Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, January 24, 2012

Pasal Peniaga Kompleks Gurney, Najib Tak Bising Pulak


Adapun sebelum Tahun Baru Cina, Najib telah berjanji untuk memperjuangkan kadar sewa peniaga-peniaga Kompleks PKNS. Adapun kenaikan 100% yg dikenakan dipandang zalim oleh Najib Tun Razak.

Apa yang Najib tidak sebut adalah kadar sewa yang ada sekarang adalah 70% lebih rendah dari kadar pasaran di Shah Alam. Dengan kenaikan 100% itu, peniaga2 PKNS masih dapat menikmati sewa yang masih rendah berbanding harga pasaran.

Bezanya adalah kenaikan sewa itu mampu untuk memberi keindahan dan pembaik pulih kepada Kompleks PKNS yang akan menjanjikan bilangan pelanggan yang jauh lebih banyak berbanding sekarang ini.

TUlang Besi ada membuat sedikit research. Rupanya pada bulan Jun 2011, peniaga2 Kompleks Gurney milik MARA juga telah mengalami kenaikan sewa.

Mengiku Pengerusi Jawatankuasa Peniaga dan Penyewa Kompleks Gurney, Muhammad Muszaki Mohd. Ozi"

".....keengganan pihak KGNMB berunding dengan para peniaga selepas kadar sewa dinaikkan menunjukkan sikap tidak profesional mereka.

"Peniaga sudah berusaha beberapa kali untuk bertemu dengan pengurusan syarikat itu, selain menghubungi mereka tetapi pihak terlibat seolah-olah cuba melarikan diri," dakwanya

Dakwanya, dalam surat tawaran bertarikh 25 April 2011, kadar sewa yang pada asalnya RM1,800 telah dinaikkan sehingga RM2,500 sebulan bermula 1 November akan datang.

Malahan, adalah dilaporkan, sehari selepas peniaga2 membuat bantahan rasmi terhadap kenaikan sewa, mereka telah diarahkan untuk mengosongkan kedai merekia

Soalnya, dimanakah Dato Najib Tun Razak pada masa peniaga2 Kompleks Gurney milik MARA memerlukan bantuan? Dimanakah Dato Najib apabila peniaga2 Kompleks Gurney diarahkan mengosongkan kedai mereka kerana membantah kenaikan sewa?

Soalan lagi satu adalah:

Kenapa Kompleks PKNS tak boleh naik sewa tapi Kompleks Gurney milik MARA boleh naik sewa?

Nak berjuang pun biarlah konsisten. Jangan guna isu Melayu untuk kepentingan politik sendiri sahaja.

Tulang Besi

5 comments:

Anonymous said...

PR tiada hak untuk menaikkan sewa. Hanya UBN sahaja yang berhak untuk menaikkan sewa.

Anonymous said...

tapi tak lah naik sampai 100% macam kerajaan khalid tu yang merangkap exco agama islam selangor...

Anonymous said...

tapi si khalid tu kan exco agama islam...dia kena islamik lah tak kan nak jadi yahudi pulak...

Anonymous said...

asalkan bukan umno??? maksud kau rahman, kalau umno pejuangkan islam dan umno sedia buat hudud kat malaysia pun kau akan tolak umno jugak ker????

Anonymous said...

Weh .. korng ni apehal la komen x pkai otak..pikir balik isu2 yg UMNO dh buat dn memalukn rakyat yg memberikn tggjwb memerintah dgn adil dan b'kebajikan kpd rakyat..ckupla kite tgk kes projk lembu2 sharizat (UMNO) , projek tag kemane duit p'euntukn masuk poket ..klu nk smbang UMNO laksana hukum hudud lagila entah ke taun bila pn aku x tau, sdangkn geng2 BN sendiri sperti MCA yg m'rendahkn p'laksanaan hukum hudud pun UMNO xbole nk ckap ape..sunggh memalukan 'mane perginye p'juangan m'perkasakn akidah agama islam sptmane yg dijuangkn Ustaz Hassan Ali klu nk tegur MCA pun x berani'..masyarakat ada hak utk memilih tolak UMNO atas sebab2 hilangnye sifat k'pmpinan yg amanah, b'ketrampilan dlm melaksanekn tanggungjwb yg dberikan oleh rakyat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.