan semula kawasan pilihan raya 2003 dahulu yang kawasan Melayu menjadi minority. Kawasan pilihan raya di negeri-negeri majority Melayu tidak ditambah?

3. DAPkah yang menjadikan peneroka Felda yang rata-ratanya orang Melayu tidak ubah seperti rakyat India yang miskin sedangkan negara mereka kaya-raya,malah para pemimpin UMNO memiliki kekayaan yang melimpah ruah?

4. DAPkah yang kendurikan saham RM50 bilion-saham Bumiputera yang kini hanya tinggal RM2 billion sahaja?


5. DAPkah yang berpakat dengan Gerakan memingirkan orang-orang Melayu Pulau Pinang yang kini hanya tinggal gusi dan lidah sahaja, sedangkan para pemimpin UMNO memiliki kekayaan yang luar biasa sekali?

6. Adakah MCA, Gerakan dan MIC baik sangat terhadap orang-orang Melayu? Tidak cukupkah lagi apa yang berlaku kepada orang-orang Melayu Pulau Pinang ketika negeri itu diperintah oleh Gerakan?


7. DAPkah yang suatu masa dahulu merentap bantuan sekolah-sekolah agama rakyat (SAR)?

8. DAPkah yang bunuh orang-orang Melayu Islam di Memali dan di Lubok Merbau?

Kesimpulannya, UMNO dan para pemimpinnya memang merupakan pengkianat bangsa dan agama. Mereka berterusan menjadikan orang Melayu sebagai hamba kepada pemimpin. Kehidupan orang Melayu masih mundur dan terpinggir berbanding dengan bangsa-bangsa lain walaupun sudah diberi masa 54 tahun untuk merubahkan kedudukan social, ekonomi dan pendidikan orang Melayu, tetapi UMNO gagal melakukannya. Orang Melayu masih ditakuk lama, lebih baik sedikit berbanding di zaman penjajah dahulu.

15 comments:

Anonymous said...

jawapan aku pada soalan bodoh oleh mangkok ayun TB simple jer......DAP adalah parti ala yahudi berkonsepkan kapitalist totok yg belum menunjukkan taringnya....kuasa belum ada ditangan mereka ...bila sudah ada kuasa walau sekelumit maka apa jawapan mereka " gugurkan negara islam...over my body...letakkan semula arak itu di 7 eleven.....kami kuar pakatan kalau terus runtuhkan rumah babi di kedah DAP kedah" itu baru cket....u see ancaman mereka bila sudah ada seciput kuasa....bayangkan bila mereka berkuasa sepenuhnya......sebab tu PAS tersu jadi kuda, bhgal dan unta DAP malah lebih terok jadi hamba abdi YAHUDI DAP ini....

Anonymous said...

lihat video memali...ingat lagi ceramah negara islam PAS yg masih kita simpan....kesian pejuan pejuang tulen PAS yg telah dilaknati oleh pemuja pemuja DAP hari ini...

Anonymous said...

MANA ADA LAGI NEGARA KEBAJIKAN KAT UK

(cuba baca dlm website - guna google - Tution fees and oan company in UK)

fuh kena bayar yuran sampai 9 ribu pound sterling)


Payment arrangements

The act introduced a means-tested method of payment for students based on the amount of money their families earned. Students whose families earned less than £23,000 would be exempt from fees whilst those families earning between £23,000 and £35,000 a year would be charged a percentage of the fees on a sliding scale. Those families who earned over £35,000 a year would be charged the full fees which amounted to £1,000 a year.[22] The maximum fees rose in line with inflation, reaching £1225 in 2007-08.[19] Starting with 1999-2000, maintenance grants for living expenses would also be replaced with loans and paid back at a rate of 9 percent of a graduate's income above £10,000.[20] All loans would be government funded and administered by the Student Loans Company, the organisation responsible for administering loans throughout the UK.[23][note 3]

Anonymous said...

UK Negara kebajikan ????


Payment arrangements

The act introduced a means-tested method of payment for students based on the amount of money their families earned. Students whose families earned less than £23,000 would be exempt from fees whilst those families earning between £23,000 and £35,000 a year would be charged a percentage of the fees on a sliding scale. Those families who earned over £35,000 a year would be charged the full fees which amounted to £1,000 a year.[22] The maximum fees rose in line with inflation, reaching £1225 in 2007-08.[19] Starting with 1999-2000, maintenance grants for living expenses would also be replaced with loans and paid back at a rate of 9 percent of a graduate's income above £10,000.[20] All loans would be government funded and administered by the Student Loans Company, the organisation responsible for administering loans throughout the UK.[23][note 3]

Anonymous said...

ceh... setakat dapat fakta dari RTM, mmg laa semua pembangkang tak elok... baru 3 tahun lebih bro, yang 50 tahun memerintah pun belum tentu mampu buat apa yang pembangkang buat... aku teringin nak tgk BN jatuh dalam PRU nii, bagi PR pulak memerintah... Kalau PR lagi teruk, sampai ke sudah aku sokong BN... wakaka...

Anonymous said...

Xpayah duk bagi-bagi soalan kat UMNGOK. Bodohnya dorang xboleh jawap langsung. Balik-balik keris, balik-balik Melayu. Apa depa dapat x tau la. HAMPEH!!!

hassan said...

Bagus, teruskan pendedahan benar i ni. Kalau aku jadi PM UMNO pun memang tak terkata sebab takde hujah.

Anonymous said...

semua soalan2 tu jawapannya hanya satu saja, UMNO! tak lain tak bukan. orang UMNO bkn tak tau, cuma malu nak ngaku je...

Anonymous said...

dap kah yang memberikan biasiswa kepada kamu yang berasal dari keluarga miskin untuk belajar di US???

Anonymous said...

aku ingat puak-puak pas sial nie tak tengok RTM, rupa-rupanya tengok jugak...kau nak sokong pas dan pr tu kau punya pasal...tak ada sapa pun kisah...lagi pun bukan ada dalam quran pun kau sokong apa...kah..kah..kah...bodoh punya melayu...

Anonymous said...

Dari duk bising kata PAS takut kat DAP untuk laksanakan hukum Islam, apa kata UMNO yg sudah ada mandat besar dlm tangan malah menjadi big brother dan parti dominan dlm BN laksanakan hukum itu. Money, machinery, media, manpower sudah ada, laksanakan je lah. Perkara pertama, isytihar jihad hapus rasuah.

V7 said...

Anonymous June 15, 2011 8:47 AMsaid...

Dari duk bising kata PAS takut kat DAP untuk laksanakan hukum Islam, apa kata UMNO yg sudah ada mandat besar dlm tangan malah menjadi big brother dan parti dominan dlm BN laksanakan hukum itu. Money, machinery, media, manpower sudah ada, laksanakan je lah. Perkara pertama, isytihar jihad hapus rasuah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kan hadi mat jenin tu dah kata negara islam tak ada dalam quran...yang ada hanya negara kebajikan...apa yang umno dah buat tu betul lah...pasal rasuah kena tanya hadi awang dulu, ada tak rasuah dalam quran...maklum lah hadi tu baru Qatam quran...

bodoh punya malaon pas nie...sendiri yang sibuk nak buat negara islam dan sendiri jugak yang kata negara islam tak ada dalam quran...jangan lepas nie kata negara islam tak dalam quran sebab konspirasi umno sudah lah...

sendiri yang tolak ulamak dan pilih alamak...kata utusan pulak sokong ulamak...tak bodoh dan sial ker puak-puak pas nie...

V7 said...

bodoh punya pas...kalau negara islam dah tak ada dalam quran...tak kan hukum islam ada dalam quran...bodoh..bodoh..bodoh dan hodoh...

Anonymous said...

DAP itu parti jenis apa ? MCA, MIC, GERAKAN parti jenis apa ?

UMNO Baru memperjuangkan apa ? PAS memperjuangkan apa ?

Pencacai selalu memutar belitkan fakta sehingga ianya jadi auta.... he..he...he..

Pencacai jadikan parti DAP sebagai parti hantu... he..he...he..

DAP adalah parti ala yahudi berkonsepkan kapitalist totok yg belum menunjukkan taringnya....

he..he..he.. pencacai June 14, 2011 5:16 PM ini bangang, UMNO Baru terang-terang guna khidmat APCO dari Israel dan bayar upah pakai duit rakyat RM70 juta.... rakyat malaysia dapat apa ? he..he..he..

DAP dah ada kuasa di Pulau Pinang tapi guna otak rakyat malaysia cara mentadbir negeri sehingga orang tua pun dapat elaun... he...he...he..

Kenapa ada orang jadi sasau bila PAS tukar slogan perjuangan partinya dari negara islam kepada negara berkebajikan..?

Itu menunjukkan UMNO Baru tidak boleh guna islam untk memperbodohkan orang melayu dan menakutkan bangsa Cina dan India tentang hukum hudud..... he..he..he..

Sebelum ini UMNO Baru guna kalimah Allah untuk menyebarkan propaganda takutkan orang melayu bahawa agama islam sudah dicemari. Mereka juga tarik perhatian PAS agar turut terjebak sama dalam perangkap mereka... he...he...he...

UMNO Baru jadi huru-hara, kehulu kehilir sibuk terpekik terlolong kononnya agama rasmi negara nak ditukarkan oleh DAP kepada agama kristian. Itu pun cara nak perangkap PAS akan terlibat sama dalam krisis agama... he....he...he.. tapi tak menjadi.

Ibrahim Ali melayu kelantan pula ajak orang melayu berperang salib pulak... he...he...he... jelas sekali Ibrahim ini melalui PERKASA dapat upah dari UMNO Baru nak menjahanamkan bangsa melayu dengan menimbulkan perasaan marah dan benci pada DAP.... memang celaka Ibrahim Ali ini.... he...he..he..

Ruang komen ini terhad, tak dapat nak cerita lebih...he..he..he..

Sekarang UMNO Baru sendiri kena perjuangkan islam tanpa PAS kerana slogan PAS sudab berubah jadi negara berkebajikan... he...he..he..

Bila PAS tukar slogan, barulah kita dengar lebai Mahathir membaca alquran, surah al-rasuah...jusuk 32 he..he..he..

Kesian... pergantungan UMNO Baru pada melayu dan islam sudah tidak relevan... he...he..he..

Perhimpunan Bersih akan tambah beban pada UMNO Baru yang memang pengotor...he..he..he..

Guna polis takutkan rakyat, belasah rakyat, tangkap rakyat, bunuh rakyat, kurung rakyat... jadi pemerintah kuku besi, he..he..he..

Harga barang keperluan naik, subsidi rakyat ditarik, subsidi IPP kekal.

Sekarang kerajaan BN minta duit RM13 bilion lagi dalam parlimen kerana tak cukup belanja, defisit meningkat kerana DAP kuasai PAS kah he...he...he...?

Apa khabar geng perpaduang... tak mampus lagi ke he..he..he..

Anonymous said...

selama 54thn umno/bn memerintah, yg jelas rasuah,kronism,mencemarkan sistem kehakiman,harga barang melambong naik,menutup sistem demokrasi dn banyak lagi. Rakyat ditindas dgn cara halus dn diperbodohkan. sebab itu banyak rakyat yang bodoh masih menyokong umno/bn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.