Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, July 14, 2011

Nama Allah tak Boleh Pakai. Jumpa POPE Boleh Pulak?



Hairan jugak ye? PAS dituduh atas bawah kononnya khianat pada agama sendiri. PAS juga dituduh menjual agama kerana mengizinkan orang bukan Islam menggunakan nama Allah.

UMNO muncul seperti juara mempertahankan agama. Konohttp://www.blogger.com/img/blank.gifnnya mereka memperjuangkan Islam kerana menghalang orang Kristian menggunakan kalimah Allah.

Khalid Samad digelar sebagai Khalid Gereja oleh blogger2 UMNO kerana berucap di dalam sebuah gereja.

Tiba-tiba, akhbar The Star melaporkan Presiden UMNO akan mengadakan lawatan rasmi ke Vatican City bertermu dengan Pope Benedict XVI.

Apa cerita ni? Setelah dua gereja terbakar Najib pula ingin mengadap Pope di Vatican. Apa sebabnya?

Rakyat Malaysia dah celik wahai Najib Tun Razak. Segala aksi drama kamu rakyat Malaysia sudah tidak percaya lagi.

Kepergian Najib ke Vatican tidak lain hanya tindakan untuk meraih undi. Lagak Najib ke Vatican semata-mata untuk mengekalkan beliau di kerusi Perdana Menteri. Supaya boleh terus beli intan permata yang berharga berjuta-juta untuk isteri tercinta.

Tulang Besi




Vatican visit to break new ground
The Star Says


WHEN Datuk Seri Najib Tun Razak calls on Pope Benedihttp://www.blogger.com/img/blank.gifct XVI on Monday, it will not just be to ex-change greetings and talk about unfolding events around the world.
By the time they bid their goodbyes, the Prime Minister would have left an indelible mark at Castel Gandolfo, the scenic summer residence of the Pope.

Najib will arrive with a special message for the 265th Pope – that Malaysia, after years of pondering, has made a firm decision to establish diplomatic relations with the Holy See.

There cannot be a better opportunity, and at a more appropriate juncture, for the Malaysian leader to highlight the country as one that embodies the principles of inter-religious harmony and respectful co-existence.

The Prime Minister and the pontiff, the worldwide leader of the Roman Catholic Church, will certainly underscore the need to promote collaboration and dialogue between various religious groups.

Najib will likely convey the Malaysian Government’s desire to pursue constructive political dialogue with the Vatican, which maintains diplomatic relations with 178 countries.

The Holy See has permanent observer status with all the rights of a full member except for a vote in the UN General Assembly, and has the oldest active continuous diplomatic service in the world.

In its efforts to build bridges with the world, the Government’s move to break new ground and establish relations with the Vatican is indeed a significant leap forward.
It is pertinent because the universal understanding of multi-religious facets is very important. Pertinent because Islam and the West is now a permanent topic for dialogue with issues seen through various keyholes.

“The Vatican has also been wanting to engage with Malaysia which it recognises as a moderate Muslim nation made up of various ethnic groups,’’ said a senior Malaysian diplomatic official involved in the behind-the-scenes work with the Vatican.
It will be an especially proud moment for the Catholic community in Malaysia that makes up the largest group of Christians in the country (about 9% of Malaysia’s 28 million people are Christian, with Catholics numbering about 850,000), but the tie-up with the Vatican should be welcomed by all Malaysians as it will reinforce Malaysia’s image as a moderate Muslim nation in the international community.

Najib caught attention in New York last September when he called for the formation of a Global Move-ment of the Moderates, saying that it was important for moderates to take centre stage.

By venturing and forging that important link with the Vatican, the Prime Minister would have indeed matched words with deeds.

10 comments:

Anonymous said...

Jumpa pope tak haram tapi boleh kufur jika izin gereja pakai nama Allah. Boleh tak cerdik sikit.

Anonymous said...

keparat nye PM....mesti ditumbangkan dalam election akan dtg...

flip flop memalukan rakyat malaysia...

Anonymous said...

anon 5:52,ko blajar mna bro,sape guru ko?klau tk tau buat cara tk tau jgn berlgak pndai!mmperlekehkn hkum Islam,mnymakn Islam dgn agama lain,yg itu ye mmbwa kpd kkufuran,tk prnh dngr plk biar kn greja gna kn kalimah Allah bleh kufur.ko blajor dgn ustad najib ke?

Anonymous said...

Ini kali pertama saya mengunjungi sesawang pro-pembangkang dan kebetulan artikel ni muncul di depan saya. Namun saya agak kecewa kerana buah fikiran yang tuan lontarkan sangatlah memalukan. Mengunjungi orang bukan Islam seperti seorang pemimpin agama Kristian tidak langsung menyalahi hukuman agama, tetapi membenarkan penggunaan nama Allah yang sungguhlah mulia dalam pengajaran agama Bible yang sememangya tidak setara langsung kebenarannya dan kesuciannya berbanding dengan yang ada di dlm Al-Quran adalah tidak boleh diterima sama sekali oleh sesiapa yang beragama Islam.
Wahai hamba Allah, tidak bersalah untuk menyokong mana-mana parti politik, tetapi janganlah sampai hilang rasional dan pertimbangan dalam menilai sesuatu isu berkenaan dengan agama.

V7 said...

kenapa puak-puak pas anjing nie yang kononnya pejuang islam dan kononnya ikut sunnah nabi SAW tak buat perhimpunan haram untuk bantah kerajaan benar injil dalam bahasa melayu...bersih yang sibuk nak pakai dakwat kuno sanggup buat sampai ada yang mampus...tapi pasal injil bahasa melayu kenapa pas tak buat...

sebab pas sedang enak menghisap kote dap....

akhirnya Allah SWT yang maha hebat hina pas sehingga sebegitu rupa sebab pas terlalu angkuh macam azazil...masih tak sedar lagi masih lagi nak hisap kote dap yang tak sunat tu...hisap lah...dan teruskan hisap...jangan lupa dunia hanya sementara...

Anonymous said...

ADUN DAPig mempersendakan hadith nabi di Dewan Rakyat Selangor tapi ADUN2 PAS ketawa saja. Memang bangsat dan sial punya ADUN2 PASial.Neraka jahanam sedang menunggu ADUN2 PAS serta Nik Aziz kerana menghina agama suci Islam serta membiarkan kafir laknat mempermainkan agama islam.Mujurlah Adnan Satim pejuang islam yang sebenar menghentikan perbuatan biadap ADUN DAPig.Kita akan tumbangkan PASial di PRU13 nanti.

Anonymous said...

Begitu terbuka pemikiran PAS apabila secara terbuka menerima pelacur turut berjuang di dalam BERSIH 2.0 bagi menumbangkan Kerajaan BN. Salah seorang Pemimpin PAS itu turut menjanjikan pembelaan untuk meneruskan kerjaya mereka jika Pakatan berjaya memerintah Negara. Sporting gile PAS sekarang. Sehinggakan pelacur pun hendak dibela. Mentang2 lah Ibu Pejabat PAS dekat dengan Lorong Haji Taib. PAS yang sepatutnya dilihat berperanan membentuk golongan sebegini agar berubah dan insaf nampaknya semakin kemaruk hendak dapatkan kuasa sehingga sanggup menjadikan mereka sebagai alat penarik sokongan. Adoi, bawa2 lah beristigfar. Jangan terlalu taksub sehinggakan lupa akan perjuangan Islam kamu.

MENJ said...

Ni seorang lagi Anon yang merepek merapu meraban tak tentu pasal. Bila masa PAS ada kata nak halalkan pelacuran? Selama ni yang membenarkan pelacuran pun, bukankah kerajaan UMNO/BN jugak? Kalau ada punpemimpin PAS yang kata nak "membela" golongan pelacur (walaupun saya langsung tidak baca statement yang serupa dengan ini dalam tempoh 72 jam yang lepas), barangkali yang dimaksudkan adalah untuk menjaga kebajikannya dan memberikan pekerjaan lain yang tidak membabitkan maksiat. Ini pun susah nak faham ke?

Anonymous said...

Dia kata kamu. Kamu kata dia. Yg dituduh rupanya si ma'ruf. Yg dibela rupanya si mungkar. Kononnya nak pilih jalan ke syurga, tapi menuju ke neraka. Akhirnya diri yg binasa. Bersangka baik kenalah sentiasa. Supaya pahala menjadi selesa. Pohon dilindungi kita semua, dari bencana dan siksa. Hanya Allah yg maha berkuasa keatas semua manusia.

Anonymous said...

MENJ said...

Ni seorang lagi Anon yang merepek merapu meraban tak tentu pasal. Bila masa PAS ada kata nak halalkan pelacuran? Selama ni yang membenarkan pelacuran pun, bukankah kerajaan UMNO/BN jugak? Kalau ada punpemimpin PAS yang kata nak "membela" golongan pelacur (walaupun saya langsung tidak baca statement yang serupa dengan ini dalam tempoh 72 jam yang lepas), barangkali yang dimaksudkan adalah untuk menjaga kebajikannya dan memberikan pekerjaan lain yang tidak membabitkan maksiat. Ini pun susah nak faham ke?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tak payah lah kau nak bersangka baik pulak dengan anjing-anjing pas nie...

apa bukti kau yang pas nak bagi pelacur-pelacur tu kerja yang lebih baik...

anwar ibrahim main pelacur pun orang pas tak boleh nak kata apa...ada hati nak bagi pelacur kerja yang lebih baik konon...

mana buktinya yang pas akan bagi pelacur-pelacur kerja yang lebih baik...main cakap aje...sumber tak ada...bodoh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.