Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, August 16, 2011

Bagaimana Bahan Siasatan JAIS Boleh Terdedah kepada Blogger2 UMNO?

Hairan, sungguh hairan. Bahan siasatan JAIS ini adalah rahsia. Laporan JAIS juga rahsia. Malahan, JAIS tidak mahu bertemu PAS atas alasan siasatan masih belum selesai dan segala butir siasatan adalah rahsia.

(Rakaman boleh ditonton di bawah)

Namun, bagaimanakah blogger2 UMNO yang bertaraf kaki fitnah dan pembohong boleh mendapat salinan rakaman video serbuan JAIS ke DUMC?

Bukankah salinan rakaman video itu bahan bukti yang sepatutnya dirahsiakan oleh JAIS?
Tidakkah ini menguatkan lagi teori bahawa JAIS bertindak di DUMC di bawah telunjuk UMNO.

Juga, perayaan "Thanksgiving" juga bukan perayaan Kristian. Ia perayaan dari Amerika yang meraikan perdamaian antara kaum Red Indian dengan kumpulan kulit putih yang datang ke Benua Amerika. Tiada kena mengena dengan agama Kristian.

Fakta menunjukkan, PEngarah JAIS serta Exco Agama sendiri tidak tahu menahu berkaitan serbuan itu. Namun, pihak Polis Diraja Malaysia di bawah pimpinan Hishamuddin Tun Hussein tahu akan serbuan itu.

Tapi, Tulang Besi bersyukur juga rakaman ini dikeluarkan sekarang. Apa yang Tulang Besi nampak hanyalah beberapa orang Islam yang menghadiri makan malam di sebuah dewan yang bukan GEREJA.

Itu sahaja. Tidak bijak UMNO mendedahkan video tersebut kerana tidak nampak bukti permurtadan yang didakwa oleh UMNO dan JAIS selama ini.

Sekian

Tulang Besi




VIDEO SERBUAN JAIS

13 comments:

Anonymous said...

Tak terkejut kalau suatu hari malaysia akan didominasi radikal islamist ala Taliban.

Sebab PAS pun semakin bengap dan liberal macam UMNO.

Kerana KUASA, HARTA, KEMASHURAN, Islam di dagangkan dan dilekehkan.

Melayu tetap layu dan semakin sayu.

Anonymous said...

TB ingat TB seorang aje yang ada Sumber Dalaman. orang lain pun ada jugak.

TB kepanasan kerana rahsia yang korang cuba sembunyi dah didedahkan.

Cuma saya tengok TB ni pun amat tidak jujur, kerana bagi komen kononnya beberapa orang Islam hadiri majlis makan malam.

Tapi TB tak malu ke untuk sembunyikan fakta ceramah yang TB buat-buat tak nampak tu.

Anda boleh menipu, tapi ingatlah Allah S.W.T. tahu apa yang anda sembunyikan. Takutlah pada Allah S.W.T.

Penal Code S418 said...

Tau la ni kaki tak puas hati sebab BERSIH, kini busy 'operasi spy cam' kenakan anti-BN la....

Anonymous said...

geli geliman bila baca pecaci2 murahan umno ni tulis tentang kejurujran, dosa, pahala dam perintah allah swt.
Hoi! haramjadah macam hampa ni cuma layak tulis pasal melayu saja lah. sejak bila pemimpin umno haprak pernah hormat syariah, dipijak, disenda dan di fitnah kan hukum2 allah adalah.
bodoh punya pecaci umno.

andi said...

"perayaan "Thanksgiving" juga bukan perayaan Kristian. Ia perayaan dari Amerika yang meraikan perdamaian antara kaum Red Indian dengan kumpulan kulit putih yang datang ke Benua Amerika. Tiada kena mengena dengan agama Kristian."

jadi kenapa rakyat malaysia nak raikan? kenapa nak jemput orang islam yang tertentu sahaja?

apa logiknya bunga mangga letak kat depan pintu, pakai baju melayu yang lengkap untuk thanks giving?

mungkin tulang besi yang maha jujur dan adil boleh tolong terangkan kekeliruan yang teramat sangat ni....

"Apa yang Tulang Besi nampak hanyalah beberapa orang Islam yang menghadiri makan malam di sebuah dewan yang bukan GEREJA."

sejak bila makan malam kena menyanyi alhamdulillah pulak tu? apa red indian kat amerika masa tu dah peluk islam ker?

TakdeParty said...

Ini pasal agama pun masih mau spin ka? Ko ni islam ke selam tb. Ko pandai ngucap lg ke? Jgn la sbb politik ko yg sempit tu, agama ko letak no 2. Kalau bercakap pasal agama aku tgk ko bole tahan handal, mcm maksum sgt. Ttg isu ni cuba2 la bukak minda tu sikit, jgn gadaikan agama sbb politik ko tu tb. Takut pd Allah tb, bukan pd pas atau umno. Aku setuju sgt tindakan jais 100%, tak peduli la arahan siapa pun sbb ini melibatkan akidah kita sebagai umatNya.. Masyaallah

Anonymous said...

Eloknya...anak TB menjadi salah seorang peserta berbuka n thanks giving dinner pd mlm tu...lepas tu kita bloggers pakat interview anak TB...amacam? Apa komen TB......

Anak Perelih said...

penganjur tu pulak MAjlis AIDS MAlaysia... yang condong ke UMNO/BN - Marina Mahathir penaungnya... Datuk Zamnan Khan salah seorang pengarahnya, aku rasa penganjur - NGO tu dah pakat dgn JAIS utk timbulkan kas ni untuk memecahbelah PAS dan menekan PAS atas kes ni... Diaorg anjur.. dan diaorg lah yang lapor kepada JAIS... kalau tak mana JAIS tahu ada majkis tu kat situ...? sebab tu PAS nak jumpa semua pihak - JAIS dan DUMC utk dapat kesah sebenarnya.. sebab tu JAIS dan DUMC batalkan takut tembelang pecah ayng mereka dah pakat...

Anonymous said...

wahai rahman talib...kau sebenarnya nak membenarkan puak-puak gereja tu memurtadkan orang islam...tapi kau spin wujudkan isu pasal blogger umno...orang islam bukan nak tahu pasal bagaimana bahan tersebut didedahkan tapi nak tahu benar atau tidak pihak gereja cuba nak murtad orang islam...kau jangan nak spin...semoga Allah SWT laknat kau lah sial...

sama macam kes anwar ibrahim..rakyat majoriti bukan nak tahu siapa yang dedahkan video tu...tapi nak tahu adakah benar anwar ibrahim yang fuck pelacur tu???

Anonymous said...

Anak Perelih said...

penganjur tu pulak MAjlis AIDS MAlaysia... yang condong ke UMNO/BN - Marina Mahathir penaungnya... Datuk Zamnan Khan salah seorang pengarahnya, aku rasa penganjur - NGO tu dah pakat dgn JAIS utk timbulkan kas ni untuk memecahbelah PAS dan menekan PAS atas kes ni... Diaorg anjur.. dan diaorg lah yang lapor kepada JAIS... kalau tak mana JAIS tahu ada majkis tu kat situ...? sebab tu PAS nak jumpa semua pihak - JAIS dan DUMC utk dapat kesah sebenarnya.. sebab tu JAIS dan DUMC batalkan takut tembelang pecah ayng mereka dah pakat...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

nie sekor lagi anjing taksub pas...semoga Allah SWT pesongkan akidah kau dan murtad kan kau lah sial...

kau rasa apa??? kote DAP...memang lah kau rasa sebab hari-hari kau asyik duk jilat dan hisap aje kote DAP sial tu...

Anonymous said...

Pengarah JAIS tak tau pasal serbuan tu?Elok dia dibuang kerja sebab nampak sangat tak buat kerja. Tapi yang sebenarnya dajjal ini membaca skrip yang di tulis oleh Ronnie Taukeh rumah urut, Ter-rasa-Kok dan Geli-Zabeth Wong.

Anonymous said...

Aku tak nafikan, dulu memang PAS juara perjuangan Islam. Hebat PAS masa dulu. Pendek kata, walaupun PAS kelihatan bermusuh dengan UMNO, banyak jasa PAS sebagai check-and-balance UMNO-BN. Tetapi keadaan dah berubah. Kalau 2003 sampai 2008, UMNO macam bangkai bernyawa sebab dijajah oleh Tun Don dan anak menantunya, PAS pula sekarang ini tidak lebih daripada salah satu pencacai DAP yang kalau Lim Kit Siang sepak punggung pun, akan tersengih-sengih sambil menjilat kepala lutut apek tua tu.

Tak payah cerita tentang sejarahlah Mat Sabu... PAS memang terbukti lemah, pondan, pengecut dan penjilat DAP! PAS berani kata, DYMM Sultan Selangor tidak perlu dilibatkan dalam kontroversi JAIS-GMDU tapi berani PAS kata, Lim Guan Eng jangan masuk campur bela gereja?

Anonymous said...

Tatkala umat Islam membantah kenyataan Guan Eng yang melarang Masjid2 dan Surau2 di Pulau Pinang menggunakan Pembesar Suara ketika membaca Al Qur'an, Nik Aziz tampil mempertahankan Guan Eng. Katanya hanya azan sahaja boleh menggunakan pembesar suara. Jikalau baca Al Qur'an tidak perlu. Nyanyuk? Bukan nyanyuk. Sudah kena racun Anwar. Itu yang jadi sesat tu. Ini sudah macam Singapore lah. Mula2 tak benar baca Qur'an. Kemudian Azan. Last2, pembesar suara dirampas. Timbalan Mursyidul Am PAS, Harun Din sendiri mengakui khuatif dengan perkembangan dan situasi yang berlaku. Beliau dikatakan tidak seteru dengan Nik Aziz yang terlalu bermuka2 dengan Orang bukan Islam seperti Guan Eng dan kuncu2nya. Kalau umat Islam di Malaysia tak nampak juga, memang generasi Dajal lah. Yang peliknya arahan ini dikeluarkan di bulan Ramadhan. Tatkala umat Islam mengejar amal untuk menggandakan pahala masing2, tampil Ulama' Kafir ini mencetuskan kemarahan umat Rasullullah. Apa yang tak bolehnya? Guan Eng kata ganggu golongan bukan Islam jika dipasang begitu kuat. Nak tanya sikit. Masjid-masjid yang dibina di Penang ni di kawasan majoriti orang Cina ka? Orang India? Atau ada masjid yang dibina di sebelah rumah Guan Eng?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.