Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, November 11, 2011

Balik Haji, Terus Buat Istiadat Hindu



Gambar di atas adalah ehsan Utusan Malaysia. Rupanya, sejurus selepas kembali dari Haji, Dato Najib terus menghadiri majlis Deepavali dan turut serta dalam salah satu upacara keagamaan Hindu.

They say, picture speaks a thousand words.

Tulang Besi

8 comments:

Anonymous said...

Assalam. Betuluntuk PM 1Malaysia. Biasanye malam jumaat kan baca doa selamat dan kat kuil hindu baca mentera Bhagavadgita dan bunyikan loceng. Dah malam tadi malam jumaat, apa salahnye, PM baru balik dari Mekah dan dapat hidayat kan. Ustaz Rais kata OK, Ustaz kamal kata OK. Ustaz Jamil tak kata tak OK pun jadi OK lah

Anonymous said...

Assalam. Betuluntuk PM 1Malaysia. Biasanye malam jumaat kan baca doa selamat dan kat kuil hindu baca mentera Bhagavadgita dan bunyikan loceng. Dah malam tadi malam jumaat, apa salahnye, PM baru balik dari Mekah dan dapat hidayat kan. Ustaz Rais kata OK, Ustaz kamal kata OK. Ustaz Jamil tak kata tak OK pun jadi OK lah

Anonymous said...

No problem what. This is not a religious ritual, its cultural lah. Bagi lah chance kat kawan kita menyemerakkan lagi konsep satu malaysia. Dasyatnya engkau!!!

Anonymous said...

Yang menarik.... hsjjah ketot kat sebelah masih tak tutup aurat pas balik aji,,,, ni pi aji kat mekah ker pi main dam aji?? Oh ya... dlm tweet tuan aji najib kata "terima kasih kepada rakyat yang mendoakan saya mendapat haji yang MAHBUR..."mahbur tu apa?? yg ada mabrur kut.... nampaknay najib sendiri nak aji yg mahbur....

Anonymous said...

Bau minyak atar Mekah beluuuum hilang(itu pun kalau sempat calit setitis dua)dah buat mcm2 hiii..tak da org nasihat ke? mlm jumaat pula tu..bagi le Palanivel tu buat,tak boleh ke?Tapi tak ape,pandai le si Jamil tu cover nanti..hentam saje le Labuuuuuu....

Anonymous said...

Mana ada dalam sejarah malaysia para menteri umno bn atau pun ulama tersohor umno bn berani tegur salah laku pm umno bn yang buat silap atau salah laku den cabar ada sesiapo yang berani .Kontut kalau ada yang berani , taik kucing ado le kan kan kan

Anonymous said...

Yang penting adalah niat, sebagai pemimpin negara berbilang kaum, pm kena meraikan semua kaum yang ada di negara ini, tak tau lah pula pas. Jangan berburuk sangka, pm tak jadi kafir kalau hatinya nak jadi islam.

Anonymous said...

Program berlangsung dengan meriah.


Seperkara yang menarik, rakyat berbilang kaum meraikan majlis ini. Padat dengan manusia. Melayu terlanggar bahu India, India terlanggar bahu Cina, Cina terlanggar bahu Singh, Singh terlanggar bahu Melayu.


Namun, ianya tidak mengundang sebarang konfrontasi. Masing-masing mengangkat tangan, atau menepuk bahu masing-masing, mengucapkan "maaf", atau "sorry", tanda merendah diri, tanda toleransi, tanda hormat menghormati. Itulah nilai PERPADUAN yang telah lama dipupuk sekian lama. Dan perpaduan ini dimantapkan lagi dengan gagasan 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.


Bingung apabila ada pihak yang cuba menghancurkan segala yang terbina sejak sekian lama hanya kerja gilakan kuasa. Sensitiviti tidak lagi dihiraukan.


Malam tadi dan malam sebelumnya, wujud unsur-unsur sabotaj oleh pembangkang. Gerombolan itu cuba membuat provokasi. Mmg gaya samseng, mencabar dan langsi! Ingatkan hebat, tetapi mereka lari dan bersurai apabila pemuda BN sampai dan pasang kekuda.


Gendang perang pembangkang hanyalah auta. Berani hanya sewaktu pemuda BN Kota Raja hanya berjumlah 3 orang!!! Apa barangggggggg...!!! 50 lawan 3 bro.. itu pun pemuda BN yang sedang usha line tak berundur!!! Tahniah kepada lu orang bro... 3 orang pun steady!!! Kalau lu orang baca artikel ini, korang tahu siapa yang GT maksudkan. Apalagi bila pemuda BN lain sudah mula berkumpul.. tahu pulak nak bersurai dan lari.. penakut pahit macam ketua AMK dan Saifuddin Mat Muka Bulan!!!


Sedikit amanat dari GT kepada puak-puak penyokong saki baki kaum Nabi Luth, program pembangkang selama ini, tak pernah pun BN cuba buat provokasi atau gantung banner itu dan ini siap bendera. Modus operandi yang sama seperti lawatan PM di Permatang Pauh dan TPM di Meru.


Rentikanlah kerja camtu..


Dr. Mariah, Yaakob Sapari tak join ke malam tadi? Kenapa? HARAM ke?


Muahahahahahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.