Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, December 6, 2011

Fakta Penang yang Sangat Ditakuti oleh UMNO....


ULASAN: Apabila berlaku tender terbuka, majoriti umat Melayu dapat merasa kekayaan negeri/negara tidak kira parti ataupun keturunan ataupun anak-beranak pimpinan.

Namun, apabila dilakukan tender tertutup seperti yang digemari UMNO, maka yang beruntung hanyalah pemimpin2, anak beranak pemimpin dan kroni2 mereka.

Itulah maksud sebenar "Ketuanan Melayu" yang diperjuangkan UMNO. Perjuangan yang bertujuan mengkayakan hanya pemimpin2 UMNO, anak beranak pemimpin2 UMNO serta kroni2 mereka.

Orang Melayu kebanyakan macam saya tidak harus kaya. Kalau kita kaya dan berwang, maka kita boleh menentukan nasib kita. Selagi orang Melayu miskin dan merempat, mereka terpaksa bergantung harap dengan UMNO. Oleh sebab itu, kekayaan hanyalah untuk mereka2 yang dianggap taat setia dengan UMNO.

Artikel dibawah diambil dari blog Zainulfaqar di sini.

Selamat membaca.


Majalah Penang Penang Economic Monthly Oktober lepas mendedahkan, kontraktor Melayu yang berwibawa berjaya mendapat hampir 50 peratus (RM262.5 juta ) projek Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) melalui tender terbuka.

Mereka bukan orang Umno, Gerakan, MCA, MIC atau mana-mana party-man BN. Mereka juga bukan orang DAP, PKR atau PAS.

Mereka adalah R.A.K.Y.A.T berbangsa Melayu. Mereka bukan party-man. Mereka dipilih atas wibawa dan kebolehan mereka melalui tender terbuka.

Umno selalu kata, orang Melayu akan terpinggir jika “kerajaan DAPig’ Pulau Pinang menghapuskan tender tertutup. Mengapa?

Tender tertutup, kroni-kroni Umno untung. Tender terbuka, orang-orang Melayu untung. -NotaMerah

7 comments:

Anonymous said...

Pertama, kenapa ada banyak kontraktor Melayu? Sebab selama ini, UMNO dah semaikan budaya untuk orang Melayu berniaga dan belajar jadi kontraktor. Kalau tidak dulu orang Melayu takat kerja kerajaan, cikgu, askar dan polis.

Kedua, fikirkanlah untuk jangka panjang. Bukan hanya sementara. Isu sini bukan kontrak dapat atau tidak, isunya ialah kuasa memberikan kontrak. Umpama seekor angsa yang bertelur emas. Penjaga angsa ni mungkin tak adil dalam membahagikan telur emas. Tapi kerana tamakkan telur emas, orang yang bodoh akan serahkan angsa ni pada orang luar kononnya orang itu bersikap adil dalam bahagikan telur emas. Yang orang ni pun bijak. Mula-mula dia tunjukkan sikap adil. Biar orang tu kekenyangan puas. Lambat laun, sikit demi sedikit telur emas itu disedut. Lama-lama, bila orang tu dah sedar dia dah tak boleh buat apa-apa lagi sebab angsa dah serah kat orang lain. Yang tinggal sekrang cuma merempat menjadi hamba orang tersebut.

Jangan jadi orang yang singkat fikiran. Jangan jadi macam pak kaduk, menang sorak, kampung tergadai. Fikirkan masa depan anak cucu, adakah kontrak itu lebih penting atau kuasa memberikan kontrak.

Anonymous said...

kita tunggu pru-13, kalau penang jatuh semula ke tangan BN bermakna fakta tersebut adalah benar sebab puak-puak cina kat penang mesti akan sokong BN balik punya sebab dap telah rosakkan periuk nasi mereka...dan mengkayakan kaum melayu...tapi kalau dap masih lagi berkuasa kat penang selepas pru-13 bermakna fakta tersebut adalah palsu dan sebenarnya melayu terseksa hidup di penang dan cina makin kaya di penang semasa perintahan dap....

setakat fakta guna kertas mana boleh pakai rahman, kau punya tingkat kebodohan dan sampai ke langit dah rahman...sedangkan bukti besi macam video pun boleh ditipu...ini kat bukti kertas...

Anonymous said...

kroni umno bukan orang melayu ker rahman??? kau salah fakta kot???

Anonymous said...

UMNO jaga kontraktor melayu? silap tu pencacai umno...umno jga kontraktor umno, bukan bumiputera...jangan dok jadi bodoh..fakta depan mata...selama nie ramai melayu merempat di bumi sendiri...50 thun lebihmerdeka melayu paling ramai miskin.....lain kali kalau dapat duit upah tu...ingat sama dosa pahala

Anonymous said...

Anonymous said...

UMNO jaga kontraktor melayu? silap tu pencacai umno...umno jga kontraktor umno, bukan bumiputera...jangan dok jadi bodoh..fakta depan mata...selama nie ramai melayu merempat di bumi sendiri...50 thun lebihmerdeka melayu paling ramai miskin.....lain kali kalau dapat duit upah tu...ingat sama dosa pahala
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

woi anjing kurap pas, kau bagi tahu aku melayu mana yang merempat kat bumi sendiri??? bapak kau ker yang merempat kat bumi sendiri???

bapak kau ker yang miskin sejak 50 tahun kita mederka lagi???

dosa kepala bapak kau lah sial, kau ahli syurga ker??? kenapa nik azazil, tuhan sembahan kau tu kata kau nie banyak pahala dan ahli syurga ker???

duit upah??? kau ingat aku macam bapak kau ker sanggup jual lendir mak kau untuk dapat duit....

Anonymous said...

Anonymous said...

UMNO jaga kontraktor melayu? silap tu pencacai umno...umno jga kontraktor umno, bukan bumiputera...jangan dok jadi bodoh..fakta depan mata...selama nie ramai melayu merempat di bumi sendiri...50 thun lebihmerdeka melayu paling ramai miskin.....lain kali kalau dapat duit upah tu...ingat sama dosa pahala
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

umno bukan bumiputra???? habis tu siapa bumiputra???? bapak kau ker???? bapak kau yang miskin, hina dan jijik tu ker bumiputra????

bodoh??? kau yang bodoh bumiputra pun kau tak tahu....itulah orang pas jahil ilmu....sekolah tak tinggi sebab miskin tak ada duit...orang pas mana ada hasil nak hantar anak ker sekolah...itu sebab bodoh bumiputra pun tak tahu...umno bukan bumiputra???? kah...kah...kah...betapa jahilnya ilmu kau...

Anak Perelih said...

kerana tander terbuka lah kontraktor UMporNO boleh bernafas daapt kontrak lagi... sebab kalau kontrak tertutup... mesti kontraktor rapat dengan PAS, PKR, DAP saja yang dapat macam zaman BN memerintah dahulu.... kontraktor UMporNO/BN patut menyokong tander terbuka ni....
BTW orang MNelayu kena kurang bergantung dnegan kontrak kerajaan/berkaitan kerajaan.. tumpukan kepada kontrak bukan kerajaan kerana dari pengalaman kerajaan yang UMporNO/BN memerintah pun... bila tukar MB... sesiapa yang sokong MB dulu terus tak dapat kontrak.. cuba tanya Bintong Construction di Perlis yang selama ni jadi pendokong Shahidan kasim... sekarang ni apa kontrak pun tak dapat bila Shahidan jatuh....

BTW.. masa BN perintah penang pun kuasa memberi kontrak ada pada Gerakan... bukan UMporNO... sebab tu Melayu Penang merempat jadi hamba Gerakan selama dibawah BN kecuali beberapa kerat pemimpin UMporNO... (pengikut UMporNO pokai jugak)....

BTW.. di penang ni terutama belah pulau... ramai melayu celup yang bercakap tamil di rumah... betul tak mamu??? nana??, mami????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.