Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, January 24, 2012

Bajet Agama Penang (DAP) Lebih Tinggi Dari Bajet Agama N.Sembilan (UMNO)

Lim GUan Eng yang digelar oleh puak2 UMNO sebagai CIna DAP telah memperuntukkan bajet untuk agama Islam di Penang sebanyak RM30juta setahun.

MB Negeri Sembilan pula, yang mana datangnya dari UMNO pula hanya memperuntunkan bajet sebanyak RM12 juta setahun untuk hal ehwal agama Islam.

Nampaknya, "Cina DAP" yang dihamun dan dimaki sebagai anti Islam dan anti orang Melayu lebih sayang dan menjaga kebajikan Islam berbanding dengan negeri UMNO seperti Negeri Sembilan.

Lagi pula, "Cina DAP" yg dimaki ini menyambung pembiayaan Sekolah2 Agama Rakyat yang telah dihentikan oleh Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty satu masa dahulu.

Saya tak tau siapa sebenarnya yang anti Islam dan anti Melayu. UMNO atau Lim Guan Eng?

Tulang Besi

11 comments:

Anonymous said...

Tahun ini ada lagi sekolah agama milik kerajaan negeri yang hendak diserah kepada KPM

Anonymous said...

Tahun ini ada lagi sekolah agama milik kerajaan NS yang hendak diserah kepada KPM

Anonymous said...

maksud kau lim guan eng tu ahli syurga lah???

Anonymous said...

kau nak menidakkan lah yang orang kafir tu bukan musuh islam....

hakeem said...

mungkin muslim lagi kurang di n9 berbanding penang...hehe

hakeem said...

mungkin muslim lagi kurang di n9 berbanding penang...hehe

Anonymous said...

Pas hanyalah sebuah parti politik dan dakwaan yang mengatakan Pas setaraf dengan agama hanyalah sebagai usaha menjadikan pengikutnya sebagai fanatik kepada parti dan sekali gus takut untuk berbeza pendapat dengan ketua mereka kerana bimbang akan terkeluar daripada ajaran agama Islam.

Ini tidak betul dan sekiranya kita selidik secara mendalam doktrin seperti ini boleh merosakkan akidah umat Islam.

Anonymous said...

1.Beginilah jadinya bila Pas diterajui oleh golongan talibarut dap!golongan ulamak diketepikan!
2.Ko tunggulah pru 13 nanti!nak tenguk sejauhmana golongan talibarut dap pas ni boleh berangan!
3.ko pun termasuk golongan talibarut dap la!!mudah kelabu mata dengan "sendiwara" guan eng!

Anonymous said...

Semoga kita ambil iktibar dgn info bantuan p'runtukan p'bgunan agama islam yg telah diberikan oleh mereka (bantuan drpd pihak bukan islam) ini...Macam2 tohmahan kecaman m'beritakn buruk sangka jahat terhdap mereka2 dihebahkn lebih2 lg menerusi media rasmi tmpatan (tv,radio,srat kabar) dmana m'ngatakn bakal m'ngancam status agama islam diMsia...heh, korang2 melayu islam UMNO;BN , sblum korang mengata pihak lain pikir dlu sejauh mane amalan agama islam ini d'perkukuhkn oleh p'tadbiran kerajaan UMNO;BN yg memerintah hampir 50 tahun ini...Ceritakn satu p'satu progrm kerjaan m'perkasakn akidah yg m'berikan kesan yg BAIK kpd rakyatnya...Bayangkn hampir 50 tahun memerintah tetapi masalah sosial remaja melayu x selesai2 malah lg b'tambah dari hari ke hari, masalah rasuah merata2 berlaku sprti dirasakn tiada rasa kesalahan malah rasuah org UMNO,BN bg kes lembu b'jumlah RM250 juta masih lg blum d'ambil tndakn...Klu nk diceritakn mmg t'lalu byk p'juangan m'perkasakn agama Islam oleh UMNO;BN yg bule dipersoalkan...tapi, kite b'bicara bukan utk m'cari salah sesiapa, kite b'bcare bukan utk k'pntngan politik tapi baik pulih mslh yg sdiada utk k'pntingan ajran Islam...Hak Cara hidup Islam Wajib Dipelihara

Anonymous said...

cerita macamana pun, puak umporno ni takkan terima. mereka rasa hanya mereka saja yang buat terbaik. merekalah kononnya pejuang agama, merekalah pembela bangsa dan bahasa melayu. yang terbaik semua mereka. mereka tak boleh terima orang lain boleh buat lebih baik dari mereka. ini namanya bodoh sombong. golongan pelampau yang merasa mereka adalah pilihan. pilihan untuk dihumbankan dalam gaung kehinaan ciptaan mereka sendiri. seluruh anak cucu rakyat malaysia akan menyumpah dan menyeranah umno dan penyokong-penyokongnya nanti. tak percaya, tunggu. hidup umpama roda. satu hari umno akan jatuh juga.

Dahan Jati said...

Memalukan orang islam macam kamu memuji orang bukan islam kerana peruntukan yang diberi. Sedangkan kita diperingatkan org. Kafir adalah musuh islam yg nyata. Sebenarnya yang tersirat ialah DAP berter ima kasih kerana PAS gugurkan negara islam dan hudud dlm matlamat perjuangannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.