Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, April 17, 2012

Najib yg Perkenalkan PTPTN, mengikut rekod Parlimen.

Tun Dr Mahathir telah bertitah bahawasanya PTPTN adalah angkara Dato Seri Anwar Ibrahim sewaktu beliau menjawat jawatan Menteri Pelajaran.

Namun, hasil usaha gigih blogger AMENOWORLD, salinan Hansard Parlimen diberikan seperti di bawah:



Tulang Besi tidak sabar menunggu respon Dr Mahathir. Samada rakyat Malaysia terpaksa menerima hakikat dokumen hitam putih di atas ataupun menelan kata-kata Dr Mahathir bulat-bulat?

Hakikatnya, UMNO dan Barisan Nasional kepanasan di dalam isu PTPTN ini. Mereka sedar kewujudan PTPTN hanyalah untuk mengkayakan kroni2 mereka yang telah membuka banyak kolej2 swasta.

Tanpa PTPTN, ramai kroni UMNO akan bangkrap meniaga.

Yang lebih merisaukan UMNO/BN adalah isu PTPTN akan menyedarkan rakyat Malaysia betapa UMNO sanggup menyusahkan rakyat demi kekayaan segelintir rakyat UMNOPUTRA.

Bagi Tulang Besi, mudah sahaja. Kalau tidak mahu PTPTN, undi Pakatan Rakyat.

Tulang Besi

3 comments:

Atas Pagar said...

Kenapa orang yang belajar di Amerika ni tahap pemikirannya begitu rendah?

Ada najib suruh mansuh PTPTN? Jadi apa kena mengena Najib yang perkenalkan PTPTN?

Yang orang tak boleh tahan ialah hipokrisi puak-puak pembangkang. Dulu dia orang juga yang beria-ia sokong PTPTN, dan itu Anwar pun satu. Dia lah menteri kewangan masa tu.

Tiba-tiba hari ni dia tak sokong PTPTN. Tak payah belajar sampai Amerika untuk tau itu namanya hipokrit.

Tak puas hati? Cuba pi baca ni:
http://www.mole.my/content/hansard-shows-opposition-supported-ptptn

atas pagar 2 said...

ular kerala memang menipu lidah bercabang seantero dunia tau

Anonymous said...

Awat yg bodoh sangat dua org kat atas ni...org nak mansuh ptptn kpd oendidikan percuma...skg jer la.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.