Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, August 31, 2011

Berita Harian Kata Mat Indera Pejuang Kemerdekaan


Mat Sabu dituduh mempromosi Parti Komunis Malaya kerana menyebut nama Mat Indera dlam peristiwa Bukit Kepong. Malangnya, sebuah rencana Berita Hairan menyokong kata-kata Mat Sabu yang menaikkan nama Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan.

Kalau banding Mat Indera dengan pemimpin2 UMNO masa tu, mcm langit dengan bumi jauhnya. Pemimpin2 UMNO seperti Dato Onn, Tunku, Tun Razak adalah pegawai2 British yang hanya sebuk menghabiskan waktu petang mereka minum teh dan makan "scones" bersama-sama tuan2 British mereka.

Hari ini,baru2 British ini dijulang nama mereka sebagai pejuang kemerdekaan sedangkan mereka adalah barua British nombor Wahid.

Pejuang2 kemerdekaan yang tulin seperti Mat Indera, Abu Bakar Baqir, Burhanuddin Helmi, Ahmad Boestamam dsbnya dibiarkan tenggelam semata-mata mahu menaikkan nama2 barya British.





5 comments:

Anonymous said...

orang jawa yang anggap dia pejuang...itu pun pejuang yang bodoh lah...sebab sanggup bersekongkol dengan komunis untuk bunuh orang-orang islam...macam pas lah pejuang islam yang bodoh lagi sial...kononnya akan masuk syurga...tapi akhirnya jadi murtad...

Anonymous said...

Eh eh, nampak gempak aje tajuk TB, tapi rupa-rupanya yang dakwa tu geng Jawa Ponorogo. Tu pun dia orang kata pilih jalan yang salah.

Kalau nak spin pun jujurlah sikit.

Anonymous said...

TB tak erti bacak ke? Yang anggap dia tu pejuang ialah puak Jawa Ponorogo.

Kenapa tiba-tiba TB kata berita harian yang kata? Macam ni kah standard bacaan TB?

zakwan said...

What TB is trying to imply is that by posting this article, Berita Hairan indirectly acknowledge Mat Indera as a freedom fighter des;ite his communist affiliation

When are you UMNO ass kissers are going to get this across your thick headed skulls?

Anonymous said...

Zakwan, thanks for sharing the logic of TB (and probably yours). Now we are more clear about the standard of your thinking.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.