Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, July 23, 2011

Siapa Sebenarnya Abd Najid Razak ? Pemilik Tandatangan Borang K2 Cincin RM24Juta !!

NOTA EDITOR: Terima kasih Edyes. Secara mudahnya, pencacai/blogger UMNO telah mengeluarkan satu borang lain. Borang tersebut kononnya nak tunjukkan cincin RM24.4 juta telah dibawa keluar beberapa hari selepas ia masuk atas nama Rosmah Mansur.

Ia untuk membuktikan Rosmah Mansur tidak membeli cincin tersebut.

Namun, Edyes telah menginspeksi borang K2 yang dikeluarkan oleh blogger2 UMNO tersebut. Pegawai yang menandatangani borang K2 tersebut bernama Abdul Najid Razak.

Yang dipersoalkan adalah bagaimana seorang pegawai Kastam yang bertugas di Putrajaya boleh menandatangani borang yang sepatutnya ditandatangani oleh pegawai yang bertugas di KLIA Sepang?

Sudah mula nampak tanda-tanda borang K2 ini borang palsu.



Siapa Sebenarnya Abd Najid Razak ? Pemilik Tandatangan Borang K2 Cincin RM24Juta !!
Nuffnang Ads
Anda semua jangan terkejut. Namanya pegawai kastam ini Abd Najid Razak, seakan-akan nama Perdana Menteri kita. Pegawai inilah yang menurunkan tandatangan ke atas borang kastam K2 yang kononnya menjadi petunjuk utama cincin berlian 'Natural Fancy Blue-Gray Cushion Cut Diamon' bernilai RM24Juta itu telah keluar dari Malaysia dan dibawa ke Singapura.

Sebelum diteruskan entry ini, jangan kita lupa bagaimana pihak-pihak terdesak menggunakan hujah yang kononnya terdapat sebuah pameran 'sulit' di tempat yang juga 'sulit', untuk tetamu VVIP yang sulit. Semuanya serba sulit hingga rakyat agak kesulitan untuk mempercayainya. Pameran serba sulit itu dikatakan berlangsung selama 3 hari iaitu dari 17-19 April 2011 dan seterusnya di'terbangkan' ke Singapura pada 20hb April. Atas sebab itulah terbitnya borang kastam K2.

Dengan borang K2 yang sama, Imelda Rosmah cuba diselamatkan kerana telah tertera nama Imelda Rosmah pada borang kastam K1(rekod kemasukkan/import barang dagangan). Anda boleh klik entry bertajuk 'Cetakan Borang Kastam Diubah Untuk Selamatkan Imelda Rosmah!!' untuk mengetahui bagaimana cubaan selamatkan Imelda Rosmah diikhtiarkan. Entry ini khas untuk pegawai kastam yang bertanggungjawab ke atas borang yang di'lulus' olehnya.

Di bawah ini adalah satu keratan yang menunjukkan nama, tandatangan, jawatan dan cawangan pegawai tersebut, perhatikan dengan baik semua maklumat yang tertera;


Sila klik gambar ini untuk melihat imej penuh borang K2

Antara maklumat yang tertera dan dapat dibaca mengikut turutan (dan juga 'case sensitive') ialah;
ABDUL NAJID BIN ABDUL RAZAK
Penguasa Kastam
Cawangan Pemeriksaan Penumpang
PUSAT PERDAGANGAN ZON BEBAS
KLIA SEPANG
bp. Penolong Kanan Pengarah Kastam
Cawangan Pemeriksaan Penumpang
KLIA
Tetapi ada satu line maklumat yang tidak dapat dibaca melainkan dengan pemerhatian mendalam. 'Line' tersebut ialah;
B/P PENOLONG PENGARAH KASTAM
LIA KUALA LUMPUR
Ini menimbulkan keraguan pada borang kastam K2 yang digunakan untuk menyelamatkan Imelda Rosmah. Anda lihat betul-betul, seolah-olah ada cop yang bertindan dua kali. Tunggu siri pendedahan akan datang sedikit masa lagi. Pendedahan yang akan memperincikan segala kepincangan borang K2. Kita tinggalkan dulu keraguan ini, bak lagu nyanyian Vanessa William hasil nukilan Phil Galdston - "Save the Best for Last".

Berbalik kepada pegawai kastam di atas. Setelah diusul periksa dengan keterbatasan maklumat yang diperolehi, dapat dikenalpasti melalui laman web rasmi Kastam Diraja Malaysia yang telah dikemaskini hingga bulan Julai 2011, bahawa Abd Najid sebenarnya bertugas di Cawangan Perkhidmatan/Latihan (Latihan) yang bertempat di Aras 9 Selatan. Daripada maklumat online tersebut, 'Aras 9 Selatan' merujuk kepada alamat Putrajaya kerana maklumat nombor telifon pejabatnya yang berpangkal 03-888X XXXX.

Lihat printscreen di bawah, dan disertakan juga pautan-pautan dari mana datangnya printscreen tersebut;

Pautan : http://www.customs.gov.my/index.php/bm/muat-turun/finish/5/533


Keratan di bawah ini pula maklumat yang juga menunjukkan Abd Najid bertugas di bawah Cawangan Perkhidmatan/Latihan yang juga tertera nombor sambungan sepertimana keratan di atas;

Pautan : http://www.customs.gov.my/index.php/bm/component/qcontacts/233-cawangan-perkhidmatanlatihan-latihan/611-abd-najid-b-abdul-razak

Bukankah perkara berbangkit ini menimbulkan keraguan? Siapa sebenarnya Abd Najid ? Adakah Abd Najid merupakan pegawai yang sepatutnya menurunkan tandatangan le atas borang K2 tersebut, sedangkan beliau bukan dari Cawangan Pemeriksaan Penumpang yang berpejabat di KLIA ?

Imej printscreen bersama pautan-pautan di laman rasmi KDRM (yang diupdate hingga bulan Julai 2011) seharusnya menjadi satu petunjuk betapa ragunya nama pegawai yang bertanggungjawab menurunkan tandatangan pada borang K2. Tidakkah Cawangan Pemeriksaan Penumpang mempunyai pegawainya sendiri untuk meluluskan borang K2 tersebut? Atau adakah kerana suatu misi sulit, terpaksa mengimport pegawai dari cawangan lain dari Putrajaya untuk kelulusan borang kastam K2 ?

Untuk pengetahuan, perakuan K2 dilakukan di kargo KLIA untuk eksport berkapasiti kargo manakala untuk kapasiti 'hand carry' pula, terdapat kaunternya dalam lapangan terbang KLIA itu sendiri. Diyakini kaunter itu juga menempatkan pegawai bertugas untuk memberi pengesahan borang K2 dan seterusnya pelepasan eksport dengan menandatangan borang kastam K2 sepertimana yang dilakukan oleh Abd Najid.

Kita rakyat berhak merasa curiga di atas kepincangan demi kepincangan yang tidak dapat dielakkan ketika 'kemungkinan' cubaan menipu untuk menyelamatkan VVIP tertentu kerap berlaku. Cukup-cukuplah kita lebih 50 tahun ditipu, kini dengan teknologi maklumat, dengan adanya maklumat, dengan kekuatan maklumat, rakyat tidak lagi mudah terpedaya.

Sebagai penutup, ingin saya ulang pendirian dalam entry ini. Nama Abd Najid dilibatkan dalam entry ini kerana nama tersebut tertera dalam borang kastam K2 yang kita bincangkan. Tiada niat untuk mempersenda si penama, tetapi hanya menampilkan maklumat di atas keterbatasan maklumat. Ini kerana terdapat usaha untuk menghalang daripada maklumat diperolehi dengan mudah, sedangkan maklumat itu sepatutnya tiada masalah untuk didedahkan demi kepercayaan rakyat ke atas agensi-agensi terpenting kerajaan. Ia termasuklah agensi polis, imigresen, SPR dan juga termasuklah kastam.

Nilaikanlah setiap maklumat itu dengan kebijaksanaan yang telah dikurniaNya. Tok Kaduk sudah habis zamannya, Pak Pandir makin bijaksana, Lebai tidak lagi malang. Ayuh bersama ombak perubahan.


EDYES @ edyesdotcom
Tunggu siri pendedahan seterusnya...

11 comments:

V7 said...

mamat tu bukan orang pas ker rahman babi...dia sengaja aje tandantangan borang k2 dan lepas tu puak-puak pas sial buat lah kecoh kononnya ada orang lah suruh mamat tu tandatangan...macam kes mamat yang berlakon mati masa bersih 2.0 bodoh tu...dasar penipu...islam konon...sial punya rahman babi nie...asal buka mulut aje tipu...mulut busuk...mulut sial...

kalau ada kote...buat lah laporan polis wahai rahman babi (RB)=(TB)...kalau tak pun aku cabar kau buat sumpah laknat bahawa maklumat yang kau terima tu adalah benar...

dah banyak kali aku cabar kau buat sumpah laknat tapi sumpah laknat pondan yang kau buat kat dalam blog sial kau nie...bodoh sial punya rahman babi...

Anonymous said...

sumpah laknat? kah kah kah! harta rakyat disamun, kemudian nak suruh orang percaya sumpah laknat. Katak puru gila pun tak percaya.

Anonymous said...

1.bongkar!jangan tak bongkar!!
2.jangan bongkar perkara yang palsu sudah!!

Anonymous said...

1.pada mamat V7!!hang ni gila atau mabuk atau banyak makan duit rasuah!!
2.kalau dok mabuk atau meroyan!!pi mabuk kat blog totok umno!!
3.nasib puak umnola oii!!ada faktor ROSMAH dalam umno!!
4.pakat-pakat nak termuntah oii!!puak sukusakat tunrazak!mat det!hussin on!!sepatutnya diterajang keluaq dari umno!!

Anonymous said...

polisi itu umno mana bisa bikin laporan polisi.

V7 said...

Anonymous July 23, 2011 6:50 PM said...

sumpah laknat? kah kah kah! harta rakyat disamun, kemudian nak suruh orang percaya sumpah laknat. Katak puru gila pun tak percaya.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau yang tak yakin dengan Allah SWT...kau cakap pasal harta rakyat disamun...kenapa harta bapak kau kena samun dengan enam jahanam ker???

katak puru gila??? ..tak kan kau nak sama kan diri kau dengan katak puru gila pulak...aku ingat lebih kau sama kan diri kau dengan anjing kurap aje...

aku yakin dengan Allah SWT...siapa yang berani sumpah laknat dengan nama Allah SWT aku serah kan dia kat Allah SWT...itu sebab aku cabar si rahman babi nie...kalau dia berani lah...tapi setakat nie dia cuma buat sumpah pondan melaknat orang aje, itu aje yang dia mampu buat...

V7 said...

Anonymous July 23, 2011 8:25 PM
said...

1.pada mamat V7!!hang ni gila atau mabuk atau banyak makan duit rasuah!!
2.kalau dok mabuk atau meroyan!!pi mabuk kat blog totok umno!!
3.nasib puak umnola oii!!ada faktor ROSMAH dalam umno!!
4.pakat-pakat nak termuntah oii!!puak sukusakat tunrazak!mat det!hussin on!!sepatutnya diterajang keluaq dari umno!!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku orang islam lah bodoh...aku tak minum arak lah sial...dan aku tak pernah mabuk lah anjing dan aku jugak tak pernah main pelacur macam pemimpin kau tu lah biol...

kau ni kira bernasib baik dan bangga sangat lah pada pemimpin kau tu...kira kau ni taksub lah...dengan nik azazil tu yang kononnya zuhud tapi sebenarnya sesat dan menyesatkan...
kau jugak bangga lah jadi anak ikan anwar ibrahim yang kaki kencing dan kaki main pelacur tu....sudah lah malaun...bah kata tok guru sesat kau tu si hadi jenin tu negara islam dah tak ada dalam quran yang ada cuma negara kebajikan....

aku punya suka lah nak pergi ke blog mana...bukannya bapak kau yang bayar bil internet aku...tak tahu malu punya anjing kurap...

kau teruskan lah hisap dan jilat kote dap si kafir laknat tu....mudah-mudahan kau boleh syurga...maksud aku syurga pas lah...

V7 said...

Anonymous July 23, 2011 9:47 PM said...

polisi itu umno mana bisa bikin laporan polisi.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nie jawa mana pulak nie...kau tak payah lah nak komen pasal malaysia...kau sendiri datang cari makan kat sini...berlagak hero pulak...baru masuk internet ker???

canggih mat-mat indon kat malaysia nie siap ada broadband lagi...

Anonymous said...

canggih mat-mat indon kat malaysia nie siap ada broadband lagi..

....................................

mmg la canggih. ini semua hasil keberkesanan proses pemutihan yang dijalankan oleh pak menteri dalam negeri yang dah dicanang bertahun2 lepas. kami suka malaysia sbb kerajaannya baik hati dan suka bagi amaran. tp tindakan zero.

RUMPUT HIJAU said...

Assalamualaikum Sdra V7,
Kita sama-sama Muslim dan menganut agama Islam. Tidak molek kita mencarut-carut. Marilah kita pujuk diri kita supaya rasional dalam berbicara. Jangan ikutkan hati yang panas. Banyak buruk dari baiknya. Hormatilah tuanpunya blog ini. Jika perlu luahkan perasaan, luahkanlah dalam blog sendiri.
Wassalam.

Anonymous said...

ish..ish..ishh.. V7... mulut hg ni mcm mulut orh tak ada akhlak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.