Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, January 23, 2012

Hasan Ali Tidak Pernah Bentang Program Murnikan Akidah Kepada PAS Pusat

Mengikut maklumat yang TUlang Besi perolehi, Dato Hasan Ali tidak pernah membentangkan agenda memurnikan akidah yang sedang beliau kempenkan kepada seluruh Selangor. Maka, tidak hairanlah PAS tidak memberi sokongan kepada HIMPUN mahupun agenda beliau sewaktu beliau berada dalam PAS.

Berulang-ulang kali beliau dipanggil mesyuarat dan berdepan, namun beliau tidak mahu hadir.

Malahan, tiada satu kertas kerja pun yang dibentangkan oleh Hasan Ali baik kepada PAS Pusat mahupun PAS Selangor berkaitan dengan agenda melawan murtad ini.


Hanya sekali beliau hadir selepas serbuan JAIS ke atas DUMC. Itupun beliau gagal menyakinkan majoriti AJK PAS Pusat bahawa serbuan tersebut bukan agenda UMNO melalui JAIS.

Bagi TUlang Besi, agenda memurnikan akidah yang Hasan Ali juarai sekarang ini, sekiranya ia benar dan ikhlas, tiada masalaah untuk beliau mendapat sokongan dari PAS Pusat ataupun dari Perhubungan PAS Selangor.

Juga, sekiranya agenda HAsan Ali ini tiada motif politik mahupun berkaitan dengan UMNO, tiada sebab untuk PAS mahupun ahli2 PAS untuk menyokongnya.

Namun persoalanya adalah mengapa Hasan Ali tidak pernah membincangkan agenda ini baik dengan PAS Pusat mahupun PAS Selangor?

Tiada siapa dalam PAS menyedari projek Hasan Ali ini. Semuanya dirahsiakan oleh beliau dari pengetahuan PAS Pusat dan PAS Negeri Selangor.

Bagi Tulang Besi, ini sudah menjadi bukti kempen memurnikan akidah tajaan Hasan Ali ini adalah agenda politik UMNO semata-mata.

Ia bukan bertujuan menentang murtad mahupun mahu menjaga akidah ummah. Ia hanya lah kempen untuk memburukkan PAS sahaja.

Manusia Hasan Ali telah terbukti menipu. Dia dakwa Anwar kotor, padahal mahkamah membebaskan Anwar Ibrahim.

Dia dakwa dia tidak diberikan hak membela diri, padahal dia telah banyak kali dipanggil mengadap tapi dia tidak mahu hadir.

Dia dakwa dia dipecat kerana Anwar. Padahal Anwar tiada kena mengena di dalam proses pemecatan beliau. Anwar tidak hadir pun dlm mesyuarat yang memecat Hasan Ali itu.

Si pembohong mahu memperjuangkan murtad di Selangor.

Biarkan biarkan

TUlang Besi

12 comments:

Muslimat PAS Shah Alam said...

Very good point TB.

Kami dah lama tahu dia seorang penipu. Cuma kita tidak mahu aibkan dia.

Harap2 masyarakat umum sedar akan perkara sebenar dan semoga dia insaf. Amin.

Dahan Jati said...

Sejak bila pulak nak cegah kemungkaran kena bentang dulu kat pas pusat. Kalau bentang atau tidak perkara mungkar tetap mungkar, tindakan kena diambil, bukannya sebab takut kat sapa sapa. Dulu pas juga yang canang isu murtad ni. Mungkin sejak parasit pkr dah mula mengjangkiti pas, kena mintak kebenaran dulu. Akhirnya Orang yang benar berjuang untuk islam dipinggirkan. Kita tengok setakat mana pas boleh berbaik dengan pkr dan dap.

Anonymous said...

Itu yg pelik tu...sudah kerja dia masa jd exco dulu itu portfolio nya, nak bentang apa lagi

Padi Emas said...

Alamak! tak cerdiknya kau Dahan Jati...

Maksud TB, kalau dah ada idea baguih sangat tu yg nak diperjuangkan, kenapa tak nak bring it up dlm mesyuarat. Boleh dibahas/dibincangkan sepuas2nya. Ini tidak! dah kena pecat baru lah nak cari kelainan.

Tak laku.. tak laku...

Anonymous said...

Kita bjuang dlm PAS dgn bjemaah.Buat apa2 pun mestilah dbentangkan secara mesyuarat. Ni bukan agenda kecil kecuali agenda DHA nak jadi MB tak payahlah nak bentang...

Anonymous said...

orang pas memang bodoh pun ...hasan ali ker, tb ker, rahman talib al-kazzab ker muslimat pas shah alam (minah sial nie bini kau nombor 2 ker rahman???)...semuanya bodoh dan sial...bila hasan ali masuk pas, hasan ali pejuang...bila hasan ali keluar pas, hasan ali penipu...sudah lah wahai anjing-anjing kurap pas...tunggu aje balasan Allah SWT pada kau orang semua...kau orang ingat Allah SWT akan biarkan aje kau orang semua main-mainkan agama Allah SWT...

Anonymous said...

Wei anon 11:16pm; Abistu, ko jelah yg bijak pandai? Org pas seme bodoh? Ko ingat tulisan ko yg guna bahasa kotor ni tak kena balasan Tuhan ke? Nak kate bodoh kan marah..taknak kata kan perasan bijak pulak..ckp bodoh jelah senang..

Anonymous said...

Kena bentang lah dlm meeting dgn ajk/jemaah pas..Nabi pun meeting dulu sblm pegi perang..hassan ali ni perasan dia bagus sgt tak payah meeting & pegi meeting pun..kalau rasa bagus sgt & org sokong, janganlah bertanding atas tiket pas..bertanding je atas tiket bebas..sesuai utk org yg perasan dia bagus & tak suka pegi meeting..

Anonymous said...

Anonymous said...

Wei anon 11:16pm; Abistu, ko jelah yg bijak pandai? Org pas seme bodoh? Ko ingat tulisan ko yg guna bahasa kotor ni tak kena balasan Tuhan ke? Nak kate bodoh kan marah..taknak kata kan perasan bijak pulak..ckp bodoh jelah senang..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku anon 3:16 pm bukannya 11.16 pm...memang bodoh pun kau ni kan...tengok jam pun tak tahu...

tak payah lah pusing cerita...kau nie dah macam yahudi cakap berbelit-belit...

memang orang pas bodoh pun...nak sama kan pas (parti politik) dengan islam konon...bukan bodoh nama nya...tak payah lah nak pusing cerita nak tuduh aku pulak yang bodoh...terima lah hakikat yang orang pas memang bodoh dan sial...jadi anjing pada kafir harbi...guna kan islam untuk dapat kuasa dunia yang sementara...bukan bodoh namanya...

Anonymous said...

Anonymous said...

Kena bentang lah dlm meeting dgn ajk/jemaah pas..Nabi pun meeting dulu sblm pegi perang..hassan ali ni perasan dia bagus sgt tak payah meeting & pegi meeting pun..kalau rasa bagus sgt & org sokong, janganlah bertanding atas tiket pas..bertanding je atas tiket bebas..sesuai utk org yg perasan dia bagus & tak suka pegi meeting..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

memang dia bodoh pun tapi orang-orang pas yang bagi dia bertanding tu lagi bodoh dan sial...

orang yang macam hasan ali yang tak ikut sunnah nabi orang pas lantik jadi pemimpin...bukan bodoh ker orang-orang pas nie...

orang macam lim guan eng yang kote tak potong tu, orang-orang pas kata macam umar abdul aziz...bukan ker sial orang-orang pas nie...

komunis yang tak ada agama tu orang-orang pas kata pejuang kemerdekaan...bukan ker anjing orang-orang pas nie...

nasib baik aku nie orang islam bukan orang pas....

Anonymous said...

memang kena bincang dulu dah adat berjemaah, takkan main hantam keromo ikut suka hati saja, kalau dah rasa hasan ali pandai sgt, cuba dia stand alone dr dulu, dpt jadi exco agama kat selangor tu???

org pilih dia jadi adun pun atas tiket pas, jadi sedar diri lah sikit, jgn nak tunjuk besar kepala dan pandai lebih...

org yg sombong dan mendabik dada yang tak mau bekerjasama dgn pas selangor, sekarang dpt kah dia teruskan agenda pemurniaan akidah dia tu? kita tengok setakat mana hebatnya dia, semua mata memerhati.

Anonymous said...

Harap2 la komen terbaru tu bkn dtg dari Muslimat PAS,mgkn ada manusia cuba barlakon menjadinya..malu la lihat komen seakan-akan tidak langsung matang..tidak langsung Islamik..tidak langsung mencerminkan mereka ini hidup sentiasa dlm keadaan "tarbiah"..ini mgkn dikatakan parasit2..sy ingin mengaku,sy adlh seorg remaja yg memerhatikan politik tnh air..tp sgt tidak menghormati komen yg dibuat spt ini..kalau btl kenyataan mereka ini,kita telah mengumpat saudara seIslam kita..sebaliknya jikalau salah,kita telah menaburkan fitnah..fikir2kn lah..wallahu'alam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.