Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, June 14, 2011

UMNO Takut Hilang Penguasaan Mereka Ke Atas Masjid2 di Pulau Pinang

Bunyi2 bising yang dikeluarkan oleh UMNO berkaitan pilihanraya AJK Masjid seluruh Pulau Pinang adalah kerana mereka takut kehilangan penguasaan mereka ke atas masjid2 seluruh Pulau Pinang.

AJK2 Masjid yang ada sekarang adalah dari lantikan UMNO sebelum kerajaan BN Pulau Pinang jatuh ke tangan Pakatan Rakyat.

Apabila Kerajaan Pakatan Rakyat mahu membuka perlantikan AJK Masji secara demokrasi, maka melompatlah UMNO seluruh Pulau Pinang.

Ini kerana, seperti juga di mana mana tempat, orang UMNO yang aktif di masjid adalah minoriti.

Apabila dibuka untuk pilihanraya terbuka, nescaya AJK2 UMNO ini akan kalah tergolek.

Perkara yang sama berlaku di Selangor baru2 ini. Individu2 yang pro kepada UMNO boleh dikatakan rata-rata ditolak oleh jemaah Masjid.

Mempelajari nasib rakan2 mereka di Selangor, maka UMNO sekarang ini sedaya upaya mahu menghalang pentadbiran Masjid2 dipilih oleh jemaah masjid.

Alasan perpecahan dan berpuak-puak dalam masjid adalah alasan dangkal. Di seluruh Selangor, tidak berlaku perpecahan di kalangan jemaah masjid.

Yang berlaku hanyalah individu2 yang menjadi proksi UMNO hilang jawatan dalam AJK2 Masjid.

Itu sahaja.

Tulang Besi

7 comments:

serenity9260 said...

la,patut la ajk2 yg masok tv ni sume xstuju,cuak tergolek yeee...Islam nk takwa der,bukan pangkat!!!


Ni best bro!!!
Gempak Aje:XiaoKang Menjadi Iron Man!!!

Sejuta Trafik Ke Blog Anda!

Anonymous said...

bukan takut tapi tak ada dalam quran......

Anonymous said...

sket lagi karpal sigh pulak depa lantik jadi penegrusi masjid.....depa juai abeh dahhhh

Anonymous said...

La ni nak jadi imam tak payah tartil bacaan. Janji popular. Tak pe, baca surah aura, janji popular. Ni lah kelibat orang Islam. Main telan aje apa-apa yang orang kafir sumbat. Lepas tu keluarkan label demokrasi Islam.

Anak Perelih said...

ye la.. orang yang popular akan dipilih jadi imam.. dia popular sebab bacaan quran dia sangat sangat bagus..... ie.. amat layak jadi imam dari imam yang dilantik... Kalau dia tak reti baca quran dgn bagus, dia tak popular la dikalangan kaki masjid.... kalau org UMNO nak jadi AJK masjid yang dipilih.. org UMNO kena la jadi kaki masjid sama.. ni dok jadi kaki clubbing je...

V7 said...

umno takut??? pas yang tak ada konek...pondan...sanggup buang prinsip sebab nak jaga kafir harbi...

kalau nak banding umno dengan pas langit bumi lah...

umno nak jaga perpaduan sesama islam lah bodoh bukan takut...kau ni benda macam tu pun susah nak faham ker...bodoh punya tulang babi (TB) nie...

perpaduan sesama islam ada dalam quran tak??? sila tanya hadi mat jenin tu...sebab dia baru qatam quran...bodoh..bodoh...bodoh dan sial..

Otai said...

Betul ke Agong tak benarkan undi utk lantik ajk masjid???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.