Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, October 26, 2011

Wanita UMNO Menangis Terima Baucer "Jom Shopping"

Ini adalah kesah benar. Ia berlaku dalam Parlimen Kuala Langat. Ada seorang veteran Wanita UMNO yang dikenali sebagai Cikgu Sabariah.

Cikgu Sabariah ini telah aktif dalam UMNO semenjak zaman muda beliau lagi. Telah berlalu beberapa Perdana Menteri dari UMNO namun Cikgu Sabariah tetap kekal sebagai aktivis UMNO.

Beliau lah yang selalu kita nampak di Pusat2 Mengundi merayu undi dan memegang payung kerana Cikgu Sabariah bukanlah pemimpin UMNO yang diperingkat tinggi.

Apabila angin perubahan melanda Selangor dan kerajaan Selangor bertukar kepada PAkatan Rakyat, Cikgu Sabariah tetap istiqamah dengan UMNO.

Namun, pada suatu hari, datanglah orang ke rumah Cikgu Sabariah dan diberi kepada beliau voucher RM100 untuk program "Jom Shopping".

Diberitakan kepada Tulang Besi, mengalir air mata Cikgu Sabariah. Sepanjang beliau aktif dalam UMNO, tidak pernah ada orang beri kepadanya voucher RM100 untuk bershopping macam di bawah kerajaan Pakatan Rakyat.

Inilah sifat kerajaan Pakatan Rakyat. Kita tidak balas dendam, kita tidak kesah parti politik. Kita cuma kesah nak tolong sapa yang susah dan sapa yang memerlukan hatta Cikgu Sabariah yang kuat UMNO itu.

Agaknya, inilah yang ditakuti Najib dan UMNO di Selangor. Program2 sebegini buat pengundi2 tegar UMNO di Saluran 1 cair dan hilang semangat untuk menyokong UMNO, agaknya.

Patutlah gegak gempita Selangor ni dengan laungan2 Najib Tun Razak sert UMNO memaki program Jom Shopping ini.

Tulang Besi

2 comments:

Anonymous said...

alah setakat 100 ringgit...sudah lah...betul ker dia nangis sebab sedih umno tak pernah bagi dia 100 ringgit, aku rasa dia nangis sebab terlalu lawak...ada bagi 100 ringgit aje...

kau ingat cikgu tu budak sekolah rendah ker...bodoh punya rahman...itulah asyik liwat bini aje sampai orang nangis sebab lawak pun kau tak boleh bezakan dengan nangis sebab sedih...

Anonymous said...

Bagi la 2.6b

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.