Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, January 8, 2012

HAsan Ali Ditawar Bertanding Kerusi Sungai Burong Wakili UMNO?

Maklumat tidak rasmi yang Tulang Besi dapat, Hasan Ali telah pun ditawar bertanding kerusi Sungai Burong untuk mewakili Barisan Nasional.



Komen Tulang Besi adalah dipersilakan Hasan Ali berbuat demikian. Tulang Besi tidak boleh lupa bagaimana UMNO memainkan perang saraf mereka selama lebih 3 tahun sebelum 2004 untuk menjatuhkan Hasan Ali.

Jarum yang BN main adalah kononnya Hasan Ali tidak menepati janji beliau untuk mengadakan kursus motivasi percuma.

Sememangnya Dato Hasan pada masa itu tidak dapat menepati janji beliau pada masa itu. Maka, kalahlah Dato Hasan pada tahun 2004 dengan majoriti yang sangat besar.

Kalau Hasan Ali bertanding semula, Tulang Besi rasa amat sukar bagi UMNO untuk membersihkan kembali saraf yang mereka lempar kepada Hasan Ali sebelum 2004.

Saraf tersebut begitu berkesan sehingga Hasan Ali terpaksa melepaskan jawatan YDP PAS Tanjung Karang. Dengan kata lain, saraf UMNO itu berjaya menghalau Hasan Ali keseluruhannya dari Tanjung Karang.

Sekarang mereka hendak membawa Hasan Ali kembali ke Tanjung Karang.

Lagi sekali Tulang Besi ingatkan, maklumat ini tidak rasmi dan hanya cakap2 mulut. Diharapkan para pembaca membuat pengesahan sendiri.

Semoga berjaya

Tulang Besi

5 comments:

Anonymous said...

Silap besar pas memecat hassan ali....aura dato hassan ali sgt kuat di selangor....hatta penyokong umno juga menyokong beliau semasa beliau dlm pas...dato hassan ali memang tidak mahu lagi bersama syaitan dan dajjal besar spt DAP dan PKR....mahu lompat kuar dari pas pula juga tidak boleh kerana ia tertalluk kpd sumpah talak 3 pas kpd semua adun dan MP nya...maka jalan paling selamat adalah membiarkan dirinya dipecat....itulah paing selamat dan paling bijak....PAS silap kerana terlalu terburu buru...hassan ali adalah faktor kemenangan pas di selangor....percayalah kalau anuar dipecat kerana moralnya...hassan ali pula PAS pecat kerana dasar islamnya yg sgt tegas dan tidak berkompromi dgn DAP dan PKR....jelas PS semakin sesat dan keliru...percayalah bala akan turun pada PAS dan pas akan tumbang di selangor kedah dan kelantan....percayalah....bila roh perjuagan islam diganti dgn nafsu nafsi DAP dan kristiannya...PKR dgn plurisme nya....hancur lah islam dlm pas...matilah demokrasi dlm pas...cakap tak serupa bikin....elok pas balik sekolah tadika PaSTI kerana mentality pemimpin dan org orgnya sudah semakin jauh rosaknya dek termakan sipenipu nuar brahim yg berkali kali dah kencing pas sejak beliau dlm umno lagi....

Anonymous said...

apa hal pulak dgn nasharudin yg bercakap dlm berita TV3 tadi, yg mempersoal tindakan berhimpun pd 9/02, mempersoal persetujuan PR supaya anwar jadi PM jika pakatan menang. hairan dlm dok kalut kes hasan ali kena pecat, dia ni pulak buat onar, masa diinterview tu, dia dah tau ke dak lagi pemecatan hasan ali? berani pulak dia, nak jadi macam hasan ali jugak ke?

Anonymous said...

Tahniah Tuan Besar Panglima Wira Negara Hssan, sekarang Tuan telah diberikan peluang keemasan untuk mengetuk kaum kristian seteruk-teruknya sebagai seorang wira amno.Peluang yg cukup baik utk bertindak sedemikian dengan Ibrahim,Reduan Tee,Kulim Zul dan mamak gangster amno penang tu .Hidup semua wira negara kita ni!!Negara sangat hutang budi kpd semua wira ni.

Anonymous said...

smoga smua wira negara ini ikhlas dlm pjuangan.kerana yg menilai bkan manusia,tp allah di akhirat kelak..bkan pjuangan utk mendapatkan habuan dunia..

aku tau laaaaaa said...

Rasanya PAS tak silap dalam tindakkan ini.Yang silap ahsang tu sendiri.PAS bukan parti baru dalam Malaysia ni PAS telah khatam dengan sepakterajang politik malaysia ni oleh itu tak perlulah yang menjadi ahli setaun jagung ni nak pandai secara individu. PAS adalah jamaah apa keputusan mesti melalui jamaah.Lebih2 lagi kalau bercakap diluar kepompong PAS pastilah terkeluar perkara2 yang banyak yang merapu dan tak tentu arah.Aku setuju bahawa dalam PAS ada banyak babi sakit dalam erti kata yang SB2 Yang dilantik oleh Amnoporno untuk menjahanam pakatan rakyat ni.Dalam perkara ni samada pimpinan PAS sedar atau tidak kegiatan ni aku tak pasti.Dalam keadaan PAS yang semakin kuat pastinya kegiatan akan diperkasa sebaik mungkin.Kalau dulu depa tidak akan memandang walau sebelah mata sekalipun PAS NIH sebab parti nyamuk katanya.Selagi mampu dan selagi masih berkuasa usaha ini tak akan terhenti. Masakan pimpinan tertinggi PKR tak tau atau pura2 tak tau selalunya sebab dikalangan pimpinan TERTINGGI PKR ADA DIKALANGANYA BEKAS TENTERA PERANG SARAF AMNO YANG DITUGASKAN UNTUK MENJAHANAMKAN PARTI LAWAN.Apa pun haruslah berhati2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.