Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, April 25, 2012

Istana Tidak Izin Pilihanraya Berasingan di Selangor?



KLIK IMEJ
 
Mengikut maklumat yang Tulang Besi dapat setakat ini, ada usaha giat sedang melobi Istana supaya menghalang perlaksanaan pilihanraya berasingan di Selangor. Anwar Ibrahim baru-baru ini menyatakan Selangor tidak akan mengadakan pilihanraya selagi daftar pemilih tidak dibersihkan.

Jelas, pihak di sebelah sana tidak selesa dan senang dengan cadangan ini.

Maka diberitakan kepada Tulang Besi usaha sedang dilakukan untuk melibatkan Istana. Mereka berharap Istana akan mengeluarkan arahan supaya MB Selangor membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor bersekali dengan Parlimen Jun ini.

Amat penting bagi pihak sebelah sana mengadakan pilihanraya serentak di Selangor.

Kalau diadakan berasingan, segala rahsia mereka akan bocor. Segala pengunaan pengundi hantu dan pengundi asing sudah tentu akan terdedah kepada rakyat Malaysia untuk ditonton apabila pilihanraya dilakukan berasingan. Maka, akhirnya nanti ditakuti mereka tidak boleh menggunakan penipuan yang sama untuk merampas Selangor.

Sekiranya usaha sebelah sana berjaya, PR Selangor terpaksa mengadakan pilihanraya negeri dalam keadaan Daftar Pemilih dipenuhi hantu dan penipuan. Hampir pasti kita akan kalah nanti, percayalah.

Tulang Besi amat gusar dengan maklumat ini. Kita telah lihat bagaimana UMNO telah menggunakan istana dalam perlantikan Khusrin Munawi tempohari. Tidak mustahil mereka boleh menggunakan istana dalam perkara yang sama.

Tulang Besi

10 comments:

troubadour said...

As the number of foreigners being given instant citizenship (with expiry date identity card) increases, coming out strong against this despicable act becomes imperative. Joining Bersih 3.0 becomes mandatory to all citizens with conscience.

GENERATE DUIT HALAL said...

BUDAKBOY

kan ke dolu2 istana ada cakap, politik tatak campur... apa tulang besi lupa sudah???

Jawa Klang said...

Rakyat sedang perhati kalau kalau istana gamuda berulang lagi. kuasa bubar dewan kuasa MB bukan kuasa istana. Raja adil raja disembah...Raja Zalim?

kampong lad said...

kerajaan federal & negeri ditubuh & diperintah oleh rakyat melalui wakil rakyat. raja ujud kerana rakyat tapi rakyat tetap ujud tanpa raja. (sejarah telah membuktikan ini). raja berpelembagaan mesti ikut suara rakyat & kena hormat sempadan. apapun perlu diingat wakil2 rakyat bukan raja & bukan sultan, jadi 'don't behave like kings or emperors'. bila ada kuasa guna utk kebajikan rakyat & bukan salahguna.

Anonymous said...

Jawa Klang, nak menderhaka ke? Zalim apanya kalau pihak istana nasihatkan supaya PRU dan PRN Selangor disekalikan, itu untuk jimat kos, dalam keadaan ekonomi negara sekarang ini, penjimatan menggabungkan PRU dan PRN adalah perlu untuk jimatkan beratus juta ringgit.

Jawa Klang, pasal budak-budak yang dihalang berlatih bola di padang awam kerana Penipu Rakyat nak berdemontrasi liar itu apa cerita? Itu lagi zalim sampai kanak-kanak pun Penipu Rakyat sanggup ainya untuk memuaskan nafsu serakah diorang.

Anonymous said...

Politik Penipu Rakyat mengajar orang ramai jadi kurang ajar, sekarang ni dengan raja dan sultan pun sanggup rakyat dah jadi kurang ajar kerana tarbiah tahap celaka oleh Penipu Rakyat.

Orang Melayu ada budi pekerti, kepada bukan Melayu, sedarlah negeri ini dibuka oleh orang Melayu, sudah beratus tahun orang Melayu ada pemimpin atasan yang dipanggil sultan atau raja, jangan biadap tak tentu arah kerana kerana mulut badan boleh dapat celaka.

Anak Melayu Pertahan Tradisi

jawa klang said...

nasihat apa benda pulak. mana ada peruntukan undang undang sultan boleh nasihat bila buat pru. elok rajahgopal konkek kavita kaur la.jawa jawa semua dah cerdik la sekarang ni.

jawa klang said...

free loaders makan tanggung berak cangkung. jadi barua british.berangan nak suruh org taat. piiirah mabuk.

Anonymous said...

Rajagopal=freeloader
=mkn tanggung berak
Cangkung
=xde keje
=kaki minum
=kaki judi
=kaki betina
=bookie
=mkn gaji buta
Lagi mau taat???

Anonymous said...

kahkahkah ada pulak tu yg dah lebih 5 keturunan jadi rajahgopal tapi seorg pun tak pergi buat haji malah tak jejak kaki pun di tanah suci. hairan bin ajaib. mufti dia sibuk je nak naik kan pangkat adik dia supaya ganti tempat dia jadi mufti supaya dapat terus bodohkan umat islam dengan ajaran islam sesat ala hindu bali.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.