Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, June 30, 2011

Syarikat Pembina Perumahan Untung Berbillion. Rakyat Semakin Tersepit Kerana Harga Rumah yang Mahal

Di waktu rakyat Malaysia terutama yang baru hendak membeli rumah terpaksa membeli rumah dengan harga yang melambung tinggi, syarikat2 pembina perumahan mencatat keuntungan yang berlipat-lipat kali ganda.

Salah satu syarikat tersebut adalah Mah Sing Group Bhd yang baru mengisytiharkan keuntungan sebanyak RM1.5 ribu juta (billion) sehingga bulan 30 June 2011.

Tak heranlah syarikat2 ini untung berlipat-lipat kali ganda sebab kerajaan Malaysia tidak memikirkan bahawa rumah adalah satu keperluan, bukan satu pilihan.

Apa guna pinjaman 100% kalau sebuah keluarga terpaksa membelanja pendapatan mereka sebanyak minimum Rm3000 sebulan? Apa yang tinggal untuk makan, kereta dsbnya?

Juga, tiada usaha dari kerajaan menghalang orang asing membeli rumah di Malaysia. Ini akan mengurangkan keuntungan syarikat2 pembina perumahan ini yang mana mereka ini sentiasa membantu parti pemerintah dari segi kewangan.

Akhir sekali, rakyat yang sakit. Kroni dan UMNOPUTRA terus kaya

Tulang Besi

Mah Sing achieves RM1.15b sales to date
Written by Joy Lee of theedgemalaysia.com
Thursday, 30 June 2011 12:38



KUALA LUMPUR: MAH SING GROUP BHD [] has recorded RM1.15 billion in property sales to date.

The company said on Thursday, June 30 that the RM1.15 billion sales totalled 60% of the RM2 billion target which it had set for 2011.

6 comments:

hassan said...

Assalamualaikum rakyat malaysia dan ditujukan salam 1Malaysia hanya untuk najib sorang. Terima kasih.. teruskan pendedahan Tulang Besi dan saya sokong 100% kerana inilah realiti sebenar yang berlaku, khususnya di kawasan bandar dan separa bandar, cth di lembah kelang sekarang.Biar siri2 pendedahan memalukan orang muka tak malu yang terus menjilat...

Anonymous said...

mmg sgt melampau pun...harga rumah yg xmunasabah!!...bistu nk dok mana lagi..kerje kat KL xkan suh dok kat Nilai?? kenapa ye..kenape ye kerajaan buat xendah je..xde kawalan terhadap harga rumah..bistu rakyat tu sape?

Kalau macam ni la keadaannya...mmg xberbelah bahagila...tgkla PRU13 nnti..paham2 la

Merlinaboit said...

mmg sgt melampau pun...harga rumah yg xmunasabah!!...bistu nk dok mana lagi..kerje kat KL xkan suh dok kat Nilai?? kenapa ye..kenape ye kerajaan buat xendah je..xde kawalan terhadap harga rumah..bistu rakyat tu sape?

Kalau macam ni la keadaannya...mmg xberbelah bahagila...tgkla PRU13 nnti..paham2 la

Merlinaboit said...

mmg sgt melampau pun...harga rumah yg xmunasabah!!...bistu nk dok mana lagi..kerje kat KL xkan suh dok kat Nilai?? kenapa ye..kenape ye kerajaan buat xendah je..xde kawalan terhadap harga rumah..bistu rakyat tu sape?

Kalau macam ni la keadaannya...mmg xberbelah bahagila...tgkla PRU13 nnti..paham2 la

Merlinaboit said...

mmg sgt melampau pun...harga rumah yg xmunasabah!!...bistu nk dok mana lagi..kerje kat KL xkan suh dok kat Nilai?? kenapa ye..kenape ye kerajaan buat xendah je..xde kawalan terhadap harga rumah..bistu rakyat tu sape?

Kalau macam ni la keadaannya...mmg xberbelah bahagila...tgkla PRU13 nnti..paham2 la

Merlinaboit said...

mmg sgt melampau pun...harga rumah yg xmunasabah!!...bistu nk dok mana lagi..kerje kat KL xkan suh dok kat Nilai?? kenapa ye..kenape ye kerajaan buat xendah je..xde kawalan terhadap harga rumah..bistu rakyat tu sape?

Kalau macam ni la keadaannya...mmg xberbelah bahagila...tgkla PRU13 nnti..paham2 la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.