Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, May 4, 2012

BERSIH Di "HIJACK" Adalah Fitnah Paling JAHAT

Tulang Besi mencadangkan kepada blogger2 dan individu2 yang sibuk menyebarkan cerita kononnya AZMIN hijack BERSIH, Anwar Hijack BERSIH, parti2 politik hijack BERSIH.........SILA MASUK UMNO!!!!.

Usaha dan kata2 kamu itu telah DIGUNAKAN oleh SEMUAAAAAA media UMNO untuk MEMBURUKKAN IMEJ BERSIH. 

Hakikatnya:
1.0 Tiada salahnya kalau Azmin suruh rakyat berjalan ke Dataran Merdeka kalaupun betul.
2.0 Yang kejam dan zalim bukannya Azmin. Bukan Azmin yang tembak gas, bukan Azmin yang pukul peserta
3.0 Undang2 yang menghalang rakyat pergi ke Dataran itu hanyalah Undang2 Kecil DBKL sahaja.
4.0 BERSIH tidak akan berjaya kalau tiada sokongan dari parti2 politik seluruh Malaysia.
5.0 Sampah sebenarnya adalah kamu kerana menjadi alat kepada UMNO dan BArisan Nasional. Bukan Azmin dan bukan Anwar Ibrahim.
Blogger2 dan individu yang terus memainkan isu ini hanya akan memecah belahkan BERSIH. Eloklah kamu isytihar masuk UMNO.

 
TULANG BESI

17 comments:

Anonymous said...

Satu cadangan dan gesaan yng amat tepat !! blogger ISA patut mulakan dulu.. admin nya dah tertelan airkaki papagomo..

Atas Pagar said...

Bila langgar undang-undang, tak kira kecil ke besar maka jangan salahkan bila polis ambil tindakan.

Anda memandai-mandai kata tidak salah. Itu semua tafsiran jahil dari anda yang bukan saja tak tau apa-apa pasal undang-undang, tapi ikut hawa nafsu aje. Kalau semua orang macam anda, maka mereka akan kata tidak salah merogol, mencuri, meliwat, dll. Siapa dalam dunia ni nak kata ia salah ke tak salah.

Kalau itu undang-undang kecil,maka anda boleh parking merata ikut suka. Bila DBKL saman buat tak tau. Inilah contoh perangan puak-puak anda. Penurut hawa nafsu dan menafsirkan sesuatu mengikut kecenderungan anda.

Sekarang ni cuba awak pergi tengok video ni

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hiWTHNpSPf4#!

Ia membuktikan segala tuduhan anda yang kononnya polis yang dalam kereta tu bohong adalah semata-mata pembohongan dan spin anda.

Tengok betul-betul macam mana cermin sisinya pecah dan macam-macam objek dibaling kedalam kereta.

Biar saya bagi tau awak, Tun Faisal bayar saya 10 juta untuk buat posting ini.

Tulang Besi said...

Atas PAgar,

Soalan hari tu tak jawab lagi.

Gaji ko bulan ni tun Faisal dah bayar ke belum?

juga, dah berapa lama ko nganggur?

Atas Pagar said...

Bukan ke saya dah jawab.

Setiap reply saya di bayar 10 juta oleh Tun Faisal. Dah dapat 10 juta satu reply tak kan saya nak kerja lagi. Lagi pun saya ni bukannya mengangur. Kerja saya kan menjawab orang-orang macam awak dan saya di bayar 10 juta oleh Tun Faisal.

Anonymous said...

Hadi Awang: Islam Bukan Agama Rasmi Negara Jika PR Memerintah-Inilah balasan Tuhan bagi mereka yang dok peralatkan agama untuk politik sampai dah jadi syaitan.Agaknya banyak sangat daging babi yang DAP suapkan kat Hadi Awang sampai jadi biol macam ni.

kesian melayu said...

Kah kah. .Ni mesti berqurankan utusan dan bethadiskan tv3..kah kah kah..

Anonymous said...

Kene kencing semuanyer....

Tunggu laa Bersih 4.0.., Bersih 5.0..

Lama2 mampus dalam gear free jer korang....

Anonymous said...

tun belum bayar lagi gaji bulan lepas kahkah...........tun kepala taik dah makin.lemah sikit hari lagi nak padam walaupun jantung dah tukar bateri.

Anonymous said...

papagomo mabok beer mcm tun ular kerala lepas tu nak berdakwah kahkah. san maguel tu halal ke?

Anonymous said...

kes di paris dah mula. pandy kutty suruh najis letak jawatan. moo dah senyum. pandy kutty tau moo banyak kes jual tanah melayu di kluang kahang dan mersing kpd cina singapura. pandy kutty akan gulingkan moo pula supaya cucu pandy kutty jadi pm. tapi pandy kutty dah makin lemah nak padam. rakyat semakin kuat. pandy kutty terpaksa ambik wine dan brandy lebih banyak utk teruskan lakonan wayang kulit. tapi satu lori brandy pun tak boleh jadikan dia muda kembali. anak cucu org yg benci pandy kutty sedang tunggu peluang sekarang.

Tulang Besi said...

Atas Pagar said...

Bukan ke saya dah jawab.

Setiap reply saya di bayar 10 juta oleh Tun Faisal. Dah dapat 10 juta satu reply tak kan saya nak kerja lagi. Lagi pun saya ni bukannya mengangur. Kerja saya kan menjawab orang-orang macam awak dan saya di bayar 10 juta oleh Tun Faisal.


Maknanya confirm la ko ni cyberuk UMNO yg diupah Tun Faisal dan UMBnya untuk tinggal komen2 bodoh di blog orang?

Atas Pagar said...

Asalkan awak bahagia.

Janji awak tak mampu nak jawab sampai terpaksa pusing ke isu lain. Kalau awak tu benar, dah tentu awak akan menjawab. Tapi nyata awak ni hanya pandai kelentong aje.

Kalau komen itu bodoh, nyata postingnya lebih bodoh sebab dengan satu komen bodoh aje dah terjawab segala isu bodoh.

Atas Pagar said...

Satu lagi pendedahan menarik yang mengantoikkan tuduhan anda

http://malaydelima.blogspot.com/2012/05/hot-beb-pkr-kantoi-no-ic-orang-lain-pun.html

otakBesi said...

kua kua kua!
Atas pagar!!!!!
hantUmno dah masuk kampung, bukan sahaja nak menakut-nakutkan orang kampung, bahkan dah mula nak berceramah mengenai agama. Setengah orang kampong hairan, bagaimana hantUmno berketurunan pelesit boleh ceramah agama. Tapi jangan hairan, jenis hantu ini boleh bertukar dan menjelma berbagai wajah.
Samada terbaca atau terjumpa hantu ini bacalah :
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

Anonymous said...

otakBesi said...

kua kua kua!
Atas pagar!!!!!
hantUmno dah masuk kampung, bukan sahaja nak menakut-nakutkan orang kampung, bahkan dah mula nak berceramah mengenai agama. Setengah orang kampong hairan, bagaimana hantUmno berketurunan pelesit boleh ceramah agama. Tapi jangan hairan, jenis hantu ini boleh bertukar dan menjelma berbagai wajah.
Samada terbaca atau terjumpa hantu ini bacalah :
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

kau lagi sial...jadi anjing pada puak-puak pas sesat ...kah..kah..kah...semoga Allah SWT terus menerus sesatkan kau dan puak-puak sial kau tu hingga mati....

maklum lah otak besi cepat karat lah...kafir laknat boleh guna ayat quran....islam bukan agama rasmi tapi cara hidup beb...nga kor ming bagi ceramah agama kau dengar sampai lalat masuk mulut...bodoh punya orang pas...akhirnya Allah SWT hina kau jugak...kau jadi anjing kafir laknat...maklumlah islam bukan agama rasmi tapi cara hidup....

Anonymous said...

STUDENT@MALAYSIA-STUDENT.com (BERSIH MALAYSIA)
MCA (DATUK YIP KUM FOOK, MCA CHAIRMAN GOMBAK) INSULTED BUDDHIST MONKS
Dear Devotees into the Dhamma,
I sincerely shall use the language to make publicly the bitter experience that actually has happened in the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.
I am not satisfied with the Gombak MCA Division chairman (Yip Kum Fook) and the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSSOCIATION chairman (Yip Kum Fook) because he used vicious and arrogant means in bringing in a group of individuals from other places to provoke and trample the sacred ground and without any sound reason called in the police to forcefully detain the monk so as to humiliate worshippers of Buddhism.
I strongly would like to ask here that what great sin and crimes had he committed to the extent of you Yip Kum Fook lawyer by means or by crooks called in the police to detain a monk like him?
I came from Penang, I was a newcomer and I temporarily put up at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION to study and learn to practice Buddhism. While at the temple, I could not bear with the way Yip Kum Fook lawyer behaved, your uncourteous, arrogant and unexcelled attitude in treating the Temple abbot.
Because I said a few words about your behavior to you Yip Kum Fook, you resorted to such dirty means to hurt a monk. It is indeed unacceptable and cast a very bad example.
For a school principal, if his and her student has committed an offence, the police must as a matter of courtesy meet up with the principal, try to understand the actual situation, before the police take any actions. This is the usual practice.
But it is sorry to say, that Yip kum Fook lawyer who himself is a lawyer chose to have done. Otherwise, he did not act in accordance with the teaching of Buddhism and looked down on the spirit of Buddhism for the sole purpose of showing off that he is the powerful chairman of MCA Gombak Division and the chairman of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He demanded the police to detain the monk so as to realize his motive.
It is very fortunate that due to the fact that religion itself is a sensitive matter, even the Malay policemen understood and respected the religion, culture and customs of other communities, so they did not rush into taking any actions. Otherwise, the consequences would be catastrophic.
I understand why Yip Kum Fook lawyer was furious and flared up. The main reason is as follows. The abbot of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. He has been the abbot for 20 years. He was the architect and played the pivotal in raising fund the public to build up the Temple.
Continued next………

Anonymous said...

The abbot was alarmed to find out that a new person like him Yip Kum Fook lawyer; the chairman of MCA Gombak Division did not walk the talks. His talks were beautiful decorated with humanity, virtue and morality.
But in practice, he always marginalized and pushed out those who did see eye to eye with him. The Temple committees were instead made up mostly of his relatives. Moreover, the Temple fund was not managed in a transparent manner. Ultimately, his true motive was to turn the pure and sacred ground into a political stepping stone and political ground and from a place of worship into a personal property.
The abbot was well aware of what had taken placed, but in order to look preserve the whole wellness of the temple, he gave him Yip Kum Fook lawyer well-intentioned advices. But such an advice was not well received, it made Yip Kum Fook lawyer unhappy, restless and ran wild. Instead of heeding the advice, he made use of every opportunity to create problem and to persecute the abbot and monks so that they could no longer stay and left the temple.
Yip Kum Fook lawyer and the chairman of MCA Gombak Division whose villain’s design is obvious and whose style is hypocritical is known by everyone… your sweet words can deceive and mislead some people some of the time, but you cannot do it all the time. The karma or preordained fate of Buddhism will definitely befall.
As my last word, I would like to take this opportunity to bless him, may Yip Kum Fook lawyer wake up to reality, repent before it is too late. Do whatever is good, shed the evil.
Your Dhamma,
Ven. Phra Piya Dhamma
Penang, Malaysia.

We translated Chinese to English (why!) because we are want to give all people know and understand about more detail information, also to give people learn of this matter(HISTORY), this not for attacked individual DATUK YIP KUM FOOK, pls click here to see:- http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.