Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, July 6, 2011

Siapa Nak Tangkap Hishamuddin Atas Tuduhan Derhaka Kepada YDP Agung?

NOTA EDITOR: Dengan bersahaja sahaja Hishamuddin Tun Hussein menderhaka kepada Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Mizan. Yang hairannya, pihak Polis tidak pula mengambil tindakan terhadap Hishamuddin.

Di manakah keadilan yang selama ini kita harapkan dari Barisan Nasional?

Segalanya hanya pembohongan yang nyata.

Hisham: BERSIH 2.0 masih haram
Jimadie Shah Othman Jul 6, 11 3:34pm


Walaupun telah mengadap Yang di-Pertuan Agong semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, BERSIH 2.0 masih sebuah pertubuhan haram.

NONE"Ia masih lagi diharamkan. Tiada sesiapa mengatasi undang-undang. Hanya bila berjumpa dengan Tuanku tidak bermaksud ia halal," katanya.

Beliau juga berkata, pengharaman gabungan NGO itu sebelum ini dibuat dengan mengambil kira pelbagai aspek, termasuk atas nasihat peguam negara.

Bercakap pada sidang media di kementeriannya di Putrajaya hari ini, Hishammuddin bagaimanapun tidak dapat mengesahkan sama ada BERSIH 2.0 akan diberikan permit untuk perhimpunan di stadium Sabtu ini.

Walaupun ditanya berulang kali, beliau tetap menegaskan bahawa KDN dan pihak polis konsisten dalam menegakkan undang-undang negara.

Katanya, sebelum keputusan dapat dibuat, BERSIH hendaklah memohon permit terlebih dahulu dan barulah perkara lain dapat dibincangkan.

azlan"IGP (ketua polis negara) sudah jelaskan. Semua urusan mesti ikut undang-undang. Seksyen 27 - (Akta Polis) sebut mesti ada permit.

"Biar mereka pohon. Polis akan pertimbangkan permohonan itu," katanya ketika ditanya sama ada permit polis tidak diperlukan kali ini.

Hishammuddin juga berharap pihak BERSIH tidak terus meletakkan syarat lain kepada pihak kerajaan.

Dalam masa yang sama, tambahnya, penguatkuasaan, termasuk tangkapan pencegahan akan berjalan seperti biasa.

"Saya percaya begitu. Ia masih haram dan masih jatuh (tertakluk) bawah undang-undang negara. Kita konsisten," katanya ketika ditanya sama ada tangkapan akan diteruskan jika perlu.

Beliau juga mengambil kesempatan mengingatkan supaya peserta perhimpunan pada 9 Julai ini tidak mengambil kesempatan untuk berarak.

"Kalau mereka tetap berarak, ini dikira derhaka kepada raja," katanya sambil menegaskan pihak polis tidak akan teragak-agak mengambil tindakan.

10 comments:

telur dua said...

Hisappudin biadap dan kurang ajar. Cuma suka main pisau.

Anonymous said...

Macam mana tak berarak? stadium bukan cukup tempat parking. Kena berjalan dari nak masuk ke stadium.

Anonymous said...

PM, hisamuddin, IGP ... lidah biawak .... mana tau ikut titah YDPA jika berlawan dengan nafsu ganas mereka ...... yang penting tunjuk kuasa .... bahkan kuasa raja2 melayu dulu pun mereka cabut jika bercanggah dengan kehendak mereka...

Anonymous said...

Pas memang bangsat yang paling bodoh dalam dunia. Sebelum ni DAP kafir suruh baring kat jalan di Perak,mat kopiau baring tengah jalan. Sekarang hindu kafir suruh bergaduh sesama melayu,Pas bangsat ikut saja. Memang semua anggota Pas,Nik Aziz,Mat Sabu kaki tutuh bini kawan adalah anak haram jadah yang menjadi pelacur dan pemakan najis kafir. Babi lebih cerdik dpd kamu semua.

V7 said...

memang haram pun...yang kau orang bodoh sangat tu kenapa...yang pergi tubuhkan pertubuhan tanpa pendaftaran tu kenapa???

benda simple macam tu pun kau orang tak boleh buat...ada hati nak perintah malaysia konon...bodoh punya pas...patut lah hari nie baru qatam quran...

kau suruh aje bapak dan mak kau aje yang tangkap hishamuddin...bodoh punya pas...buat pertubuhan tak daftar...

boleh ker pas masuk piliharaya kalau pas tak didaftarkan sebagai parti politik??? bodoh betul benda simple pun tak boleh nak fikir...apa yang hishamuddin buat tu memang betul dan tepat...orang bodoh aje yang kata dia derhaka...

V7 said...

tak kan mengadap aje raja dah kira pertubuhan tu dah daftar...

si telur dua nie dah macam orang tak ada telur dah...

Anonymous said...

sila rujuk tulisan YB Zul di alamat di bawah...jangan asyik dengar malaysiakini dan si tulang babi nie yang berat sebelah tu...

http://zul4kulim.blogspot.com/2011/07/bershit-2.html

Anonymous said...

The Arm Forces should Arrest Hisapmuddin as the Forces are under the Royal Command.
Dr.Zahid will not allow as the contract to make 6 patrol boat not sign yet.So now what?
Think call UN arrest Hisamuddin and sent to Haque.

Anonymous said...

YDP Agong tak kata bersih tak haram. Kumpulan bersih memang tidak didaftarkan dibawah akta pertubuhan maka ianya jadi pertubuhan haram. kalau tidak takkan polis boleh ambil tindakan bawah akta pertubuhan. YDP Agong hanya menitah supaya tidak diadakan demonstrasi jalanan dan tidak pula dititah suruh buat dekat stadium. maka ambiga yang kata nak buat juga di stadium jadi siapa yang derhaka. Ambiga yang derhaka. bloggers hanya putau belitkan cerita. awak sendiripun tak mengadap YDP Agong.

alhusseyn said...

Tunngu Mat Sabu jd Menteri Dlm Negeri!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.