Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, July 1, 2011

Kalau Ambiga Sokong Murtad, UMNO Pun Sokong Murtad Juga

Antara tuduhan UMNO terhadap Ambiga, Pengerusi BERSIH, adalah beliau menyokong murtad.

Soalnya sekarang apa beza UMNO dengan AMbiga dalam isu Murtad?

Kalau kita rujuk Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Pesekutuan) 1997 (Akta 559), |murtad tidak menjadi kesalahan di Wilayah Persekutuan.

Sedangkan Undang-Undang Syariah di Wilayah Persekutuan dicipta, diluluskan serta dikuatkuasa oleh UMNO dan BArisan Nasional.

Jadi, apa bezanya Ambiga dgn UMNO?

Bezanya adalah Ambiga bukan Islam. Hukumnya tidak haram bagi AMBIGA untuk menolak hukum murtad kerana beliau bukan Islam. Juga, beliau mungkin jahil berkenaan hukum Islam kerana beliau bukan Islam.

Dan maklumat yang Tulang Besi dapat, Ambiga sebenarnya memperjuangkan kebajikan mereka yang masuk Islam kerana perkahwinan. Bukannya, Ambiga menyokong murtad kerana menyokong murtad. Lebih kerana menjaga kebajikan saudara2 baru yang tidak ditarbiyyah dgn baik oleh orang Islam sendiri.

Apa alasan UMNO tidak mengharamkan Murtad di Wilayah Persekutuan? Adakah UMNO juga jahil dalam hal agama.

Tulang Besi

13 comments:

otaklunyai said...

bukan setakat sokong ... lebih dari murtad lagi perangai syaitan2 amno laknat tuh

Anonymous said...

Jgn jadi buta dan tuli wahai taik babi TB.......sila baca 14 tuntutan ambiga kpd kerajaan melalui IFc .......betina keling ambiga ni memang bangsat....sapa yg sokong bangsat ni dia pun bangsat.....keling paria paling bangsat dimalaysia....tadi aku g masjid dpt riisalah 14 tuntutan ambiga melalui IFc...bagus pada meka yg menyebarkan risalah ni.....sudah di sebarkan di selruh masjid di KL selangor ...

koloGnyer said...

inilah mentaliti org melayu sekarang ini...bagilah hujah yg bernas dan berilmiah...setakat posting mcm nie..dah mcm budak2 main cak cak ba..aku pukul engkau, engkau pukul aku....aperaaaa

Serious Shepherd said...

Kalau tak silap saya, Ambiga pernah buat forum Artikel 11 kat Hotel Cititel, Penang.

Yang membantah forum tersebut ialah PAS Pulau Pinang dan mereka 'berhimpun secara haram' di hadapan hotel tersebut.

Yang menentang 'perhimpunan haram' tersebut ialah Rafidah Aziz.

Yang mengatakan PAS itu bodoh kerana menentang Artikel 11 ialah Nazri Tan Sri Aziz.

Lepas Pak Lah turut 'menyertai PAS' membantah penubuhan kumpulan Artikel 11, barulah orang2 kuat UMNO berhenti membantah tindakan PAS hanya semata-mata kerana mereka itu PAS.

Untuk rekod, peristiwa ini terjadi semasa UMNO menjadi majoriti di Parlimen melalui kemenangan besar pada pilihanraya 2004.

Anonymous said...

Najib sekarang sokong BERSIH
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/264733_2094813043876_1051802541_32396467_4517089_n.jpg%5B/url%5D

Brother tolong masukkan foto ini

V7 said...

maksudnya tulang babi (TB) sokong ambiga lah...dan tulang babi (TB) pun sokong murtad lah...

V7 said...

kenapa puak-puak pas yang mengaku diri mereka lebih islam dari umno tak buat BERSIH kat wilayah persekutuan untuk haramkan murtad wahai tulang babi (TB)???

Anonymous said...

apa bodohnya buatlah undang2 antimurtad.Dah 56 tahun memerintah belum buat lagi ko? ko nak salahkan ambiga apasal? Kau BN sokong pairin kitingan apasal? yg salibkan tengku razaleigh dulu bukan bn ko bodoh?

Anonymous said...

Masa plihan raya Sarawak baru ni, Bn lepaskan kitab injil ok tak V7?

Anonymous said...

Yg salibkan pairin dulu bukan bn...masa tu pas dan semangat 46.....ko baru beringus lagi waktu tu apa ko tahu....hidup umno...hidup BN ..allahuakbar!.....semboyan dah berbunyi.....

V7 said...

Anonymous July 2, 2011 2:34 PM
said...

Masa plihan raya Sarawak baru ni, Bn lepaskan kitab injil ok tak V7?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tak payah lah nak cakap berbelit-belit macam yahudi...sendiri yang amalkan injil sendiri buat tak tahu pulak...

negara islam ada dalam kitab injil kau tak samdol??? dalam quran tak ada lah...

dalam kitab injil kau...kau kena pilih ulamak ker pilih alamak...atau pilih ambiga...sila jelaskan kurang arif lah pasal injil kau tu..

lady's Muslim.. said...

utk korg2 yg da xle nk pk,jgn gado2..yg sbnanye agame ni isu sensitif..masing2 ade pndgn sndri.ape yg nk di p'juangkn skang ni ialah ISLAM,bkn UMNO ke PAS ke,PKR ke...2 hak masing2..jgn psl isu ni sesame ISLAM yg gado..itu yg org KAFIR nk tgk dr org ISLAM sbnanye,pecah belah..xkn korg nk bg KAFIR LAKNAT ni tepuk tgn tgk sesame ISLAM gado???

Anonymous said...

@V7 BERSIH tu kan utk pilihan raya bkn utk agama.. sokong la lagi amno tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.