Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, July 27, 2011

Manusia Mana Membiarkan Tangan Mereka Dicalit Sebelum Mengundi Dengan Rela?



Dalam perdebatan SPR-BERSIH semalam, wakil SPR, Wan Ahmad menyatakan dakwat kekal tidak dilaksanakan sebelum 2008 kerana mereka mendapat laporan bahawa dakwat yang sama telah diseludup masuk ke Malaysia.

Khabarnya dakwat tersebut akan digunakan untuk mencalit tangan pengundi-pengundi sebelum pengundi dapat mengundi.


Soalan saya kepada wakil SPR tersebut adalah:

1.0 Siapakah manusia di dalam Malaysia yang akan sengaja membiarkan tangan mereka dicalit dengan sebegitu mudah?
2.0 Berapa ramai kah pengundi-pengundi yang dengan rela membiarkan tangan mereka dicalit sebelum hari mengundi?
3.0 Kalau berlaku pemaksaan, tidakkah boleh orang yang dipaksa itu membuat laporan polis sebelum hari pengundian?
4.0 Adakah pencalit-pencalit ini akan masuk ke dalam semua rumah-rumah di Malaysia di waktu orang sedang tidur dan mencalit tangan2 pengundi sebelum mereka bangun dari tidur?
5.0 Kalau sudah dapat maklumat berkaitan penyeludupan, mengapa tiada yang ditangkap? Apa guna maklumat kalau tidak tangkapan?
6.0 Mungkin juga dakwat-dakwat itu diseludup untuk kegunaan percetakan kecil-kecilan dan bukannya untuk pilihanraya? Apa bukti ia diseludup untuk sabotaj proses pilihanraya?
Ertinya, SPR dengan mudah membatalkan dakwat kekal sebelum pilihanraya 2008 TANPA ADA ASAS YANG KUKUH. Hanya khabar-khabar angin semata-mata.

Buktinya lagi, tiada seorang pun yang ditahan untuk siasatan berkaitan dengan penyuludupan dakwat kekal tersebut. Kalau maklumat penyeludupan itu benar, nescaya telah berlaku tangkapan dan tahanan atau sekurang-kurangnya beberapa orang telah disoal siasat.

Kalau tiada yang ditangkap atau disiasat, ertinya SPR bertindak atas khabar-khabar angin semata-mata.
Saya cabar SPR membawa keluar bukti bahwa telah berlaku penyeludupan dakwat kekal sebelum pilihanraya 2008 lepas.

Dan yang lebih menyedihkan, RM2.4 juta wang rakyat Malaysia telah hangus akibat SPR bertindak atas khabar2 angin semata-mata. RM2.4 juta boleh membeli 40 buah rumah kos sederhana untuk 40 keluarga miskin.

Janganlah Timbalan Pengerusi SPR cuba berselindung dengan alasan-alasan dangkal kamu. Susah bagi rakyat Malaysia untuk mempercayai SPR bukan alat kepada UMNO dan Barisan Nasional.



Tulang Besi

8 comments:

Anonymous said...

jika dibayar apa pun boleh jadi...

V7 said...

yang kau nie tak habis-habis dengan dakwat kuno yang dah ketinggalan zaman nie kenapa rahman taik??? berapa anwar ibrahim dan ambiga bayar kau untuk dakwat kuno nie...

spr dah nak guna biometrik yang ternyata lebih baik dari dakwat kuno bodoh kau tu....kenapa kau susah sangat nak terima??? siapa sebenarnya yang tak bersih nie...kau dan puak-puak sial kau ker spr???

Anonymous said...

dah tengok perdebatan tu, cam biasa spr ni, atas dunia dah hina, mati besok lagi hina. org no2 spr, asyik nak kelentong aja, cerita hal macam bagus sistem biometric tu, macamlah lah 100% tak ada kecacatan, macam reliable sgt, apa dia ingat kita mudah ditipu? ramai org komputerlah, bukan sbg pengguna saja tapi org teknikal tau dlm2 tu macammana sistem works... kalau purposely nak create phanthom record tu tadak hal punyalah, dah sekarang ni menipu berlori2, besok dgn biometric lagi senang kau nak tipuuuuu.

memang betul spr tu defensive, pasal rasa bersalah kot asyik menipu aja kerjanya, tarak pikir lain selain nak menipu aja.

paling lawak bila org no2 spr tu kata masalah dgn dakwat kekal tu nnti kalau diguna, ialah akan berlaku jari dah dicelup sebelum org dpt mengundi. takkan jari nak tercelup kalau tuan empunya jari x pegi celup atau dipaksa celup? betul macam cakap tulangbesi, sapalah yg bodo sgt nak pi celup dakwat kalau belum mengundi? lainlah org tu dgn relahati/sengaja x mau mengundi, sama jugak kalau org tu (walaupun pengundi berdaftar) dok berdengkur kat rmh sedangkan org lain berpusu-pusu ke pusat pengundian.
dah relahati, apa nak buat pilihan di tgn sendiri.

tapi kalaulah ada sorang mamat ni dtg pusat mengundi semak nama, ok.. nama belum dipotong (maknanya belum masuk mengundi lagilah), tapi semak jari dah ada dakwat, eh apasal???

sudah tentu ini menandakan yg dia tu pengundi hantu. kat mana pegi celup jari tu tadi? takkan suka2 pegi celup? yg ni lah yg kita nak.. nak kekang kehadiran pengundi hantu. jadi apa masalahnya spr oiii??? kan ke spr adalah badan yg diamanahkan utk menguruskan pilihanraya dgn bersih.
dahlah pakai dakwat ni jauhhhh lebih murah drp sistem biometrik yg tah berapa juta pulak kena keluar duit.

Anak Perelih said...

sorry kalau tersasar topik.. tapi satu penemuan.. penjualansaham permanis kepada Asahi... pemimpin UMNO terlibat dalam membawa masuk syarikat arak Jepun ini ke Malaysia menerusi Permanis....

http://anakperelihblog.blogspot.com/2011/07/takeover-permanis-pepsi-oleh-asahi.html

Anonymous said...

Kuno2 pun efisyen... dah tu murah ...biometrik boleh menipu jugak... mcm pendatang asing yg diberi MyKad tu... HRAM JADAH PUNYA PENCACAI tuiii busuk sampai ke usus..... taik...

Anonymous said...

Berdegar-degar hentam biometriks. Faham sangat ke dengan teknologi yang anda cakap ?

Memang tidak ada satu pun sistem aplikasi 100% sempurna sebab buatan manusia. Tetapi cuba lihat secara terbuka dan tanpa sentimen macam bodoh.

Masalah korang pembangkang ni, persepsi selekeh korang ialah Malaysia ni samada membangkang ikut korang atau jadi barua UMNO.

Kalau macam ini mentaliti, korang ni pun sama jahanam dan patut kene terajang jugak. Silap-silap lagi kuat kene terajang macam biawak dari UMNO.

V7 said...

Anonymous July 28, 2011 3:18 PM said...

Kuno2 pun efisyen... dah tu murah ...biometrik boleh menipu jugak... mcm pendatang asing yg diberi MyKad tu... HRAM JADAH PUNYA PENCACAI tuiii busuk sampai ke usus..... taik...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bapak kau lah yang kuno tapi efisyen tu...biometrik boleh tipu??? dakwat kuno tak boleh tipu lah maksud kau...kau nie sekolah ker tidak???

habis tu selama nie yang bank dok guna biometrik tu senang tipu lah...berapa juta duit kau kena tipu dengan bank???

selama kat ofis kau dok guna clock in dan out guna biometrik selalu lah kena tipu...boss kau kira bodoh lah guna sistem biometrik tu...patutnya boss kau guna dakwat kuno tu lah...baru lah tak boleh kena tipu...

V7 said...

Anonymous July 28, 2011 9:48 AM said...

dah tengok perdebatan tu, cam biasa spr ni, atas dunia dah hina, mati besok lagi hina. org no2 spr, asyik nak kelentong aja, cerita hal macam bagus sistem biometric tu, macamlah lah 100% tak ada kecacatan, macam reliable sgt, apa dia ingat kita mudah ditipu? ramai org komputerlah, bukan sbg pengguna saja tapi org teknikal tau dlm2 tu macammana sistem works... kalau purposely nak create phanthom record tu tadak hal punyalah, dah sekarang ni menipu berlori2, besok dgn biometric lagi senang kau nak tipuuuuu.

memang betul spr tu defensive, pasal rasa bersalah kot asyik menipu aja kerjanya, tarak pikir lain selain nak menipu aja.

paling lawak bila org no2 spr tu kata masalah dgn dakwat kekal tu nnti kalau diguna, ialah akan berlaku jari dah dicelup sebelum org dpt mengundi. takkan jari nak tercelup kalau tuan empunya jari x pegi celup atau dipaksa celup? betul macam cakap tulangbesi, sapalah yg bodo sgt nak pi celup dakwat kalau belum mengundi? lainlah org tu dgn relahati/sengaja x mau mengundi, sama jugak kalau org tu (walaupun pengundi berdaftar) dok berdengkur kat rmh sedangkan org lain berpusu-pusu ke pusat pengundian.
dah relahati, apa nak buat pilihan di tgn sendiri.

tapi kalaulah ada sorang mamat ni dtg pusat mengundi semak nama, ok.. nama belum dipotong (maknanya belum masuk mengundi lagilah), tapi semak jari dah ada dakwat, eh apasal???

sudah tentu ini menandakan yg dia tu pengundi hantu. kat mana pegi celup jari tu tadi? takkan suka2 pegi celup? yg ni lah yg kita nak.. nak kekang kehadiran pengundi hantu. jadi apa masalahnya spr oiii??? kan ke spr adalah badan yg diamanahkan utk menguruskan pilihanraya dgn bersih.
dahlah pakai dakwat ni jauhhhh lebih murah drp sistem biometrik yg tah berapa juta pulak kena keluar duit.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nie sekor lagi malaun yang bodoh lagi sial...balik-balik undi hantu...lepas undi hantu, undi pendatang asing lepas tu undi makhluk asing pulak....

sudah lah...mana ada undi hantu...itu semua fitnah dari puak-puak pas jahanam tu...dah kalah tapi pondan...tu yang bagi macam-macam alasan tu...

yang bodoh dan bahalol adalah mamat anon sial yang tulis kat atas tu...taksub sangat dengan puak-puak pas sampai negara islam pun dah tak ada dalam quran dah...

macam tu punya kena kecing pun si malaun nie masih tak perasan lagi...aku ingat lepas ni puak-puak pas sesat nie berak kat dia pun dia masih tak perasan jugak...

kesian kau...wahai perasan mulia...perasan ahli syurga sebab ikut pas tapi...sebenarnya kau sesat dan menyesatkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.