Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, July 11, 2011

Butiran Cincin yang Dikatakan Milik Rosmah – PERLU PENJELASAN

Di bawah adalah beberapa butiran berkaitan cincin yang dikatakan milik Rosmah. Bagi Tulang Besi, Rosmah mempunyai tanggungjawab untuk menperjelaskan isu ini kepada umum. Harga RM24.4 juta untuk sebuah cincin adalah MELAMPAU. Dalam keadaan rakyat Malaysia berjuang untuk hidup kerana kenaikan harga barang, terpaksa berjimat habis-habisan, seorang pemimpin negara tidak boleh membelanjakan wang yang sebegitu banyak untuk sebuah cincin.

1.0 Butiran yang dikatakan datang dari pihak Kastam:







2.0 Gambar cincin tersebut:


3.0 Website Jacob & Co, penjual cincin tersebut:


Rosmah WAJIB memberi penjelasan terhadap cincin ini. Rakyat Malaysia wajib tahu apakah kesah di sebalik cincin yang berharga RM24.4 juta ini.

Tulang Besi




7 comments:

Anonymous said...

jgn la cakap sumber dr kastam.. bgtau bahwa sumber anda yg dapat sendirik dpn mata anda.. baru percaya lu power..

unanjaga said...

Ini bukan lah pertuduhan, ia masih berbentuk pertanyaan dari rakyat, menjadi kewajiban bagi isteri PM menjawab nya secara jujur, jika tidak akan semakin hilang lah kepercayaan rakyat terhadap PM.Hal ini jika tiada jawaban akan menjadi bual cerita yang akan melebar luas dalam internet.

Khun Pana aka johanssm said...

Kalao tak silap...harga nya ialah dalam mata wang Amerika.
USD$ 24 million.

Anonymous said...

USD24 X 3.8 = ?. Pukimak punya orang senang2 jer belanja besar. Rakyat kais pagi makan pagi kais petang kadang2 tak makan ! Babi sial...

V7 said...

maklumat ni kau dapat dari mana??? tak kan kau ambik dari raja petra pulak...kau tak serik-serik ker dengan raja petra tu....yang orang tua bodoh tu si pakcik yang berjanggut panjang tu main percaya aje apa yang kau kata seolah-olah pakcik dungu tu anggap si tulang babi nie maha mengetahui....nyata kan dulu dari sumber mana kau dapat...rakyat majoriti langsung tak percaya dengan apa yang kau cakap tu sebab berdasarkan kata hadi awang tok guru jenin kau tu...bukti tu cuma besi aje...hanya rakyat minoriti yang dungu dan biol macam pakcik janggut panjang tu aje yang akan percaya kat kau...

Anonymous said...

aku google je info sebanyak mungkin:

- Malca-Amit, address pun sama, syarikat ni wujud.
- Jacob & Co, wujud.
- Airoceanic Express, wujud.
- M. Krishnan, check kat SPR, dok kat Nilai, pengurus AirOceanic, wujud.
- Cincin Natural cut pejadah tu, website Forbes, wujud.

Camne nak photoshop ni, ah sudahhh...susah nak kata fitnah.

carkeyok said...

kenapelah korang asik dok marah kat RM kita. dah dia banyak RM apasalah dia nak belanja sikit untuk menjaga penampilan, biar berketerampilan. nanti Obama tgk mesti dia kagum tgk FLady malaysia. tak bangga ke korang?
Lagi satu aku nak cakap 24 juta tu apalah sangat, nak buat satu sekolah punnn tak cukup.
nak biaya 1 tahun PLKN tak cukup.., nak bayar kat penjana letrik bebas tak cukup, nak beli kapalselam sebiji lagi ganti yg dulu rosak. pun tentu tk cukup.(nak repair pun tak cukup!)

Jadi aku setuju RM beli cincin tukita sebagai rakyat yang cintakan pemimpin agung kita apasalahnya berkorban atau buat kutipan derma kalau boleh beli sekali ngan gelang, subang, rantai. esok2 rosmah mati boleh lelong sape untung?? ini rosmah beli guna duit sendiri apa kecoh2?. dulu dia dpt hadiah raja arab bagi 6 juta, pastu dia menabung sikit2 ada kengkawan bagi, laki dia PM kan?, dapat 23 juta dia beli apa lantaklaaa. takyah nk dengki kat dia. aku cdg ko rosmah rembat aje sementara ada masa ni.ala sape berani tegur RM kan? PM pun tak tentu berani tego. org lain lagilaaa. Hidup RM!!. hidup kalau boleh 1000 tahun lagi. harap2 pasni anak cucu cicit dia akan jadi PM kita. selamatkan kita rakyat malasyia yang banyak masyalaahaiii. selamatkan dari anuar simata lebam tu. harap ko suruhlah sesape lebamkan lagi muka dia, nik aziz, hadi kit siang sekali!! kalau bantai ngan canister pedih mata tu tak real!. penumbuk cam dulu, panggei Si Rahim tu memang real laaa dia punye lebam.
Hidup RM. ko angkutlaa banyak2 permata wa tak peduli. aku akan mengundi BN dari pagi sampai petang untuk memastikan kesejahteraan cucucicit Tun Razak sekeluarga. org bukan tau berapa kali pun aku ngundi, nasib baik tak pakai lagi dakwat kekal. bijak bijaaaak. aku setuju tak guna dakwat kekal sebab apa?
1. Kotor!! buruk sgt rupanya.
2. aku takleh mengundi dari pagi sampai petanglaa.
3. Boss aku tau pulak aku tak gi mengundi kalau takde dakwat kat jari. org kerja gomen gaji dpt menabung 500/bln (48,000 bln@4000 thn lg dptlah aku beli cincin kat bini aku) buat apa rajin sgt buat kerja.
4. tak byk habis duit negara. Buat malu Malaysia aje. pakai biometrik tu nampaklah canggih.
5. sebab pembangkang syor takkan nk ikut.wat malu.
6. Kita bangsa maju, perlu ke main dakwat cam negara takde IC aje.(Dapat gi angkasa lepas, ada kapalselam, Menara tertinggi dlm dunia, F1 track, dan macam2 lagilah)
7. Tak payah pilihanraya lagi bagus. dapat najib jd PM selamanya, BN terus tadbir negara. sapa berani lawan kita taruk dalam...
Selamat sambut aidilfitri dan PRU lepas raya.??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.