Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, July 18, 2011

Utusan Meloya Cuba Tegak Benang Basah Dalam Isu Pengharaman Pusat Hiburan

Utusan Meloya yang menjadi lidah UMNO cuba membuat fitnah sekali lagi dengan berkata PAS tunduk pada DAP dalam isu pengharaman pusat2 hiburan. Utusan Meloya dilaporkan berkata:

KUALA LUMPUR 17 Julai – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang cuba ‘menegakkan benang basah’ apabila menafikan parti itu sekali lagi terpaksa tunduk kepada DAP, berhubung isu larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang Ramadan nanti.


Sedangkan fakta menunjukkan perubahan keputusan yang dibuat oleh PAS dilakukan selepas berjumpa dengan pengusaha2 Pusat hiburan di Kedah pada 17 Julai 2011.

Mengikut kenyataan Setiusaha Politik MB Kedah:

Sementara itu, Mohd Sanusi yang ditemui selepas itu berkata, penguatkuasaan enakmen itu adalah tanggungjawab pihak polis.

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sebelum ini mengumumkan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 yang wujud sejak zaman pemerintahan Umno dilaksanakan sepenuhnya tahun ini.

Tindakan itu bagaimanapun mendapat bantahan dari beberapa pihak termasuk MCA, Gerakan dan rakan Pakatan Rakyat, DAP.

Difahamkan, kontroversi tersebut bagaimanapun selesai selepas menteri besar bertemu wakil pusat hiburan semalam bersetuju membenarkan mereka beroperasi tetapi tidak boleh membenarkan umat Islam memasuki premis mereka.


Sedangkan satu-satunya wakil DAP di DUN Kedah telah menyokong keputusan MB Kedah sebelum ini. Atas sokongan wakil DAP Kedah inilah MB Kedah membuat keputusan untuk mengharamkan kesemua pusat hiburan di Kedah sepanjang Ramadhan.

Utusan Meloya mengekalkan sikap pembohong dan pendusta mereka demi kesejahteraan UMNOPUTRA dan Kroni2 mereka.

Tulang Besi

12 comments:

Anonymous said...

Salam.

Hahahaha..lawak la hang pencacai pas...
dah mmg sah2 hangpa tunduk menikus...
toksah la nak putaq belit....

cuba hang bayangkan kalau umno yang buat lagu ni?

mau lunyai hangpa kutuk kan?

muahahaha...TB si pencacai pas

piii rah...hangpa pon 2 kali 5 saja la....

Anonymous said...

apa yang pas buat tu sama lah macam umno buat dulu...berjumpa dengan pengusaha dan berbincang...akhirnya pas jilat balik ludah dia...pengotor punya pas laknat nie...

andi said...

eh kan betul apa yang di siarkan tu, kalau tak kenapa pas kedah tarik balik arahan yang telah dibuat? takkan nak cakap atas sikap persefahaman maka kita buat keputusan untuk tarik balik arahan dan jalankan seperti biasa pulak?

Anonymous said...

Kalau isu sekat pusat hiburan di Kedah, PAS cuba digelarkan sebagai taliban atau dogmatik oleh non-muslim. Kalau isu hiburan berleluasa berada di Penang atau Selangor, PAS cuba digelarkan sebagai erdogan atau liberal pulak.
Sebab itu, PAS wajar bertindak tapi tidak melulu daripada duk diam macam syaitan bisu dlm hal amar maaruf nahi mungkar. PAS hanya ingin melaksanakan enakmen yg sudah diluluskan 14 tahun itu pun dilonggarkan syaratnya, bagaimana pulak mereka yg ingin menjadikan Malaysia hub hiburan malam ?! Dlm apa isu sekarang ini, boomerang balik kepada mereka yg tiada fikrah dan roh perjuangan sejati. Allahukabar !!

Tulang Besi said...

Lagak sumbang barua2 UMNO. Apabila terdedah pembohongan, tuduh orang lain pencacai PAS.

Padahal dia sendiri pencacai UMNOPUTRA dan kroni2 mereka.

Jelasnya, PAS tidak mengikut DAP dalam isu ini, PAS ikut Al Quran dan HAdeeth.

Anonymous said...

UMNO luluskan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 untuk peras ugut pengusaha2 pusat hiburan supaya beri mereka arak, pelacur dgn karaoke percuma waktu bulan puasa.

Anonymous said...

Anonymous said...

apa yang pas buat tu sama lah macam umno buat dulu...berjumpa dengan pengusaha dan berbincang...akhirnya pas jilat balik ludah dia...pengotor punya pas laknat nie...

July 18, 2011 9:43 AM
.

Ni lagi satu BENGONG.

Keputusan awal dulu adalah keputusan Azizan Razak semata-mata.

Keputusan PAS adalah hanya menguatkuasa Enakmen ini untuk orang Islam sahaja.

Kalau dah bengong tu bengong sampai mati.

V7 said...

Tulang Besi said...

Lagak sumbang barua2 UMNO. Apabila terdedah pembohongan, tuduh orang lain pencacai PAS.

Padahal dia sendiri pencacai UMNOPUTRA dan kroni2 mereka.

Jelasnya, PAS tidak mengikut DAP dalam isu ini, PAS ikut Al Quran dan HAdeeth.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ikut hadis dan quran bapak kau lah tulang babi...fuck pelacur tu ikut hadis dan quran lah sial...

kau bukan saja pencacai pas tapi kau jugak anjing dap yang asyik jilat dan hisap kote dap tu...

V7 said...

Anonymous July 18, 2011 1:02 PM
said...

Anonymous said...

apa yang pas buat tu sama lah macam umno buat dulu...berjumpa dengan pengusaha dan berbincang...akhirnya pas jilat balik ludah dia...pengotor punya pas laknat nie...

July 18, 2011 9:43 AM.

Ni lagi satu BENGONG.

Keputusan awal dulu adalah keputusan Azizan Razak semata-mata.

Keputusan PAS adalah hanya menguatkuasa Enakmen ini untuk orang Islam sahaja.

Kalau dah bengong tu bengong sampai mati.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bengong apa sial??? habis tu KM melaka tu suruh orang islam pergi berhibur ke bulan puasa bodoh...

habis tu negeri lain selama ni tak ikut enakmen tu ker bodoh???

selama umno perintah malaysia ni tak ikut enakmen tu ke bodoh???

kau jangan nak spin dan menipu lah...tak kisah lah keputusan awal ker akhir ker yang pasti negeri kedah pimpinan pas yang kononnya berlandaskan islam membenarkan pusat hiburan dibuka pada bulan ramadhan lah bodoh...kau yang bodoh..biol...dan sial kau nak cakap orang lain pulak...dah dasar anjing dap asyik jilat dan hisap kote dap sampai lupa asal usul diri sendiri...

ada hati kau nak kata orang lain bengong, sendiri yang hina dan sial...bapak kau lah sial...hidup kau asyik nak spin, tipu dan fitnah...orang yang kena tipu, fitnah dan spin mungkin tak tahu yang dia kena tipu, fitnah dan spin tapi orang yang menipu, spin dan fitnah tahu apa yang dia buat...dan jangan lupa Allah SWT pun tahu...

jangan jadi macam azazil ilmu tinggi tapi angkuh, akhirnya Allah SWT laknat dia dan sekarang jadi iblis...

V7 said...

Anonymous July 18, 2011 1:01 PM
said...

UMNO luluskan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 untuk peras ugut pengusaha2 pusat hiburan supaya beri mereka arak, pelacur dgn karaoke percuma waktu bulan puasa.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

habis tu yang pas kuatkuasakan enakmen tu kira macam mana pulak...maksud kau pas pun nak pengusaha-pengusaha pusat hiburan beri mereka arak, pelacur dan karaoke percuma lah pada bulan puasa nie...

maksudnya ostat azizan laknat tu saja lah takut-takutkan pengusaha-pengusaha tu dulu yang bulan puasa kena tutup...lepas tu bila mereka marah dan terkejut...ostat azizan laknat tu tarik balik larangan tu...dengan strategi nie ostat azizan laknat tu dengan orang pas yang lain boleh dapat lagi banyak
arak, pelacur dan karaoke percuma lah bulan puasa nie...

semoga Allah SWT melaknati pemimpin-pemimpin pas dan pengikut-pengikutnya yang sesat lagi menyesatkan....

Anonymous said...

Apa nak jadi dengan puak2 PAS ni.Dari MUR-SHIT-Dol,Presiden sampai ke pengikut2nya. Tak de ciri islam langsung.Tengok TB sudah la. Depan kaabah pi doa keburukan untuk orang lain,lepas tu siap posting lagi.Tak ada pengikut agama lain akan buat cam TB buat ni. Ini memang sah Parti Ajaran Sesat. Ayah Pin ke atau Al Arqam masih kira ok lagi banding dengan PAS.Bawa2lah bertaubat sebelum ajal kerana neraka telah diperbesarkan untuk puak2 PAS.

Anonymous said...

hahahaa..TB TB.....tak terjawab hang dengan komen2 kat sni...
pencacai2 PAS pon xde yg nak backup hang.. hahaha....

padan muka hang barua PAS... hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.