Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, June 9, 2011

Zulkifli Nordin Kata Allah SWT Jumud dan Statik

“Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik ( An-Nur : 4)”

Kenyataan Zul Nordin di atas menyatakan bahawa Allah SWT itu:

1.0 Tidak tahu teknologi moden
2.0 Statik
3.0 Jumud
4.0 Tidak mengikut perkembangan semasa

Kenyataan Zul Nordin itu juga menunjukkan betapa rendahnya taraf pengetahuan Zul Nordin berkaitan undang-undang. Tiada mahkamah dalam dunia yang akan menerima pembuktian semata-mata dari rakaman video atau audio melainkan disokong oleh kenyataan si pembuat atau pelaku.

Ertinya Allah SWT Maha Mengetahui. Ilmu Allah SWT tidak dibatasi zaman atau masa. Segala teknologi moden ada kelemahan dari segi ketepatan atau kejituan bukti tersebut. Sebutlah apa sahaja pun. Video dan Audio boleh ditiru dan dipalsukan. Teknologi DNA juga boleh ditiru dan ditipu.

Dengan kata lain, persaksian 4 saksi yang adil adalah jenis bukti yang tidak dimakan zaman dan tahan uji sampai hari kiamat. Atas sebab itulah Allah SWT mensyariatkan 4 saksi kerana 4 saksi ini menjamin pembuktian yang 100% tepat dan jitu.

Secara ringkasnya, Zul Nordin ini:

1.0 Dangkal ilmu pengetahuan Islam
2.0 Menggunakan Islam untuk menyokong agenda politik Barisan Nasional
3.0 Telah melakukan dosa Qazaf
4.0 Mempunyai pengetahuan berkenaan teknologi moden yang cetek.
5.0 Seorang yang mempunyai ilmu peguaman yang cetek.

Sekian

Tulang Besi

ps Zulkifli Nordin memasukkan gambar Ustaz Ibrahim Libya dalam beberapa artikel beliau. Yang saya hairan, mengapa dia tak tanya siapa yang bunuh Ustaz Ibrahim Libya (arwah).

Patutlah Arwah Ustaz Fadzil Nor benci sangat pada dia ni.

15 comments:

Aldan said...

kau tu yg bodoh..

ayat yg kau bawak tu hukum tuduh prmpn baik berzina..
bukan tuduh org merogol atau meliwat..

bangang piang.

Anonymous said...

nak spin pun agak2 la bai..

jangan smpi org nmpk ko bangang..

sebut psl arwah ibrahim libya, apa masalah? ko cuba la angkat parang depan polis anytime ko bleh kene tembak..

kalau die berani syahid apsal ko tak ikut angkat parang sama, penakut?

chicken!

Tulang Besi said...

Kepada puak2 Pro UMNO dua orang kat atas ni:

1.0 Ayat An Nur 04 tu sebut perempuan, tapi DIKIASKAn pada semua orang berdasarkan nas2 muttawatir

2.0 Arwah Ibrahim Libya dibunuh dalam keadaan tidak bersenjata. Sultan Kedah sendiri ziarah kubur Arwah Ustaz Ibrahim Libya.

Anonymous said...

Wahai tulang besi...
Takkan nak bincang pasal hukum pun mesti ada puak2...umno ke pas ke..
sempit betul la otakmu...

Anonymous said...

Tulang Besi..

1)Adakah ANUAR IBRAHIM tergolong dlm perempuan yang baik???????

2)Ust IBRAHIM LIBYA mati untuk menegakkan negara islam..tapi sekarang sudah tuka ma..Negara Kebajikan..

3)Adakah Tulang Besi sebenarnya telah menafsirkan Allah itu Jumud dan Statik.

4)Apa hukumnya membuat fitnah dan menyebarkan pembohongan

Anonymous said...

yg dok kate ibrahim libya angkat parang tu dah beranak ke lom time tu? ko dgr cerita org je jgn nak pandai2 bercakap. takat amik berita dr pihak songkok tinggi takyah. puak tu ape yg pembangkang buat semua salah. yg dok siksa rakyat tu dia kata betui... org mcm ko ni le yg merosakkan islam. cite sejengkal jd sedepa. tu le keje pencacai2 umno, bawak fitnah....

Anonymous said...

Tiada mahkamah dalam dunia yang akan menerima pembuktian semata-mata dari rakaman video atau audio melainkan disokong oleh kenyataan si pembuat atau pelaku.

Ni contoh pakar undang-undang TB. Kalau ikut TB, boleh rompak, rogol. Kena tangkap gambar kat CCTV tak pe. Tiada mahkamah dalam dunia yang akan terima pembuktian semata-mata dari rakaman video dan audio. Asalkan kita tak mengaku, guarantee lepas.

So kawan-kawan, lain kali kalau kena tangkap jangan mengaku (macam Anwar tu). Selagi tak mengaku selagi tak bersalah walaupun kalau video tu 99.9% mirip kita.

Anonymous said...

1.0 Ayat An Nur 04 tu sebut perempuan, tapi DIKIASKAn pada semua orang berdasarkan nas2 muttawatir

Ni lagi contoh TB. Suka main dakwa hadith muttawatir. Mana satu hadith muttawatir tu? Main dakwa aje.

Dulu saya ingat lagi, ada orang kata TB pun suka main dakwa hadith muttawatir sedangkan dia tak dapat nak bagi mattan penuh hadith pun.

Kalau betul boleh Qias pun, takkan nak dustakan hadith saja nak bagi kuat hujah.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim kata, orang yang bersumpah tu perlu ada peribadi yang baik, seperti tak zina dan minum arak.

Dia tak berani sumpah. Jadi maksudnya peribadi dia tak baik.

Jadi ayat ni kata "wanita-wanita yang baik-baik". So kalau TB nak Qias, perlu jadi "lelaki-lelaki yang baik-baik".

Jadi Anwar tak termasuk dalam kategori ini sebab dia sendiri telah membuktikan dirinya bukan lelaki yang baik sebab tak berani sumpah.

cicit ngah layor said...

Kalau gitu....moh kiter pegang anjing dan babi.....Lepaih tu kiter pakat2 basoh tangan dgn sabon dan ayor jer sbb ini zaman modern.....tak pyh pakai ayor tanah lagi dah.Pader kiter,itu dah bersih......pader hukum Allah mcm maner pulak?

Tinta Hitam said...

TB,

Aku tak kisah sgt pasal jawapan bangan puak puak UMNO ni.Mereka dah lama dah buat perangai mcm ni sejakgenarasi pertamaUMNO lagi.Dulu mereka berani terang terang menghina dan mempermainkan Islam.Tetapi skg mereka bersembunyi dibwh nama anonymous aje.

Pasal Zul Noordinni pd aku cukup lah pepatah Inggeris ni menggambarkan siapa dia."Birds with the same feathers fly together"...

V7 said...

jangan risau negara islam tak ada dalam quran, yang ada hanya negara kebajikan...akhirnya Allah SWT sesat kan puak-puak pas nie...padan muka angkuh sangat...banyak ilmu konon...azazil pun banyak ilmu jugak...

Anonymous said...

Zul Nordin masih ada lagi yea, ingatkan dah goal!

Senyap aje lepas lompat2 macam khinzir dapat habuan DUMNO, sepenggal aje lah.

PRU13, bahalol ni tutup kepala dalam tanah bila rakyat sapa nya. Orang hidup kerana maruah dan nama, bukan duit haram. Susah kalau dah bahalol.

Anonymous said...

pecacai umnongok ni memang bangang. sampai nasnas Al'Quran pun di pertikaikan. ini lah orang orang yang fasik. munafik.

Anonymous said...

korang nak cakap apapun cakapla puas puas...PRU13 Zul Nordin dipehujung politiknya.....ko tiada pilihan lagi pengkianat....kecuali ko masuk kandang lembu UMNO....250juta weiiiiii....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.