Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, July 17, 2011

Perginya Seorang Pejuang Islam Sejati. Dr Lo Lo Ghazali

Tulang Besi menulis dengan begitu sebak sekali. Baru dapat maklumat akan kepergian Dr. Lo Lo. Bagi Tulang Besi, perginya seorang pejuang Islam yang sejati. Seluruh hidup beliau telah dikorbankan untuk perjuangan Islam dan meninggikan agama.

Semoga roh beliau ditempatkan bersama-sama para Anbiya dan Solihin.

Al Fatihah



Dr. Lo' Lo' meninggal dunia sebentar tadi
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 17 Julai: Ahli parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali (gambar) menghembuskan nafas terakhir di Hospital Selayang kira-kira jam 10.15 malam ini.

Jenazah beliau kini sedang diusahakan untuk dibawa ke Masjid Al-Akram, Dato Keramat.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof ketika dihubungi Harakahdaily.

Maklumat berkenaan kematian itu juga turut dimuatkan pada laman Facebook dan Twitter Allahyarhamah atas nama keluarga.

Beliau sebelum ini menerima rawatan akibat kanser.

Dalam respons awal, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Allahyarhamuha seorang yang istiqamah berjuang untuk Islam sehingga akhir hayat.

"Saya dimaklumkan oleh keluarga terdekat almarhumah Dr Lo' Lo', MP PAS Titiwangsa tentang pemergian beliau sebentar tadi.

"Semoga Allah merahmati rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang yang soleh. Beliau seorang yang istiqomah berjuang untuk Islam hingga ke saat akhir hayatnya," tulisnya di Facebook.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan pula menyifatkan Allahyarhamah seorang tokoh pejuang Islam yang tabah.

"PAS dan rakyat sebentar tadi kehilangan tokoh pejuang Islam yg tabah apabila sbentar td Dr Lo' Lo' telah kembali ke rahmatillah.. Al Faatiihah." tulisnya di Twitter.

Menurut anak allahyarhamuha, Muhd Fawwaz, jenazah akan diuruskan di Masjid al-Akram, Datuk Keramat pagi esok.

"Insya allah, akan dikebumikan pada waktu pagi di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat," tulisnya melalui sistem mesej singkat (SMS) kepada Harakahdaily.

8 comments:

malaysiandotcom said...

bro link blog den kat sini,tq

Anonymous said...

This is a very very sad news.May her soul rest in peace.

Anonymous said...

kah..kah..kah..ditempatkan dgn para anbia....kah..kah..kah..woooiii tulang babi lu mabok todi ka??....ini betol ke dia mati?...lu sure ke??..bukan org laen ka??...xkan dah mati kot....lu pasti ker??...ini bukan fitnah BN ke kata dia mati??..kalo betol2 mati..elokla...kalo idup pun menyusahkan.....mati jugak berok sekor ni mati...!yg laen berok2 PASial bila nak mati??...kita tgok aje la nanti..

zakwan said...

Anon 6:59
How would u feel if I insulted the death of ur parents?
That is if ur parents are still alive

FUCK ANONYMOUS 6-59AM said...

Anonymous said...

kah..kah..kah..ditempatkan dgn para anbia....kah..kah..kah..woooiii tulang babi lu mabok todi ka??....ini betol ke dia mati?...lu sure ke??..bukan org laen ka??...xkan dah mati kot....lu pasti ker??...ini bukan fitnah BN ke kata dia mati??..kalo betol2 mati..elokla...kalo idup pun menyusahkan.....mati jugak berok sekor ni mati...!yg laen berok2 PASial bila nak mati??...kita tgok aje la nanti..
July 18, 2011 6:59 AM


Great mentality that you potrayed from your fucked up brain on the passing of a dead woman anonymous.
Too bad you're too busy masturbating you small cock anonymously in some fucked up shithole cause you're too much of a pussy coward by being anonymous in not wanting getting you ass kicked by those who paid condolences to the good doctor.

Many people showed their respect to Dr Lo Lo.
You on the other hand anonymous when you're dead nobody's going to give a shit about you.

The only one who would care is the fucking devil and he and his minions are gonna be raping your dead body & soul in your grave mothafucka.

Anonymous said...

kenapa begitu kejam sekali comment yang diberi. Adakah awak ni seorang yang berugama Islam? Jika ya...mudah mudahan Allah memberi awak hidayah. Memanggil seseorang yang telah meninggal dengan mengatakan ia berok adalah satu perbuatan yang tak boleh diterima akal. Tidak ada ke sekelumit perasaan bersalah dalam hati awak...Jika tidak...bermakna hati awak telah ditutup dengan bisikan Syaitan...

lan said...

Anon 6:59

bila menjadi hamba pada manusia dah wang begini la kesannya. Teramat la busuk dan jahat perangainya

Anonymous said...

rakyat dah bosan dengan orang-orang pas...kalau orang mereka yang mati...syahid lah...ahli syurga lah...digolongkan dengan ambia...hilang seorang pejuang islam lah...lolo tu ahli parlimen aje...bila pulak dia jadi pejuang islam...dia meninggal pun sebab sakit bukan sebab nak pertahankan islam...

tapi kalau orang umno yang mati...bala lah...banyak dosa lah...ahli neraka lah...orang umno pun ahli parlimen jugak macam lolo lah...jugak seorang doktor macam lolo...tapi kenapa kalau orang umno yang meninggal tak dikatakan pejuang islam...

jangan salah kan rakyat, salah kan orang-orang pas sendiri....mereka yang semakin sesat dan menyesatkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.