Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, April 9, 2012

Kesah Benar: Pengundi Hantu Marang 1990

KLIK IMEJ


Pada Pilihanraya 1990, Timbalan Yang Dipertua PAS (skrg Presiden PAS), Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang telah memenangi kerusi Parlimen Marang dgn majoriti 116 undi.

Rupanya, Haji Hadi sepatutnya kalah dlm pilihanraya tersebut kerana terdapat lebih 3000 pengundi hantu yang didatangkan dari beberapa buah kilang sekitar Parlimen Pekan.

Pada hari mengundi, kira2 200-300 orang telah berjaya dihalang dari mengundi oleh petugas2 PAS. Kira2 12 buah teksi serta 2-3 buah bas berjaya ditahan dari mengundi.

Sekiranya pengundi2 hantu dari Pekan tersebut tidak ditahan, nescaya Tuan Guru Haji Hadi akan kalah di kerusi Parlimen Marang pada tahun 1990 itu.

Perkara yang sama ini harus diulangi di Selangor pada bulan Jun ini kiranya kita mahju kekal memerintah Selangor.

Untuk membaca laporan ini dalam bentuk pdf, sila klik di sini

Sekian

Tulang Besi

7 comments:

Anonymous said...

Pengundi hantu ialah salah satu senjata UMNO dalam peperangannya melawan keganasan (war against terrorism)

Anonymous said...

Hantu pun hantulah, apa nak buat

Anonymous said...

boleh percaya ker surat khabar harakah tu....kisah benar ker fitnah harakah???

Anonymous said...

Buatlah suka hati didunia wahai UMNOLOL..diakhirat nanti...dah tak boleh menyesal...kalu rezeki tipu sampai kemati..apa hal..???

kadiak said...

Apa yg aku baca dan paham dlm surat khabar tu la. Pengundi tu dari pekan, dia ditukarkan ke marang. Dia nak mengundi. Tp kena tahan, maknanye tuduhan kpd umno buat penukaran undi, tp tak de bukti kukuh cuma dpt tahan org nak mengundi dr pekan itu je, cuba dptkan bukti siapa dalang nye jgn main tuduh jer kut kut org pas pun boleh gak buat, siape menang jgn tanye dulu, dlang tu sape buat? Spr tu jujur ke tak jujur? Cuba cari kebenaran.

Anonymous said...

pelik... macam mana orang pas boleh dapat info dan lepas tu tahan puak-puak yang dikatakan hantu tu...lepas tu harakah yang merupakan surat khabar perdana pas pulak yang laporkan pasal perkara tu....aku rasa nie keje orang pas nie...saje nak fitnah umno, kononnya umno buat undi hantu....tapi peliknya undi hantu nie wujud masa puak-puak pas nie nak kalah aje...masa pas menang tak ada undi hantu pulak...

sudah lah rahman, kau kena ingat yang kau belajar tu umno yang tanggung kau...nak harap kan bapak kau si talib tu mana dia ada hasil...dasar anjing kurap gigit tuan...kau nie hina rahman...hina dan jijik kau nie rahman...sial punya rahman, kau sanggup fitnah orang yang bagi kau makan rahman...hina kau nie rahman... semoga Allah SWT laknat kau rahman...amin..

anti PTPTN said...

letak nama samaran pun takut???? telur kecik budak budak umngok ni. setakat anon tuorg tau la penulis upahan pembunuh tantuya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.