Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, September 13, 2011

MAIS Mendakwa Khalid kerana Ucapan Khalid Berkaitan Lawatannya ke Gaza

Begitulah tidak siumannya MAIS dan JAIS. Mereka sanggup mendakwa Khalid Samad hanya kerana Khalid berucap menceritakan pengalamannya di Gaza.

Ikuti penerangan Khalid Samad sendiri seperti di bawah:

Berhubung ucapan saya di sebuah Surau di Sementa, saya tidak ‘mengajar’ agama Islam tanpa tauliah. Saya hanya menceritakan pengalaman saya semasa di Gaza, penyerahan sumbangan yang berjumlah RM 650,000 sebahagian kepada NGO yang diiktiraf kerajaan Palestine dan sebahagian lain kepada fakir miskin di sana. Saya juga, sempena bulan Ramadhan, menyampaikan ucapan ‘Ramadan Kareem’ bagi pihak Ismail Haniyya, Presiden Palestine sepertimana yang beliau telah berpesan kepada saya semasa kami bertemu dan saya sampaikan juga ucapan Selamat Menyambut Bulan Ramadan kepada ahli Qariah yang hadir. Sambil itu, saya mengingatkan diri saya dan juga yang hadir supaya bertindak adil sepanjang masa kerana keadilan adalah lebih rapat dengan sifat keTaqwaan

Jelas, Khalid Samad dizalimi. Hanya kerana beliau berucap dalam kawasan Rahman Palil, maka beliau didakwa.

Khalid cuma memberi ucapan, bukan mengajar agama. Maka, apakah sebabnya Khalid Samad mahu didakwa kerana tiada tauliah? Undang2 tauliah TIDAK RELEVEN untuk Khalid Samad.

Jelas, bukan sahaja Pengerusi MAIS itu sekular, tetapi beliau juga jahil undang2 syariah Selangor.

Tulang Besi


.

2 comments:

Anonymous said...

Rahman Palil dgn Rahman Talib ni kembar ke?... nama dah nak sama la....

Anonymous said...

boleh percaya ker cakap si khalid gereja nie...bukan ker orang pas kuat menipu...sampai komunis pun dah jadi pejuang kemerdekaan...betul ker si khalid gereja nie pergi gaza??? setakat bagi bukti gambar aje mana boleh pakai...muka-muka dalam gambar tu semuanya boleh dibuat kat thailand...muka joe yang macam babi sial tu pun orang thailand boleh tukar jadi p. ramlee...takkan lah orang thailand tak boleh buat muka khalid gereja dan lain-lain tu???

bodoh punya rahaman salib al-kazzab nie...asyik kena tipu aje dengan si khalid gereja nie...bukan main percaya lagi si rahman salib al-kazzab nie kat khalid gereja tu...kesian aku tengok si rahaman salib al-kazzab nie dah lah kena tipu, bodoh pulak tu...sesat lagi dan murtad jugak...kesian kau wahai rahman salib al-kazzab...semoga Allah SWT terus menerus gelap kan hati kau dan seluruh keturunan kau...aku rasa datuk rahman salib al-kazzab ni lah yang jadi imam yang kena paksa makan babi oleh komunis....itu sebab si rahman salib al-kazzab nie macam babi jugak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.