Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, October 23, 2011

HIMPUN Adalah Jerat yang Dipasang Keatas PAS, tapi Tidak Makan

Pertama-tama sekali, terdapat banyak sekali petanda HIMPUN ditunggan UMNO. Misalnya:

1.0 Pemberian permit perhimpunan yang telah dibuat dgn kadar segera
2.0 Sokongan tegar dari blogger2 UMNO yang kita tahu semuanya kaki sebar dusta
3.0 Sokongan dari media-media milik UMNO secara terbuka i.e. TV3, Utusan Meloya, Berita Hairan dsbnya
4.0 Sokongan pemimpin2 UMNO terhadap perhimpunan tersebut


Objektif utama perhimpunan tersebut adalah supaya:

1.0 Memaksa PAS keluar dari PAkatan Rakyat atas alasan mempertahankan akidah umat Islam angkara kristianisasi
2.0 Memburukkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat dengan tuduhan Pakatan Rakyat melindungi aktiviti memurtadkan umat islam
3.0 Menghidupkan semula agenda perpaduang Melayu antara PAS dan UMNO atas alasan mempertahankan akidah umat Islam


Hasilnya adalah:

1.0 Ahli-ahli UMNO rata-rata tidak menghadiri HIMPUN. Malahan, tiada pengarahan dari UMNO kepada ahli2 mereka untuk menghadiri HIMPUN
2.0 Kehadiran HIMPUN amat mengecewakan dan sambutan juga sangat-sangat dingin
3.0 Perhimpunan gagal mencapai objektif memandangkan tiada apa-apa bukti berlakunya Kristianisasi di Selangor
4.0 PAS TIDAK MAKAN JERAT YANG DIPASANG UMNO
5.0 Apa-apa isu Islam mesti dipimpin oleh PAS sekiranya mahu kejayaan.
6.0 HIMPUN tidak mendapat kepercayaan umat Islam untuk memimpin mereka
7.0 HIMPUN mendedahkan identiti mereka yang bercampur antara ISlam dengan nasionalisma-sekularisma melayu. Dengan kata lain, pegangan HIMPUN tidak 100% Islam
8.0 Majoriti umat Islam di Malaysia tidak percaya propaganda kononnya berlaku kristianisasi besar-besaran di Malaysia


Syukur PAS tidak makan jerat UMNO. Cuma, Ketua Pemuda PAS Pusat masih menunjukkan sikap tidak matang beliau dan itu pun sebab beliau percaya Hasan Ali 100% tak kira apa Hasan Ali cakap.

Tulang Besi

2 comments:

Anonymous said...

Hassan Ali pi sana buat apa hah?

Ni yg aku marah ni.

Tak nak ikut cakap pemimpin atasan. Nak ikut kepala otak dia ja. Nampak seakan menjerumus pada Zul Kulum tu la.

Lain kali minta PAS jgn calunkan lagi lah si Hassan Ali ni. Memang aku boikot punya lepas ni kalau si Hasan Ali ni jadi calun.

Tengok, JAIS langsung tak hantar si pengarahnya. sedangkan mereka lah orang yg patut bertanggung jawap dalam soal ini.

Jangan jadi BODO memanjang PAS woiiiii.

Anonymous said...

pas tak bodo, yg bodo ketua pemuda. sebab cerdiklah, pas x makan perangkap. alhamdulillah ahli2 pun patuh.

yg peliknya ketua pemuda tak cerdik, tlg PASTIKAN ketua pemuda bertukar, jgn angkat org yg buta politk dan semberono semacam, amat rugi berpemimpin macam tu. x pernah belajar dr kesilapan atau gila glamour atau... tah x masuk dik akal org macam ni, org pas yg biasa2 pun boleh pikir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.