Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, October 18, 2011

HIMPUN dapat Permit Polis. BERSIH Tidak Dapat?????

Permit untuk apa-apa perhimpunan diluluskan oleh UMNO. BERSIH 1 dan 2 tidak mendapat PERMIT kerana UMNO menolak perhimpunan2 tersebut. Walaupun Tuanku dengan jelas mahu BERSIH 2.0 dianjurkan di stadium, UMNO dengan jelas menolak pemberian permit kepada BERSIH 2.0.

Soalnya sekarang, mengapa perhimpunan HIMPUN diberikan permit oleh UMNO dengan kadar yang SANGAT SANGAT SEGERA?

Sudahlah tu, HIMPUN memperbicangkan isu yang sensitif serta berkait dengan Akta Hasutan yang mampu membawa kepada perbalahan kaum.

Berbeza dengan BERSIH 2.0 yang mahu membincangkan pilihanraya yang BERSIH. Ia tiada kaitan dengan kaum, warna kulit, agama, fahaman politik dsbnya.

TAPI:

1.0 BERSIH ditolak permit mentah-mentah oleh UMNO walaupun ianya tidak membahayakan keselamatan negara

2.0 HIMPUN mendapat permit dengan kadar SEGERA walaupun HIMPUN melanggar titah Tuanku Sultan Selangor, Akta Hasutan serta membahayakan keselamatan negara

Kalau ada yang masih mengatakan HIMPUN tidak mendapat sokongan UMNO, nyatalah orang itu sangat sangat "NAIVE" (Lemah Akal).

Menafikan UMNO tiada kaitan dengan perhimpunan BERSIH adalah seperti mengatakan Syaitan tiada kaitan dengan tabiat Kaum Lut yang suka seks di dubor.

Tulang Besi


Unlike Bersih, Himpun gets super-fast permit but denies Umno links

Despite denials of being linked to Umno, Himpun organisers were given super-swift access to a permit to hold their Gathering of a Million Muslims on October 22 inside a stadium in Selangor.

This is in sharp contrast to the long drawn out saga involving the Bersih 2.0 rally for free and fair elections, which was outlawed and ended up with Prime Minister Najib Razak reneging on his promise to allow the rally to take place in a stadium of Bersih's choice.

"The government is going to get into serious trouble for showing so much unholy haste in granting Himpun a permit because there is bound to be comparison by Malaysians and by the international community to the way it responded to Bersih's application for a permit to walk to a stadium," Christian lay leader Ramon Navaratnam and past president of Transparency International told Malaysia Chronicle.

"I support the right of Himpun to hold any peaceful gathering. However, the granting of the permit when Bersih was denied one shows the blatant double standards. It proves the Home Minister and the police do abuse their power. It also proves that BN approves of this rally and pro-BN groups are behind it," PKR vice president N Surendran told Malaysia Chronicle.

Ibrahim Ali, Ezam, Zul not involved

Police have confirmed the Himpun permit was approved last week. OCPD Asst Comm Zahedi Ayop insisted the event would be 'safe' as it would be held most likely inside the Shah Alam Stadium. Police officers would be stationed in and outside the stadium to ensure no untoward incidents occurred, he added.

"We have taken into account all aspects of security and approved their application," Star reported Zahedi as saying on Tuesday.

Meanwhile, Himpun organizers insisted they had no "hidden agenda" and the even was solely a Muslim gathering of a religious nature without links to politicians such as Perkasa's Ibrahim Ali, Umno Senator Ezam Mohd Noor and Kulim Bandar Baru MP Zul Noordin.

“I will not allow this initiative to be sullied with hidden agendas from any parties, and will take a firm stand on this,” Himpun chairman Mohd Azmi Abdul Hamid said in a statement.

“Zulkifli, Senator Ezam Mohd Noor and Ibrahim Ali are not involved in the leadership of Himpun. Neither are they speaking at the event. Any statements issued by them regarding the event does not represent the organisers."

Unable to allay fears

Mohd Azmi also insisted he would not allow the event to be hijacked to pit the different races and faiths at each other. But his strident tone belied his words.

“I would like to also remind all that the evangelist movement has been on the rise globally, regionally and nationally. The efforts to approach Muslims to get them to change religions cannot be denied,” he said.

The Himpun chief also asked Christian leaders to accept that proselytizing even in the name of evangelising was "unacceptable" in the "context of Malaysia and the federal constitution. We cannot belittle the fact that there has been a rise in incidents of ‘planned apostasy’,” he said.

And although, Mohd Azmi admitted that proselytization took place also because Muslims did not understand their own religion well, he blamed it on the government's "liberal attitudes".

“This resulted in poor policies and liberal attitudes taken by the authorities and the national leadership which still refuse to implement the teachings of Islam as a whole,” he said.

3 comments:

Anonymous said...

Tu dia...

permit bersih ditolak
1. pengajur mengangarkan lebih berapa ribu besi oiii, stadium yang korang nak duduk tu boleh tanggung bape ribu oiii...ni dah pandai spin tak pandai kira pulak ker.

takkan ke bodoh dan buat anggaran rumah boleh masuk 20 orang tapi pergi bantai 100 orang.

2. bersih tu dianjurkan sebab apa? sebab nak bagi memorendum kepada sultan betul tak, jadi persoalkan kenapa bila dah jumpa sultan tak nak kasi memorendum tu????? kalau tak sempat siap jangan salah kan orang lain salah kan sakiteriat yang lembab menyediakan memo itu.

ni ayat balik untuk besi

"Menafikan ANWAR tiada kaitan dengan video yang disebarkan adalah seperti mengatakan Syaitan tiada kaitan dengan tabiat Kaum Lut yang suka seks di dubor."

boleh....macam tu..

Anonymous said...

pp

Tun Jebat said...

Tun Hisan beri permit sebab Tun nak dpt habuat hisap ko_ek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.