Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, February 21, 2012

Rata2 Pemimpin UMNO Pondan Untuk Berdebat

Setelah cadangan debat terbuka antara Anwar Ibrahim dan Dato Najib Tun Razak bermain di media-media, ia telah mengundang reaksi senyap sunyi dari keseluruhan kepimpinan UMNO.

Kalau ada pun, respon tidak cerdik Tengku Adnan yang mahukan Anwar berdebat dengan Saiful. Padahal, mahkamah telah mendapati Anwar tidak bersalah dan mahkamah itu satu bentuk debat.

Lebih baik Tengku Adnan sendiri berdebat dimanakah beliau yang bukan darah Raja boleh mendapat gelaran Tengku?

Hishamuddin Tun Hussein berjaya menampakkan sikap pondan beliau bagi kali kedua setelah cabaran Mahfuz pada tahun 1998 dahulu ditolak mentah2 oleh beliau.

Malahan, kalau Najib takut untuk berdebat dengan Anwar, Tuan Guru Haji Hadi Awang bersedia untuk berdebat dengan beliau.

Kata orang tua-tua, "Berani kerana Benar. Takut kerana Salah".

Apalah lagi alasan yang boleh diberikan oleh kepimpinan2 UMNO untuk mengelak debat ini selain dari apa yang dinyatakan oleh pepatah di atas.

Najib dan kepimpinan UMNO sedar kalau berdebat, segala kebobrokan mereka akan terdedah. Segala isu2 korupsi dan pengkhianatan orang Melayu akan terdedah.

Tulang Besi




5 comments:

Anonymous said...

suka hati umno lah nak debat ke tak nak...tak kan lah pasal umno tak nak debat...umno tu pondan pulak??? kau nie bodoh ker biol rahman???

Anonymous said...

bodo bleh blajar , biol jd mcm nie ler

pakcik lan said...

Tengkujuh Adnan dah tersasul sebelumnya, kena hentam dgn boss, buat loyar buruk. Usahkan DSAI, dgn Nurul izzah pun rasanya menikus. Dgn rafizi pun KJ berani di London je. Tu pun "terkangkang" kena dgn rafizi. Habis baik Oxford grad pun mcm tu, Lu org pikiaq Sendiri la Taraf intellektual umno

Anonymous said...

macam lah intellektual pas si rahman talib tu bagus sangat....

Anonymous said...

pemimpin umno takdo telur belako..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.