Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, July 1, 2011

BERSIH 2.0: 60 Pengundi Dalam 1 Rumah..?

NOTA EDITOR: Terima kasih POJI atas artikel yang cukup BERNAS ini. Saya tak sabar nak tunggu respon dari biro UMNO yang bernama SPR ini.

Reactions:
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Rumah beralamat No 1138, Kampung Bagan Serai, Permatang Pauh mungkin tak sehebat Kediaman Rasmi Perdana Menteri. Sekadar rumah kampung biasa bagi golongan sederhana di sebuah Kampung di Pinggir Bandar.


Keistimewaan rumah kayu kecil ini cuma nampak setiap kali datangnya Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum dan sebab utamanya ialah:


Apekejadahnya sebijik rumah kampung berkualiti kayu ada lebih dari 60 pengundi berdaftar..? Untuk pengetahuan korang, semakan dekat atas gua bikin antara jam 1:00 pagi sampai jam 2:00 pagi tadi.

8 Tuntutan Bersih 2.0:
  1. BERSIHkan Senarai undi
  2. Mereformasikan Undi Pos
  3. Penggunaan Dakwat Kekal
  4. Akses Media yang Bebas dan Adil
  5. Tempoh Kempen Minima 21 hari
  6. Kukuhkan Institusi Awam
  7. Hentikan Rasuah
  8. Hentikan Politik Kotor
Adakah Tuntutan BERSIH 2.0 bernombor 1 boleh dianggap "Tidak Relevan"..? Pengerusi Suruhanjaya Pilihan-Raya kena jawab SEGERA...!!!

13 comments:

Anonymous said...

macam mana kau tahu perkara nie??? ker puak-puak pas sial nie yang yang register alamat kampung tu lepas tu fitnah umno pulak...maklum lah sekarang nie negara islam dah tak ada dalam quran...

Anonymous said...

Tanggungjawab siapa untuk semak, siasat dan menerima pendaftaran pengundi? SPR lah? SPR yang tidak bertanggungjawab dan makan gaji buta ni. BERSIHKAN SPR! BERSIHKAN SISTEM PRU MALAYSIA!

Anonymous said...

TB,
Rumah ni tuan dia buat homestay kot, setiap orang sewa kena daftar dengan SPR. :)

Anonymous said...

Munkin banyak orang melayu malaysia tak suka bersih mereka suka yng kotor maklumlah dah terlampau banyak makan duit rasuah duit haram hati jadi hitam.susah nak diperbetulkan.

Anonymous said...

SPR tau ke pasal yang ini atau seperti biasa mereka kata tak de bukti kukuh. Pemilik blog patut hantar semakan ini kat SPR dan arus media eletronik.

hairan said...

kalo pun pas yg daftar mahluk2 asing tuh... tak kan la SPR tak semak? aku rasa mayb org2 SPR nih kejenya membeso kan buah dan tembolok masing2 aje kot!!!

Anonymous said...

padan la al juburi menang majoriti besar ...

bela pengundi hantu dalam kawasan parlimen dia rupanya ....

PAS kata BN bela pengundi hantu, tapi yang betulnya Al Juburi sendiri gunakan taktik sama ...

memang keparat al juburi BABi laknat ni untuk dapatkan kerusi parlimen ....

Anonymous said...

wei ... bertapis juga eek nak letak komen kat sini .... memang la kau ni TULANG BABI .... PENYOKONG SI PELIWAT TUTUH DEPAN BELAKANG, MAIN PELACUR LAK TU ...

Anonymous said...

Apalah yg ada pada bersih?!!! Bukalah mata wahain org melayu..jgn kita jadi tunggangan pd bangsa lain..UTAMAKAN BANGSA MELAYU!!!Parti mana lg yg blah prtahankan melayu?UMNO LA!PKR?JUAL BANGSA!PAS?JUAL AGAMA ISLAM!Cuma UMNO sja yg mamapu prthankan kita org melayu dan islam!!nk selesaikn msalah kecil pn dah tak reti,nak selesaikn msalah rkyat?p jahanam la

Anonymous said...

oii mangkok hayun yang yg tahu apa2, itu rumah mak mertua aku la. depa yg boleh guna address 1138 adalah atas ikhsan arwah bapa mertua dan ibu mertua aku kepada jiran-jiran setinggarden kami untuk kemudahan surat menyurat.kalau depa pi mengundi sekali pangkah saja, dan tak bernafsu nak pangkah banyak2 kali...kalau nak sapu BERSIH PRU 13 pun mai lah ambil berat tentang kebajikan kami dulu, tak pun bagi salam kat waris ka....ni apa ke jadah yang hang buat fitnah ni.Dah hilang akal ke cara berpolitik sehingga gelojoh menyelongkar dan mengaibkan tuan rumah.hang ni nangoi lagi berpolitik untuk membela Ummah dan guna politik kedai kopi. Nak tukar kerajaan pun ikutlah jalan yang betui ,lawan dalam pilihanraya.tak kan kerana tak menang semua negeri hang kata SPR tak betui,yang sebenarnya pakatan hang yg banyak yg auta.pebetui yg dok ada dulu,kot Allah tarik balik baru pakatan hang nak mengelupur......Al Fatihah utk bapa mertua ku moga diampunkan pemfitnah. LIEYED

Anonymous said...

Saya pun kira pengundi hantu di Adun Seberang Jaya, Parlimen Pematang Pauh sejak 1999. Alamat i/c Johor Bahru, pindah sini pakai alamat diTaman Pauh, duduk 3 tahun kat situ pindah di Taman Pauh Jaya tapi tak tukar alamat di SPR. Jadi saya pengundi hantulah. Kalau akal & fikiran telah dibutakan sampai bila2 tak akan celik.

Anonymous said...

Good rseponse from http://mpkotabelud.blogspot.com/

read and digest. then decide rather than simply tembak.
use your brain than emotion.

[NSR] said...

korang fikir lah sendiri.... siapa yang berkuasa buat kerja camnni...
inilah yang dikatakan ingin "BERSIH".... SPR xpernah check ker butiran orang yang mengundi nih??? sampaikan ada yang berumur 180 tahun? satu rumah 60 orang?
hari-hari datang office buat apa? takkan satu bangunan mewah SPR cuma ada seorang pekerja????
(think...)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.