Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, August 8, 2011

Pakcik Sulong ada 2 IC. Patulah UMNO Tolak Sistem Dakwat Kekal

Pendedahan di bawah di buat oleh blogger TopengPerak@Poji. Mengikut Poji, banyak sangat contoh seperti Pakcik Sulong ni. Sorang pengundi ada dua IC. Maknanya, seorang pengundi akan mengundi dua kali.

Patutlah UMNO beriye-iye sangat tolak sistem dakwat kekal. Kalau ada Dakwat Kekal, pakcik Sulong ada 100 MYKAD pun tak kesah, dia tetap boleh mengundi hanya sekali. Malangnya, UMNO mahu biometrik yang bermakna Pakcik Sulong boleh mengundi beberapa kali yang dia mahu.

UMNO Dulu, Kini dan Selamanya...Penipu.



Pakcik sulong kenapa pakcik ada dua no ic?

Monday, August 8, 2011
Korang kenal tak pakcik sulong neh sapa? Aku pun tak kenal sapa. Aku baru kenal dia dua hari lepas. Dia neh ada dua no ic. Itu yang pelik sket. Takan kesilapan perkeranian lagi kot? Korang tengok bawah terlebih dahulu ;



Pada awalnya aku fikir alah rileks lah der. Orang nama serupa banyak whoorr di malaysia neh. Ce ko jangan cuak sangat. Then aku pun ronda2 kat SPR. Cuba korang tengok bawah neh pula ;


Arh sudah. Bukan nama je serupa. Rumah pun serupa bhai. Tempat mengundi pun serupa bhai. No ic lama / pasport / id pendatang == > [6290844] pun serupa gak bhai. Biar betul. Pakcik sulong ko kembar ka? Kalau kembar takan guna id pasport [kemungkinan, actually aku taktahu itu id apa] yang serupa?

kah kah kah

rileks pakcik sulong. Aku tanya je neh. Takde nak syak or kata bukan2. So pakcik sulong jangan segan2 menjawab. Kesilapan perkeranian dah terkeluar dari senarai jawapan pilihan yang pakcik ada. So jangan sesekali pakcik pakai reason itu lagi. Sekian.


Info : TPU.

Ameno : Pakcik bongsu takdak ka?

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2011/08/pakcik-sulong-kenapa-pakcik-ada-dua-no.html#ixzz1UPUY0WFg

4 comments:

Anonymous said...

Pakck Sulong ni Ahli PAS, sebab tu PAS menang Terengganu dulu sebab PAS yang menipu dengan cara ini.

Tapi Pakcik Sulong ni dah taubat tak nak menipu cara PAS lagi. Habih macam mana blogger PAS boleh tau? Mesti si Poji ni dapat inside info.

Entah, entah kat Kelantan tu beribu orang macam Pakcik Sulong.

Kalau BN nak menipu, mesti dah lama dapat tawan Kelantan, atau tak kalah kat Kedah, Perak Penang & selangor.....

Anonymous said...

bulan pose pun nk menipu ker.. IC 611110015371 tk wujud pun..

Anonymous said...

Kesian ,kalau semuanya dah sama takkanlah pegawai poling tak reti semak atau tak reti baca!Kalauiapun nak tipu,agak-agaklah sikit.Jangan fikir semua orang bangang macam engkau tu!

Yong said...

Hari Sabtu kontraktor yang buat kerja kat rumah Yong rehat sebab pekerjanya pergi untuk pemutihan. Yong tanya demer tu PATI ke? Risau gak kot PATI. Kata kontraktor, bukan. Demer pekerja sah. Sumer pekerja asing kena buat pemutihan, katanya. Iyeke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.