Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, July 11, 2011

UMNO Gagal Menghalang Perhimpunan BERSIH



Ucapan Najib yang begitu berapi-api di PWTC semalam gagal menyembunyikan kecewaan beliau serta UMNO keseluruhannya. Setelah berminggu2 menggunakana media UMNO memfitnah, mencaci, menista dan memburuk2an BERSIH, menggunakan semua surat2 amaran dari CEO2, Naib2 Cancellor, malahan Ketua Setiausaha Negara sendiri. Pendek kata keseluruhan yang terdaya oleh UMNO telah digunakan oleh UMNO bagi mengagalkan perhimpunan ini.

Namun BERSIH tetap berjaya dan kejayaannya cukup gemilang. Pertama kali kumpulan yang BERBAGAI KAUM DAN BANGSA telah berkumpul bagi menyatakan protes terhadap penipuan dan kezaliman UMNO.

Wang yang beratus juta dibelanjakan Najib atas nasihat APCO bagi kempen 1Malaysia nampaknya diterjemah dalam praktis oleh demonstrasi jalanan BERSIH. Kesian UMNO!!!.

Kalau UMNO rasa mereka mahu terus menindas hak rakyat untuk berhimpun, maka eloklah mereka baca coretan Topeng Perak di bawah ini:

Topeng Perak Unmasked
Saje nak "test market".... Tadi gua pergi Majlis Pengkebumian Arwah Baharuddin pakai T'Shirt kuning BERSIH, ramai yang pakai T'Shirt kuning BERSIH tadi. ODW balik, kami singgah makan nasi ayam kampung dekat Kampung Baru.

Masa nak bayar, tokey kedai cakap dah ada orang bayarkan dekat kami... Alhamdulillah... Dekat kedai makan tadi ramai yang tanya, bila nak buat BERSIH 3.0 pulak..?

Tungguuu...!!!


Inshaalah, BERSIH 3.0 ni bulan Disember tahun ni mengikut maklumat dari sumber-sumber yang boleh dipercayai.

Tulang Besi

10 comments:

Anonymous said...

setakat 6 - 10 ribu je..target 300ribu..jauh tersasar..syok tengok rakyat kelantan sambut anuar musa dan players kat kota bharu..dalam 25ribu..kalah la Bersih..Bersih 3.0??kita ada rancangan..Allah pun ada rancngan..pastinya rancangan Allah mengatasi Tulang besi..harga sebuah demonstrasi..nasi ayam kampung..murahnya Melayu dibeli

Anonymous said...

aaaa

Anonymous said...

Woi BODOH!!!! kalau xdiugut/halang 1/2 juta turun maa.... memang lu HAPRAK!!!!

Anonymous said...

Kami ahli-ahli PAS Kg Bukit Panau rasa kecewa kerana ramai orang dok tanya kenapa ramai para ulama PAS tak turun himpunan BERSIH. Kelihatan Dato' Seri Hj Abdul Hadi sahaja. Dato' Harun Taib tiada, Dato' Harun Din tak ada, Nasarudin Mat Isa tak ada, Tuan Ibrahim Tuan Man tak ada, Tuan Guru Datuk Nik Ab. Aziz Nik Mat tak ada, semua exco kerajaan negeri Kelantan tak ada, Datuk Seri Azizan tak ada, Dato' Mohamad Iraqi tak ada dan ramai lagi. Seolah-olah mereka tak sokong BERSIH. Begitu juga dengan bekas pemimpin-pemimpin ABIM yang sokong Anwar. Kalau mereka hadir kita kena tunjukkan gambar biar puak UMNO tak boleh kritik.

Anonymous said...

Ahli Pas Kg Bukit Panau..

Ambiga ada,Mat Sabu ada, Husam ada, Khlaid Samad ada. Dr Hatta ada..ni semua geng mana agaknya...anuar pun ada...ni semua geng pas or geng anuar..hang tepuk dada tanya iman...exco kelantan tak ada jugak rupanya...oohh rupanya diaorang jadi exco dan mb dah lebih 20 tahun dah..sebab itu tak join kot..kalau betul tak BERSIH tak merasa kot jadi mb dan exco..diorang lagi cerdik lagi hang

unanjaga said...

Siapa yang ada semasa diperhimpuan itu bukan nya menjadi persoalan yang utama, kerana itu adalah himpunan rakyat atas nama NGO, dan para pemimpin yang dapat turun bersama, rakyat ucapkan terima kaseh,negara ini ditentukan atas kuasa rakyat.Dan degan kuasa rakyat lah yang akan menentukan bangkit bangun sebuah kerajaan itu,dan rakyat ingin kan sebuah kerajaan yang benar benar berkebajikan terhadap rakyat nya.Semuaga umno sedia untuk menunaikan hak dan permintaan rakyat ini, dan juga tentu nya hak ugama yang perlu dilaksanakan di bumi Malaysia ini.

V7 said...

Anonymous July 11, 2011 10:37 AM
said...

Kami ahli-ahli PAS Kg Bukit Panau rasa kecewa kerana ramai orang dok tanya kenapa ramai para ulama PAS tak turun himpunan BERSIH. Kelihatan Dato' Seri Hj Abdul Hadi sahaja. Dato' Harun Taib tiada, Dato' Harun Din tak ada, Nasarudin Mat Isa tak ada, Tuan Ibrahim Tuan Man tak ada, Tuan Guru Datuk Nik Ab. Aziz Nik Mat tak ada, semua exco kerajaan negeri Kelantan tak ada, Datuk Seri Azizan tak ada, Dato' Mohamad Iraqi tak ada dan ramai lagi. Seolah-olah mereka tak sokong BERSIH. Begitu juga dengan bekas pemimpin-pemimpin ABIM yang sokong Anwar. Kalau mereka hadir kita kena tunjukkan gambar biar puak UMNO tak boleh kritik.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau ingat puak-puak ulamak biol kau tu bodoh macam kau jugak ker..ulamak-ulamak sial kau tahu yang sokong bersih bodoh kau tu berdosa dan dilarang oleh Allah SWT dan Nabi SAW...

dia orang pun tak mahu nanti dibangkitkan bersama-sama dengan puak-puak yahudi dan kafir laknat serta kaki main bontot dan kaki main pelacur...

benda simple macam tu pun kau tak faham...kebodohan kau nie tahap berapa pun aku tak tahu lah...aku ingat tulang babi (TB) sial nie aje yang bodoh rupa-rupanya ramai lagi puak-puak pas malaun nie bodoh...

V7 said...

unanjaga said...
Siapa yang ada semasa diperhimpuan itu bukan nya menjadi persoalan yang utama, kerana itu adalah himpunan rakyat atas nama NGO, dan para pemimpin yang dapat turun bersama, rakyat ucapkan terima kaseh,negara ini ditentukan atas kuasa rakyat.Dan degan kuasa rakyat lah yang akan menentukan bangkit bangun sebuah kerajaan itu,dan rakyat ingin kan sebuah kerajaan yang benar benar berkebajikan terhadap rakyat nya.Semuaga umno sedia untuk menunaikan hak dan permintaan rakyat ini, dan juga tentu nya hak ugama yang perlu dilaksanakan di bumi Malaysia ini.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

hak ugama??? ugama apa pakcik??? islam ker??? bukan ker negara islam dah tak ada dalam quran yang ada cuma negara kebajikan...kalau dah macam tu nak buat apa pulak dengan hak ugama islam...bukan kebajikan namanya...kebajikan ialah hak ugama-ugama...

bodoh jugak pakcik pas nie...

unanjaga said...

Hak ugama itu termasuklah kita dilarang sama sekali membuat kezaliman terhadap sesiapa pun,dan kita berkewajiban memberikan pada semua mereka yang ada degan ruang kehidupan yang sebaik nya, dan pemimpin pula menjalankan amanah pempinan yang diberikan pada mereka itu dengan penuh jujur da rasa bertanggung jawab, jauh dari saah guna kuasa dan apa jua bentuk penyelewangan.Dan bukan lah sesuatu yang salah bilamana kita menginginkan pada sebuah kerajaan yang nama nya kerajaan islam,kerana itu hanya masih pada perkataan, yang penting perlaksanaan negara itu dalam menjalankan perintah nya, apakah ia masih bersandarkan pada pertunjuk Allah dan Rasul Nya.

zakwan said...

I applaud Uztaz Hadi 4 making an effort in being a part of this revolution
The absence of Dato Haron Din and Harun Taib is understandable due to their health conditions
The absence of Uztaz Nasaruddin Isa was expected as well as disappointing
Being his former no. 2, he should have been side by side with Uztaz Hadi
The absence of Tuan Guru Nik Aziz was understandable as he was away performing umrah at Mecca praying 4 the success of our rally in the front of Kaabah

Now V7,
You are absolutely right
2 PAS, negara Islam is not in the Quran, only negara kebajikan

But want 2 know something else?
2 UMNO, judi is halal according 2 the Quran
2 UMNO, distributing,manufacture, selling and drinking arak is halal according 2 the Quran
2 UMNO, rasuah is halal as stated in the Quran
2 UMNO, it is halal 2 distribute porn videos in public
2 UMNO, pengaiban and fitnah is halal
2 UMNO, qazaf and syariah laws are shoved aside in favour of secular laws
2 UMNO, when it comes 2 adultery, the command of Allah SWT in bringing forward 4 witnesses is disregarded and sex video is ised as evidence instead

Anything else that I forgotten?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.