Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, December 12, 2011

Bukan ke Najib Tun Razak Bekas Pelajar Sekolah Missionari Kristian?

Merujuk kepada sejarah Najib Tun Razak yang diambil dari WIKILEAKS:

He received his primary and secondary education at St. John's Institution, Kuala Lumpur
Ertinya, Dato Najib Tun Razak mendapat pendidikan rendah dan menengah dari Sekolah St John Institution. Maklum kepada semua, sekolah St John ini adalah sekolah missionary kristian dan ia telah wujud di Bukit Nanas semenjak 100 tahun yang dulu.

Kalau masih tidak percaya, sila lihat gambar bangunan utama Sekolah St John ini seperti di bawah. Semenjak penubuhannya lagi, lambang salib berada di atas bangunan utama sekolah ini. Dengan kata lain, waktu Dato Najib Tun Razak belajar di sini, beliau telah belajar di bawah "bayangan" lambang salib dari sekolah rendah sehinggalah sekolah menengah.

KLIK IMEJ

Tidaklah Tulang Besi ingin merendah-rendahkan graduan sekolah St John. Yang Tulang BEsi tahu, ramai graduan St John menjadi penyokong PAS dan Pakatan Rakyat.

Apa yg Tulang Besi mahu tekankan adalah sikap "hipokrit" UMNO dan Barisan Nasional. Di satu sudut mereka beriye-iye menuduh wujud usaha memurtadkan orang di Petaling Jaya.

Pada sudut lain, Presiden mereka sendiri graduan sekolah missionari Kristian.

Oleh sebab itu, wajarkah kita labelkan Dato' Najib sebagai murtad?

Bayangkan lebih 10 tahun Dato Najib belajar di sekolah yang terletak lambang salib di atasnya.


Kalau betul UMNO ikhlas mahu menentang murtad, saya cabar UMNO tutup semua sekolah2 missionari Kristian seluruh Malaysia seperhttp://www.blogger.com/img/blank.gifti St John, Convent Bukit Nanas dsbnya.

Ada berani?

Tulang Besi

ps Nama St John itu diambil sempena seorang tokoh Roman Katholik yang dianggap sebagai wali oleh Gereja Katholik bernama Saint John Baptist de La Salle. Gambar tugu memperingati beliau adalah seperti di bawah:



13 comments:

Anonymous said...

salam bro, gua pun dr ST JOHN juga. betul, selain ada salib dalam sekolah ni juga ada gereja. xtau la pulak skrg masih ada ka tidak. selalu saya pulang dr tingkat atas ikut jalan gerejanya agar cpt sampai tingkat bwh. so far tak de la pulak terjejas iman saya. dan saya adalah seorang penyokong kuat PAS.

mmg betul byk pemimpi2 bersekolah d sini. setahu saya xda ajaran memurtadkan islam d sini. hanya sekolah je sekolah mubaligh tapi sukatan pelajarannya sama spt sekolah2 lain.

kdg2 saya lucu dgr cerita ttg permurtadan org islam oleh org kristian. mcm c hasan ali dok pung pang,pung pang.

kalo da cara hidup xmenentu- x solat, xpuasa, teguk arak, main perempuan, mencuri, maka saya sendiri yakin betapa ramai org islam terkeluar islam bukan pasal disebabkan oleh gerakan kristian tapi pasal diri sendiri.

Diri sendiri tak lengkapkan dgn asas agama. kalo ada anak akhirnya melarat . tak mampu nk didik anak2 dgn ajaran agama tp tak pula hantar anak ke tempat sepatutnya mrk dpt didikan agama dr kecil. jd anak melihat, ibubapanya tidak solat mengapa mrk perlu solat. ibubapanya teguk arak, mengapa pula mrk tidak boleh teguk arak..

kerana itu perlunya suasana "pengimarahan masjid " dan majlis ilmu yg berterusan. malangnya d m'sia JAIS d bwh hasan ali lbh suka tangkap org nk bg majlis ilmu, ceramah agama dan menyuruh org buat baik. percambahan ilmu di sekat2. lepas tu nk bising pasal org da xsuka dan keluar islam.

Oleh yg demikian andai tuan/puan ada anak kecil , cukup 4 thn hantarlah anak anda ke PASTI berdekatan. boleh layari internet utk dptkan senarai PASTI d m'sia. selgi masi sempat, hantarlah.. sekurang2 anak2 anda dpt ilmu plg berguna iaitu ilmu agama. sekian.

Anonymous said...

Well said...sy pon bekas student convent...djh 1 smpi form5...tak pernah terkurang Islam mahupun Melayu saya...tak pernah pon ada cubaan untuk memurtadkan Melayu disekolah walaupun ramai jer rahib disekeliling kami....

Anonymous said...

setuju. saya juga bersekolah di stjohn .takda pula terfikir nak murtad. malah sekolah stjohn begitu menitikberatkan agama islam. setiap sambutan dalam islam seperti maulidur rasul kami sambut. macam macam lagi berkenaan islam. walaupun sekolah missionari kristian, namun islam tetap diutamakan.

Anonymous said...

Me too sy Di lahirkn d hsptl ASSUNTA,tadika,sek rendah n menengah ASSUNTA..Skolh convent.mak n aunties suma skolh sana..ok je smpi skrng.sy juga sokong pas..dun give all ths bullshits pls..

Anonymous said...

Maturity hope everyone had that .

Anonymous said...

Kes org murtad yang selalu didengari adalah bukan dari bekas pelajar2 sekolah missionari kristian.....malah ada dikalangan dari mereka berasal dari keluarga yang kuat agama.....get your fact right and think straight wahai blogger.......

Anonymous said...

Adakah saya makayam kalau saya tinggal di lorong chow kit?

Bahlol x abis2.

Anonymous said...

Budak sekolah mana ni?

http://www.sinarharian.com.my/semasa/afdlin-kita-ada-kuasa-boikot-produk-israel-1.304251#.U92aGgFkL30.facebook

hariz hamzah said...

going to school with a cross doesnt make u a bad person, just like going to mosque doesnt make u a good person. wat is up with u guys mentality seriously??

Bukan Ahli PAS said...

Mamat blog ni mesti penyokong PAS kan sebab dia suka main sentimen agama, suka murtadkan orang, ini semua simptom2 ahli PAS. Dia ingat jadi ahli PAS is equal to jadi ahli syurga. Bagi yang separti dengannya diatas ni, dah terkena batang hidung sendirikan, amacam best tak? Logik tak?

Anonymous said...

I am a true ex Johannian from kindergarten until Form 6..played basketball facing the cross for many years but did not convert to Christianity..the problem with Moslems in Malaysia..too much pre-occupation with form and not with substance...

Anonymous said...

nak tibaikan pm tibailah ngan bijak sikit.....janganlah nak kecilkan sekolah missionari kristian dan simbol salib......ahli pas macam kau ni memang suka main sentimen agama..aq bukan islam tapi ada ke aq convert jadi islam sebab tiap-tiap hari dengan azan? bodo punye blogger

Anonymous said...

Aduhai...sekolah ada lambang salib pun nak gentar jugak ke? Apa kena-mengena Najib dengan lambang salib tu? Bukannya dia datang nak sembah pulak lambang cross tu. Dia belajar dapat ilmu, korang pulak pepandai buat statement bangang macam blogger tu jugak, cakap lambang salib tu mempengaruhi pelajar. Tulah, masa sekolah dulu tak nak belajar sesungguh, nak keje sibuk hentam orang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.