Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, July 28, 2011

SPR Berkokok Dengan Bunyi yang Sama Dengan UMNO

Muhyiddin Yaasin, Timbalan Presiden UMNO, adalah tokoh yang pertama memarahi PAS kerana menolak sistem biometrik.

Muhyiddin berkata:

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Pas berfikiran kuno kerana menolak cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menggunakan sistem biometrik bagi menyelesaikan isu pengundi hantu dan pengundi bertindih.

Timbalan Perdana Menteri berkata cadangan yang dikemukakan oleh SPR itu adalah untuk menambah baik sistem pendaftaran pemilih dan mengelak pelbagai salah faham yang berbangkit sebelum ini seperti yang sering didakwa oleh pembangkang sendiri seolah-olah Daftar Pemilih tidak bersih.


Yang hairannnya waktu kenyataan ini dibuat, SPR belum pun mengeluarkan apa-apa respon kepada pendirian PAS itu. Muhyiddin pula yang lebih kuah dari sudu.

Jelas sekali idea biometrik ini datang dari UMNO sebenarnya, dan bukan dari SPR.
Ini kerana sistem biometrik bergantung kepada pengkalan data yang dikawal hanya oleh badan2 yang berada di bawah Kerajaan Barisan Nasional.

Kalau dakwat kekal, ianya tidak boleh dikawal oleh Kerajaan Barisan Nasional. Maka, peluang untuk berlaku penipuan amat tipis.

Tetapi dgn sistem biometrik, lain pula ceritanya.

Tak hairanlah Muhyiddin Yaasin begitu cepat menyatakan kekecewaan di atas sikap PAS, lebih laju dari SPR sendiri.

Tulang Besi



3 comments:

V7 said...

apa yang muhyiddin tu cakap memang betul...pas memang kuno dan aku nak tambah lagi yang pas jugak sesat dan menyesatkan...

tak kisah lah samada spr keluarkan respon ker tidak...tapi yang pasti biometrik tu lebih baik dari dakwat kuno yang pas war-warkan tu...

biometrik umno boleh kawal...dakwat kekal umno tak boleh kawal...sudah lah pas...kalau spr guna dakwat kekal dan pas kalah teruk...alasan pas biometrik lebih baik....dakwat kekal umno boleh kawal...

cukup lah pas perbodohkan orang-orang melayu yang inginkan islam kukuh dan tersebar luas di malaysia nie...dulu kata umno kafir sebab bersekongkol dengan mca dan mic....tapi sekarang pas bukan saja bersekongkol dengan dap tapi siap jilat dan hisap kote dap lagi...mereka tak kata pulak diri mereka kafir...dulu kata nak tegakkan negara islam dan hudud tapi hari nie negara islam pulak dah tak ada dalam quran yang ada cuma negara kebajikan...

pas sesat dan munafik sebenarnya...mempermain-mainkan islam, menggunakan islam untuk dapatkan kuasa politik, memutar-belitkan qurann dan hadis....semoga Allah swt menurunkan azab yang keras terhadap puak-puak pas nie...

Anonymous said...

spr berkokok? bukan berkokok tapi MENYALAK

V7 said...

kau orang cuba tengok sumpah laknat rahman taik babi nie:

Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Sesungguhnya KESEMUA tuduhan yang diungkapkan dalam artikel bertajuk "Zaini Hassan Bikin Tulang Besi Sasau" adalah FITNAH YANG SANGAT JAHAT. Semoga Allah SWT menurunkan bala ke atas mereka-mereka ini sama seperti bala yang Allah SWT turunkan ke atas kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Saleh. AMINN!!!"
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

betapa pondannya rahman taik babi ni...dia buat sumpah tapi laknat kena kat orang lain pulak...tak ker sial anak haram nie...

manusia binatang nie pun kau orang boleh angkat dia sampai ker langit...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.