Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, September 19, 2011

Mansuh ISA: Hasil dari Kejayaan BERSIH 2.0


Syabas kepada Najib Tun Razak kerana telah menghapuskan ISA (serta beberapa akta lain). Semoga pemansuhan ini bukan sandiwara semata-mata memandangkan ia akan diganti oleh dua akta lain. Mengikut maklumat yang Tulang Besi dapat, dua akta tersebut tidak jauh beza dengan Akta Keselamatan Dalam Negeri yang sebelum ini.

Walaubagaimanapun, pemansuhan ini menunjukkan kejayaan BERSIH 2.0. Kalau kita ingat, sebelum berlaku BERSIH 2.0, berkali-kali ugutan penggunaan ISA digunakan. Sepanjang masa kita mendengar ugutan demi ugutan datang dari Polis, KDN, MEnteri Dalam Negeri, Ulama2 upahan UMNO serta orang2 yang kita tidak kenal.

Ugutan ISA itu menjadi percakapan biasa kepada mereka-mereka yang menjadi barua kepada UMNO dan Barisan Nasional. Ini tidak termasuk langkah2 drastik lain yang dijalankan oleh UMNO seperti ugutan, road block, kepongan Kuala Lumpur, tunjuk kekuatan oleh polis dan sebagainya. Termasuk juga TV3 suku dan media-media milik UMNO menjalankan kempen negatif terhadap BERSIH selama beberapa minggu lamanya.

NAMUN, BERSIH 2.0 tetap berjaya. Setiap ugutan dan tindakan yang mereka ambil tidak berjaya melunturkan semangat rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia turun ke jalan raya dengan bilangan yang begitu ramai untuk menyatakan kepada Barisan Nasional bahawa BN tidak boleh mengugut dan membodohkan rakyat Malaysia.

Kejayaan BERSIH 2.0 ini memainkan peranan yang cukup besar bagi memaksa Najib membatalkan ISA (Ikut Suka Aku). Populariti Najib jatuh menjunam selepas BERSIH 2.0. Maka, Najib dgn desperado terpaksa menaikkan populariti beliau. Langkah pemansuhan ini langkah pertama beliau walapun saya sangsi ia langkah yang benar2 ikhlas.

Mari kita sama-sama tunggu butiran 2 akta yang akan dibentangkan Najib bagi menggantikan ISA ini.

Tulang Besi



1 comment:

Anonymous said...

kau nie rahman dah macam yahudi, cakap berbeli-belit...mansuhnya ISA adalah kejayaan UMNO bukan bersih 2.0 bodoh kau tu...Najib presiden UMNO yang mansuhkan ISA bukan anwar ibrahim yang kaki main pelacur tu atau mat sabu melekit yang kaki main bini kawan sendiri...bini kau mat sabu melekit tu dah main jugak ker??? yang mansuhkan ISA...

syabas buat najib dan UMNO...rakyat tak perlukan pas untuk tegakkan islam kat malaysia sebab pas sesat dan murtad...rakyat tak perlukan pakatan rakyat untuk mansuhkan ISA sebab najib dah mansuhkan dah...kah..kah..kah...akhirnya bungkus lah kau wahai pas pis pus...

rahman salib al-kazzab..kau dah tengok video color anwar ibrahim naik lif pergi main pelacur cina tu...muka anwar tu macam muka bapak kau lah mungkin UMNO upah bapak kau dan bawak bapak kau pergi tahiland untuk tukar muka bapak kau jadi muka anwar ibrahim...kah..kah..kah...

orang yang main pelacur kau jadikan pemimpin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.