Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, July 22, 2011

Suruhanjaya Diraja ini Kerajaan yang Lantik. Nak Heran apa Pasal Keputusannya?

Dato Najib Tun Razak dilaporkan oleh harian New Straits Times berkata:


The Prime Minister said the RCI would be set up with special terms and the government would appoint a select list of members for the panel, comprising prominent and respectable people.

Najib told reporters here on Friday that the appointment of the panel was expected to be made after the Cabinet meeting on Wednesday.


TERJEMAHAN:Perdana Menteri berkata Suruhanjaya Diraja akan ditubuhkan dengan syarat2 khas dan kerajaan akan melantik beberapa ahli untuk panel (Suruhanjaya Diraja) tersebut, yang akan dianggotai oleh mereka2 yang disegani dan dihormati"


Jadi tak hairanlah keputusan Suruhanjaya Diraja tersebut adalah sebegitu kerana ahli2 nya dilantik oleh Najib and the Gang.

Apa nak heran???


3 comments:

Anonymous said...

Dulu kaum hang jugak yg heboh minta suruhanjaya bang oiii

Anonymous said...

Biasalah kalo yang dilantik oleh mereka-mereka yang berkuasa takkan lah orang yang dilantik hendak memandai sendiri nanti silap haribulan diri sendiri yang susah dan walau apa yang berlaku mereka (orang yang dilantik) akan berusaha untuk berkhidmat dengan bersungguh-sungguh untuk memastikan orang-orang yang melantik mereka tidak mengalami kepayahan atau kesusahan di kemudian hari. Jadi tak payah heran lah, kalo keluarga waris tak puas hati mereka boleh buat aduan tapi takda sapa nak layan nanti, nasib ko lah labu.
Dari sudut mata kasar di zaman sekarang ini susah nak dapat orang yang benar-benar bebas iaitu dalam erti kata bahasa inggeris “independence” dalam membuat sesuatu keputusan atau kesimpulan kerana akan ada tangan-tangan “gelap” yang menekan dari belakang. Kenapa ini berlaku? Kerana manusia sibuk mengejar kuasa dan harta sebab sapa tak nak jadi kaya dan berpengaruh dalam keadaan harga barang naik, kos sara hidup yang tinggi dan kemahuan untuk hidup mewah sementara orang lain hidup susah itu nasib korang lah… yang ponting pokcik kayo hehehe

V7 said...

Anonymous July 22, 2011 10:25 AM said...

Biasalah kalo yang dilantik oleh mereka-mereka yang berkuasa takkan lah orang yang dilantik hendak memandai sendiri nanti silap haribulan diri sendiri yang susah dan walau apa yang berlaku mereka (orang yang dilantik) akan berusaha untuk berkhidmat dengan bersungguh-sungguh untuk memastikan orang-orang yang melantik mereka tidak mengalami kepayahan atau kesusahan di kemudian hari. Jadi tak payah heran lah, kalo keluarga waris tak puas hati mereka boleh buat aduan tapi takda sapa nak layan nanti, nasib ko lah labu.
Dari sudut mata kasar di zaman sekarang ini susah nak dapat orang yang benar-benar bebas iaitu dalam erti kata bahasa inggeris “independence” dalam membuat sesuatu keputusan atau kesimpulan kerana akan ada tangan-tangan “gelap” yang menekan dari belakang. Kenapa ini berlaku? Kerana manusia sibuk mengejar kuasa dan harta sebab sapa tak nak jadi kaya dan berpengaruh dalam keadaan harga barang naik, kos sara hidup yang tinggi dan kemahuan untuk hidup mewah sementara orang lain hidup susah itu nasib korang lah… yang ponting pokcik kayo hehehe
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau pasti ker ada tangan gelap...kalau tak ada macam mana??? kalau keputusan suruhanjaya tu memang benar dia bunuh diri...macam mana??? kalau lantikan suruhanjaya tu memang bebas macam mana???

kau dengar kan lah cakap si rahman babi nie...dulu dia lah yang tergedik-gedik nak kan suruhanjaya tu tapi sekarang nie dia lah yang sibuk kata surunhanjaya tu tak bebas pulak....

macam kes abg si rahman babi nie...mat sabun, dulu si mat sabun nie sibuk kata anwar tu main jubuh tapi sekarang nie bukan main angkat lagi si anwar tu...sampai ke langit di angkatnya anwar tu...

adik dengan abang sama-sama bodoh dan biol...lah katakan...dan sama-sama sial jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.