Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, August 13, 2011

Lina Joy Murtad di Wilayah. Syabas UMNO!!!!



This is to certify that AZLINA BT JAILANI (LINA) child of JAILANI BIN SHARIFF and his wife KALTHUM BIN OMAR born at Selangor date of Birth 08 January 1964 was baptized in CHURCH OF OUR LADY FATIMA-BRICKFIELDS KL on the 11 May in the year of our Lord 1998.

In the Name of the Father
and the Son
and of the Holy Spirit

Duty of Parents & Godparents You are responsible that this child be educated in the Faith, furthermore, it is your duty to bring up this child to live the Faith by observing God's Commandment as Christ taught us, namely loving God and your neighbor. Godparents are to help parents in their duty as Christian mothers and fathers.

Godfather: S.S. Santiago
Godmother: Rosy Doraisamy
Minister of Baptism: Joseph A. Pereira

Stamp of Church:
Church of Our Lady Fatima,
Jalan Sultan Abdul Samad,


Di atas adalah sijil baptis Lina Joy. Kelihatan Lina Joy menjadi murtad di Wilayah Persekutuan (Jalan Sultan Abdul Samad). Saya tidak hairan kerana di Wilayah Persekutuan, murtad tidak menjadi kesalahan. Dengan kata lain, di Wilayah Persekutuan, UMNO telah menghalalkan murtad.

Buktinya? Sila rujuk kepada Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Pesekutuan) 1997 (Akta 559). Akta tersebut tidak meletakkan murtad sebagai salah satu yang dianggap jenayah

Siapa yang luluskan akta ini? Bukan Ambiga, bukan Bar Council, bukan Gereja Methodist. Yang luluskannya ialah UMNO.

Maka, tak hairanlah Lina Joy yang berasal dari Selangor memilih Wilayah Persekutuan untuk murtad.

Terima kasih UMNO kerana memudahkan murtadnya Lina Joy.

Kita juga jangan lupa bagaimana Muhyiddin Yaasin menukar hari cuti di Johor dan Perlis dari hari Jumaat kepada hari ibadah agama Kristian.

Tulang Besi

ps sepanjang kes Lina Joy, di manakah suara dari UMNO? Macamana nak bertindak kalau tiada undang-undang untuk didakwa Lina Joy. UMNO telah menghalalkan murtad di Wilayah Persekutuan.



8 comments:

Anonymous said...

1.alahai!!macam budak-budak tadika!!
2.sebenarnya orang macam hangla yang dok rosakkan imej Pas!!
3.nak kata tinggi ilmu agama!TIDAK!!nak kata pandai ilmu duniawi!PUN TIDAK!!!
4.cukuplaaaaa!!!buat malu orang islam jee!!!gelak sakan puak kapiaq tenguk orang bermentaliti macam hang!!

p/s.nek hang dulu! pada tahun 60an!70an!!pakai tudung ketidak!!malu oii pada rosmah!!

Anonymous said...

itu urusannya dengan Tuhan...jangan masuk campur

Anonymous said...

nak malu apa kat roslemak? dia pakai tudung pun tak, sentuh laki bukan mahram pun boleh. nak malu? malu ada BINI PM MACAM TU BOLEH LAH.

Anonymous said...

kesian pas...dah lah pejuang islam tapi dapat pemimpin pulak kaki liwat dan kaki main pelacur...kesian lagi bodoh pas...malu ada laki atau bapak yang suka meliwat dan main pelacur..

Anonymous said...

bukan lina joy aje yang murtad, rahman talib pun murtad juga...

Anonymous said...

Siapa yang bela Lina Joy untuk murtad? Ambiga. Siapa penyokong kuat yang sanggup mati kerana Ambiga? PAS.Jadi PAS adalah parti murtad.

Anonymous said...

bodoh tol puak2 umno....bukti depan mata tp masih tak mahu terima....mmg patut ler puak2 umno ni org panggil geng2 munafiqun :)

oh lina oh umno said...

nak salahkan lina joy sepenuhnya tak boleh. punca kerana perlu duit dan kerja lumayan. umno bn dah habiskan duit rakyat macam pkfz perwaja ipp mrt crooked bridge klcc angkasawan dll. jadi lina mintak tolong dgn gereja jgn marah. duit zakat pun kena seleweng dgn khir baharom bayar peguam dia.habis tu lina pun nak bergaya juga macam org lain.kesian lina.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.