Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, July 18, 2011

UMNO Melaka Tunduk pada Tokeh2 Disko


NOTA EDITOR: Ali Rustam@Ali Ketam telah membuat keputusan untuk melanjutkan waktu operasi pusat hiburan di Melaka dari jam 1 pagi kepada jam 3 pagi.

Di saat UMNO berhempas pulas menuduh PAS tunduk pada DAP, tindakan Ali Rustam ini membuktikan UMNO tunduk pada tauke2 disko di Melaka.

Padahal, berbeza dgn negeri2 lain, di Melaka, UMNO mempunyai 2/3 ahli Dewan Undangan Negeri (Sila klik di sini). Ertinya UMNO boleh memerintah Melaka TANPA MCA, MIC dan GERAKAN. PAS Kedah sendiri tidak ada penguasaan 2/3 di DUN Kedah.

Namun, pengusaha2 pusat hiburan di Melaka mampu MEMPERKUDAKAN UMNO Melaka. Hairan hairan.

Hebat juga cara UMNO Melaka menyambut Ehya Ramadhan.





Melaka lanjutkan tempoh operasi pusat hiburan

Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

Malaysiakini difahamkan, tindakan itu seiring dengan kepesatan pembangunan sektor pelancongan Melaka di samping mendapat permintaan daripada pengusaha pusat hiburan terbabit.

Bagaimanapun Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketika ditanya berkata, lanjutan masa hanya boleh dilaksanakan pada hari Jumaat sehingga Ahad.

Manakala, bermula Isnin sehingga Khamis, pusat berkenaan hanya dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 atau 2 pagi sahaja.

“Ini adalah atas permintaan pengusaha pusat hiburan dan pelaksanaan ini hanya dibenarkan untuk 15 premis sahaja di Melaka Raya.

“Bagaimanapun, sekiranya mereka ingkar melanjutkan waktu operasi dalam tempoh diberikan, kebenaran itu akan ditarik balik,” katanya.

Ditentang pelbagai pihak

Mohd Ali juga menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklumbalas daripada pihak polis bahawa keputusan itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

Sementara itu, keputusan yang dibuat kerajaan negeri Melaka itu ditentang banyak pihak termasuk dari kalangan ahli Umno sendiri.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tangga Batu, Muhammad Ahyad Abdullah yang merasakan keputusan itu mengambarkan keseronokan sesetengah pihak yang berkepentingan.

"Mereka lupa keadaan ini akan membiarkan lebih banyak perkara tidak senonoh berlaku di negeri Melaka. Sudahlah pusat hiburan muncul bagaikan cendawan tumbuh ditambahkan pula tempohnya dilanjutkan hingga ke jam 3 pagi.

"Cukuplah, keruntuhan akhlak yang berlaku kini di kalangan warga muda dan peningkatan kadar jenayah disebabkan pusat hiburan dan keseronokan yang tidak ada batasnya," katanya.

Ketua Pembangkang dari DAP, Goh Leong San berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapat maklum balas dari semua pihak dan bukannya semata-mata meminta pandangan daripada pengusaha pusat hiburan sahaja.

"Tindakan ini menampakkan kerajaan negeri mengenepikan kepentingan rakyat hanya semata-mata mahu mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan daripada tindakan itu," katanya.

9 comments:

Anonymous said...

Nampaknya kemaluan Ostat Azizan ternampak lagi apabila dipulas oleh Kapal Sinki. Eloklah MB Kedah digelar Menteri Bodoh, Menteri Bangang atau Menteri Bebal oleh Parti Angguk Saja.

Hang Tuah said...

DISKO! DISKO! DISKO MAN!

ALI RUSTAM & GANG NAK BERDISKO MAN!!!
YEAH BAYBEH! YEAH!!!!!

(nyanyi ikut rentak lagu Macho Man Village People)

ANTI PARTI SESAT said...

UMNO SETUJU LANJUT MASA HIBURAN KIRA OK LA SEBAB DARI DULU LAGI PAS KATA UMNO SEKULAR

TAPI YANG PALING LAWAK DAN HINANYA BILA PAS MENGAKU NAK DIRIKAN NEGARA ISLAM, NAK PERJUANGKAN ISLAM,

TAPI TAKUT NAK BUAT BILA KENA SERGAH DENGAN DAP

CIS BETUL BETUL JUAL AGAMA, PARTI CELAKA YANG GUNA ISLAM UNTUK MENANG

MEMANG BARUA GILER, PARTI SESAT

V7 said...

kalau pas buat semua boleh...berbincang dengan tokeh lah...tapi bila umno buat semuanya salah...sudah lah rakyat sudah bosan lah dengan lakonan puak-puak pas nie...

sebenarnya MB melaka saja buat macam tu nak tengok apa pendirian pas pulak bila umno lanjutkan masa hiburan atas perbincangan dengan tokeh hiburan...macam azizan buat dengan tokeh-tokeh hiburan kat kedah tu...ada dalam quran tak??? itu kena tanya tok guru mat jenin si hadi pak awang sebab dia baru qatam quran...

kalau pas berani buat lah bersih pulak kat melaka bantah tindakan MB melaka tu...aku rasa kalau ada orang pas yang mati mesti syahidnya lebih tinggi dari syahid yang mati kat KL hari tu...sebab kali baru real bantah maksiat...sebelum ni hanya bantah spr supaya spr guna dakwat kuno bodoh tu...

apa-apa pun pas jangan jadi macam azazil ilmu tinggi tapi angkuh akhirnya Allah SWT laknat azazil jadi lah iblis...

sholay said...

best baca komen2 kat malaysia waves.

banyak komen2 pro umno/bn antara komen paling lawak dalam mana2 blog, macam manusia berotak beruk menjawab

Anonymous said...

Kah..kah..kah..artikel ni nak cover lain la sebab DAP tak bagi PAS buat undang isle kat Kedah. Memang lawak la TB ni.Awat tak masuk Maharaja Lawak baru ni. Tak pa, tunggu musim akan datang,gerenti terus jadi juara.

Anonymous said...

Dalam pemerhatian mata kasar saya Kerajaan Kedah bersikap adil kerana turut mengambil berat tentang kesusahan pengusaha pusat hiburan jikalau kedai mereka terpaksa ditutup selama sebulan, macam mana mereka nak cari makan tak kan nak suruh mereka buka gerai di pasar Ramadan. Begitu juga dengan Kerajaan Melaka melanjutkan masa hiburan hingga 3 pagi semata-mata untuk memberi keuntungan lebih kepada pengusaha pusat hiburan yang mana kelak Kerajaan Melaka mendapat hasil dari segi cukai hiburan dan juga untuk memberi kepuasan kepada ramai pelancong asing untuk berhibur.
Yang penting adalah pemantauan, di Kedah pengusaha pusat hiburan bersetuju untuk memastikan orang Islam tidak memasuki premis mereka sepanjang bulan puasa tetapi di Melaka tak disebut mungkin ada ramai penguat kuasa tetapi yang paling utama adalah diri sendiri, tak payah nak tuduh orang itu ikut cakap orang ini sebab di bulan Ramadan orang lain pergi Masjid yang kita pergi pusat hiburan tu buat apa.

Anonymous said...

Anonymous July 20, 2011 11:13 AM said...

Dalam pemerhatian mata kasar saya Kerajaan Kedah bersikap adil kerana turut mengambil berat tentang kesusahan pengusaha pusat hiburan jikalau kedai mereka terpaksa ditutup selama sebulan, macam mana mereka nak cari makan tak kan nak suruh mereka buka gerai di pasar Ramadan. Begitu juga dengan Kerajaan Melaka melanjutkan masa hiburan hingga 3 pagi semata-mata untuk memberi keuntungan lebih kepada pengusaha pusat hiburan yang mana kelak Kerajaan Melaka mendapat hasil dari segi cukai hiburan dan juga untuk memberi kepuasan kepada ramai pelancong asing untuk berhibur.
Yang penting adalah pemantauan, di Kedah pengusaha pusat hiburan bersetuju untuk memastikan orang Islam tidak memasuki premis mereka sepanjang bulan puasa tetapi di Melaka tak disebut mungkin ada ramai penguat kuasa tetapi yang paling utama adalah diri sendiri, tak payah nak tuduh orang itu ikut cakap orang ini sebab di bulan Ramadan orang lain pergi Masjid yang kita pergi pusat hiburan tu buat apa.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

banyak lah kau nie...kau nak tutup dosa ostat azizan sial tu kau cakap lah macam-macam...maksudnya kau setuju lah yang apa umno buat selama nie tak tutup pusat hiburan tu memang betul lah...dan apa yang pas asyik menyalak dulu sebelum pas jadi baruah dap yang kononnya umno nie menggalakkan maksiat tu salah lah...

kau setuju lah yang kau dan puak-puak pas dulunya memang bodoh dan sial lah...kononnya nak tegakkan negara islam tapi sebenarnya negara islam tu tak ada dalam quran...kau jugak setuju lah yang umno memang cerdik dan qatam quran lebih dulu dari pas sebab umno tak pernah nak tutup pusat hiburan sebab risau kalau-kalu pengusaha-pengusaha tu susah nak cari makan...dan umno tak nak lah pengusaha-pengusaha tu cari makan kat pasar ramadhan...

mengaku lah sial yang kau dan puak-puak pas ku tu sebenarnya menghalalkan cara...mengaku lah pas ditubuhkan bukan untuk perkukuhkan lagi islam kat malaysia tapi pas ditubuhkan sama macam pkr kerana kecewa tak dapat kuasa dan gila kuasa...

Anonymous said...

Tak pe.Buat pertama kali dalam sejarah pilihanraya, PAS akan hilang semua kerusi dan parti anak sial ni akan hilang dari Malaysia kerana merupakan parti serpihan DAP.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.