Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, November 16, 2011

Kedudukan Melayu Terancam Akibat KEGAGALAN SEPT 16

Masa kehangatan percubaan September 16 oleh Dato Seri Anwar Ibrahim, UMNO memainkan sentimen Melayu untuk mengagalkannya.

Mereka kata kalau September 16 berjaya, hak Melayu akan terhakis dengan banyaknya. Maka, imej Anwar merudum di kalangan pengundi2 Melayu akibat kegagalan September 16. Kononnya, Anwar akan menghapuskan hak istimewa orang orang Melayu. Melayu akan hancur sekiranya September 16 berjaya.

Padahal, Anwar cuma mahu undang-undang pilihanraya yang adil lagi saksama sekiranya dijayakan September 16 ini. Dan, tak sampai setahun, Parlimen akan dibubarkan.

Yang pentingnya, segala perjalanan pilihanraya dapat berjalan dalam keadaan adil dan saksama.

Terbukti perancangan Anwar Ibrahim itu tepat.

Akibat kegagalan September 16, warga2 asing sekarang dapat hak mengundi sama dengan orang2 Melayu yang lain.

Jelas, September 16 telah menyebabkan hak Melayu terhakis. Selepas ini UMNO tidak perlu lagi merujuk kepada suara Melayu.

Mereka cuma perlu mendaftar sebanyak mungkin warga Indonesia dan Bangladesh sebagai pengundi sah.

Tertipulah kamu semua bila kamu kata Anwar mahu menghakis hak Melayu apabila melaksanakan September 16 tempohari.

Tulang Besi


6 comments:

Anonymous said...

kat singapore ramai rakyat asing jadi warga singapore, tak bising pun dap???...kalau singapore boleh buat kenapa malaysia tak boleh??? malaysia nie kan bumi tuhan bukannya bumi pas...

mangaku aje lah rahman yang kau takut pas kalah teruk...dulu kecoh undi hantu sekarang kecoh pulak undi pendatang asing...bila pulak kau nak buat kecoh pasal undi makhluk asing???

Anak Perelih said...

kat singapore yg warga asing jadi rakyat adalah ahli perniagaan, professional or at least pekerja mahir... di malaysia yg dapat IC biru tu adalah pendatang yang kerja pembantu rumah, pekerja ladang, pekerja pembinaan... tukang pembersih bangunan... semua ni pekerja tidak mahir... itu beza warga asing jadi warganegara di singapore dan di malaysia... kalau ambik warga indon macam singapore buat tu tak apa la jugak.. professor professor indon yg mengajar di malaysia belambak.. ambik la depa ni jadi rakyat malaysia...

Anak Perelih said...

bty... pada aku..kalau projek 16 sept tu jadi.. negara akan haru hara akibat perbuatan UMporNO.. terutama bila majoriti 2-3 kerusi saja dan pengambilan kerajan hanya menerusi lompat parti/belah... kerana sesungguhnya :
1. kakitangan kerajaan banyak yg dapat kerja atas kabel UMporNO - penyokong UMporNO.. mereka ni akan sabotaj kerajaan baru PR...
2. polis ramai pegawai atasan mereka setia kat BN/UMporNO... mereka rasanya akan takes side...
3. UMporNO/UMporNO is a bad side bila jadi pembangkang... liht apa kekecohan yang berlaku di Perak... bagaimana speaker boleh dicolek, keputusan mahkamah yang berat sebelah... lihat di penang bagaimana UMNO dok melalut buat kacau... dgn puak puak NGO UMporNO dok buat perangai... dan kita tak tahu apa lagi dgn puak puak NGO UMporNO akan lakukan utk ambil balik kuasa terutamanya mereka mempunyai kelebihan keewangan dan media...

Sesungguhnya ada hikmah 16 september tak jadi... kerana kita akan serahkan kepada rakyat utk menentukan.. dan kekuatan PR menjadi lebih kuat... sokongan bertambah.... tetapi kalau jadi, kmungkinan PR bentuk kerajaan hanya sekejap sahaja sebelum dirampas kembali oleh UMporno/BN dan PR menjadi semakin lebah selepas itu akibat tindakan keras BN yang kelbali berkuasa....

Dahan Jati said...

Memanglah bila gagal apa nak dikata lagi kecuali adalah hikmah di sebaliknya. Tapi percayalah sekiranya usaha yang dibuat dengan cara tipu daya, fitnah serta khabar angin demi membentuk persepsi rakyat supaya membenci kerajaan maka sekiranya pembangkang naik menjadi kerajaan pun perkara yang sama akan berlaku dan mungkin lebih teruk lagi. Jadi dimanakah keadilan dan keamanan yang kita cari. Berpolitiklah secara matang dan demi kesejahteraan rakyat.

Anonymous said...

Anak Perelih said...

kat singapore yg warga asing jadi rakyat adalah ahli perniagaan, professional or at least pekerja mahir... di malaysia yg dapat IC biru tu adalah pendatang yang kerja pembantu rumah, pekerja ladang, pekerja pembinaan... tukang pembersih bangunan... semua ni pekerja tidak mahir... itu beza warga asing jadi warganegara di singapore dan di malaysia... kalau ambik warga indon macam singapore buat tu tak apa la jugak.. professor professor indon yg mengajar di malaysia belambak.. ambik la depa ni jadi rakyat malaysia...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

maksudnya kau setuju lah dengan aku untuk ambik warga indon jadi warga malaysia cuma silapnya kerajaan malaysia ambik yang tak professional aje lah...

kalau macam tu kenapa kau nak menyalak pasal ambik warga indon tu...menyalak lah pasal silap ambik warga indon aje...

melayu bodoh...mat indon lagi pandai lah dari kau...

Anonymous said...

Anak Perelih said...

bty... pada aku..kalau projek 16 sept tu jadi.. negara akan haru hara akibat perbuatan UMporNO.. terutama bila majoriti 2-3 kerusi saja dan pengambilan kerajan hanya menerusi lompat parti/belah... kerana sesungguhnya :

1. kakitangan kerajaan banyak yg dapat kerja atas kabel UMporNO - penyokong UMporNO.. mereka ni akan sabotaj kerajaan baru PR...

2. polis ramai pegawai atasan mereka setia kat BN/UMporNO... mereka rasanya akan takes side...

3. UMporNO/UMporNO is a bad side bila jadi pembangkang... liht apa kekecohan yang berlaku di Perak... bagaimana speaker boleh dicolek, keputusan mahkamah yang berat sebelah... lihat di penang bagaimana UMNO dok melalut buat kacau... dgn puak puak NGO UMporNO dok buat perangai... dan kita tak tahu apa lagi dgn puak puak NGO UMporNO akan lakukan utk ambil balik kuasa terutamanya mereka mempunyai kelebihan keewangan dan media...

Sesungguhnya ada hikmah 16 september tak jadi... kerana kita akan serahkan kepada rakyat utk menentukan.. dan kekuatan PR menjadi lebih kuat... sokongan bertambah.... tetapi kalau jadi, kmungkinan PR bentuk kerajaan hanya sekejap sahaja sebelum dirampas kembali oleh UMporno/BN dan PR menjadi semakin lebah selepas itu akibat tindakan keras BN yang kelbali berkuasa....
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

hikmah dia...kalau Pakatan Haram ambik alih maka bungkus lah malaysia bodoh...itu sebab tuhan tak izinkan Pakatan Haram ambik alih malaysia...malaysia masih dirahmati lah lembu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.