Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, December 19, 2011

Mahathir Pinjam RM2.1 Billion dari Bank Dunia

KLIK IMEJ


Link di http://www.worldbank.org/projects/search?lang=en&searchTerm=&countryshortname_exact=Malaysia&src=

Berdegar-degar Mahathir Muhammad mencabar Anwar bersumpah di masjid. Isunya adalah membuat pinjaman di Bank Dunia.

Pada tahun Anwar dipecat dan diaibkan, tuduhan yang biasa keluar dari mulut Mahathir dan kuncu2 adalah Anwar agen asing kerana mahukan pinjaman IMF.

IMF dan Bank Dunia ni adik beradik. Kedua-dua mendapat kritikan dan pujian yang sama banyak.

Maka, sehingga hari ini Anwar terus menerus dituduh agen asing angkara tuduhan rambang Mahathir dan kuncu-kuncu.

Tiba-tiba Anwar Ibrahim "fed-up". Minggu lepas, Anwar kata dia tak pernah pinjam duit Bank Dunia atau IMF walau satu sen haram. Malahan, dia yang hantar surat pada BAnk Dunia menyatakan Malaysia dah tak berminat nak pinjam duit dari Bank Dunia lagi.

Dan, Anwar Ibrahim kemudiannya mendedahkan Mahathir lah sebenarnya yang membuat pinjaman dengan Bank Dunia selepas Anwar di pecat.

Mahathir pun mengamuk minta Anwar tunjuk surat dan bersumpah dlm masjid.

Saya tak tau agama apa Mahathir ikut. Yang saya tau, kalau dah ada bukti, nak sumpah buat apa lagi? Sumpah2 ni dah lah makruh, tidak pula digalakkan dalam Islam.

Mcm kes Ummi Hafilda. Dia tuduh kakak iparnya berzina dengan Anwar Ibrahim. Padahal, dia sendiri tak pernah melihat Anwar berzina dengan Shamsidar. Tiba-tiba minah tu kata dia sanggup bersumpah dalam masjid. Kat situ kita dah nampak pompuan ni penipu dan akan membuat sumpah palsu.

Begitulah juga Mahathir. Dia nak suruh bersumpah dalam keadaan adanya bukti yang jelas dan terang. Apa punya manusia di ni?

Walau apa pun, gambar di atas diambil terus dari laman web Bank Dunia. Jumlah pinjaman yang disenaraikan dalam senarai di atas adalah lebih kurang RM2.1 billion. Bagi Tulang Besi, jelaslah MAhathir ini penipu dan pembohong.

Tulang Besi

6 comments:

alrawa said...

Mahathir akan membuat kejutan.Ketika didalam masjid,beliau akan bersumpah bahawa beliau adalah Bapa Pembohong.
Saya bersumpah bahawa Mahathir akan terkejut dengan kejutannya.

Anonymous said...

Silap besar la PKR sentuh Tun M....dalam PRU 12....tun M merupakan antara faktor besar kekalahan UMNO....tun M mempunyai jutaan peminat sama ada dlm mahu pun luar umno....strategy anuar gay nampak gayanya bakal menghancurkan anuar sendiri.....nuar bukan tandingan Tun M....medical doctor dgn lulusan pengajian melayu UM tak setanding...bab bercakap nuar terror tapi bab melaksanakan nuar hancus...dia main bontot terror la...

alrawa said...

DiPRU12,Mahathir telah dapat kesan bahawa BN akan kalah dibanyak tempat.
Beliau pun pura2(TDM's forte) marahkan UMNO dan dilihat olih penganalisis politik(yang bahlol) bahawa Mahathir masih berpengaruh dalam UMNO.
Saya percaya bahawa orang Umno yang masih 'mempertahakan' Mahathir adalah yang sejenis dengannya.

Anonymous said...

Ini akibat hang tak faham istilah, yang dia tak terima ialah 'rescue package' dari IMF dgn. syarat-syarat yang menekan, kalau pinjaman biasa 'recovery plan' dr Bank Dunia tak dak masalah. Jadi jangan dok tabur fitnah akibat kejahilan sendiri.

Anonymous said...

Tun Dr. Mahathir Mohamad menyatakan bahawa semua permohonan pinjaman yang diluluskan Bank Dunia kepada Malaysia pada tahun 1999 bukan dibuat oleh beliau, sebaliknya permohonan itu dibuat lebih awal iaitu pada 1997 ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim masih menjadi Menteri Kewangan.

Anonymous said...

Mu salah faham.. Pinjaman bank dunia untuk pembangunan telah diamalkan di banyak negara membangun.. Yang jd masalah adalah pinjaman untuk memulihkan ekonomi dengan plan tertentu oleh IMF.. Kalau suka sangat dengan Anuar agak agaklah.. Bezakanlah yg baik dan buruk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.