Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, May 29, 2012

Boikot Sekinchan Ikan Bakar kerana KEBODOHAN

Pemilik Sekinchan Ikan Bakar, Dato Jamal Mohd Yunos, melancarkan kempen menganggu Ambiga Serevenan. Alasannya adalah peniaga2 di Jalan Tunku Abdul Rahman kerugian kerana BERSIH 3.0. 

Bagi Tulang Besi, alasan dangkal si Ridzuan ini melambangkan tahao kebodohan  majoriti penyokong2 UMNO. 

Bagi mereka yang turun ke BERSIH 3.0 melihat dengan jelas peniaga2 yg membuka kedai pada hari itu merekodkan jualan yang sangat2 tinggi.

Di bawah adalah gambar peti sejuk sebuah kedai yang hampir kehabisan minuman untuk dijual akibat dibeli oleh peserta2 BERSIH 3.0. Gambar ini gambar yang asli kerana TUlang Besi sendiri mengambil gambar ini.


 DENGAN KATA LAIN, kerugian peniaga2 Jalan TAR adalah atas kebodohan mereka mengikut arahan si Ridzuan ini untuk MENUTUP PERNIAGAAN MEREKA.

Kalau mereka terus membuka perniagaan mereka pada hari BERSIH 3 nescaya mereka akan melihat keuntungan yang sangat2 besar.

Seharusnya peniaga2 Jalan TAR menyaman si Jamal ini atas kebodohan beliau. Kebodohan beliau menyebabkan ramai peniaga2 Jalan TAR kerugian. Bukannya BERSIH 3 ataupun mana-mana pihak lain.

Jamal ni pun seorang yang kaya raya, kenapa dia nak komplen pasal kerugian beliau di Jalan TAR? Sampai boleh pakai Ferrari pulak tu.

Nampak sangat si Jamal ni buat kerja untuk UMNO. Semua sebab UMNO tak berani nak berhadapan dengan Ambiga secara anak jantan, maka digunakanlah juak2 seperti Jamal ni.

Tak sangka UMNO takut pada Ambiga
 

 Tulang Besi mencadangkan supaya para penyokong BERSIH memboikot Sekinchan Ikan Bakar. Boikot ini perlu sangat2 demi memerangi KEBODOHAN yang ditaja oleh UMNO serta juak2 mereka.






7 comments:

Anonymous said...

Memang Tak pegi dia punya kedai pun....TEROKKKK.

Makan Apa...Ikan diBakar begitu saja dan charge lebih mahal dari ikan masak secara berlauk!!

Anonymous said...

Manusia macam Jamal ni tak patut disokong apa pun yang dia buat . Jenis manusia haprak kaki bodek untuk kekayaan peribadi dan sanggup buat apa saja tak kira pahala dosa patut diboikot saja.

Pastikan rangkaian restauran ikan bakar Sekincan ni gulung tikar secepatnya. Sebarkan kepada orang ramai melalui apa saja cara saja agar mesej boikot ini sampai kepada semua rakyat yang cintakan kebenaran & keadilan.

Anonymous said...

dulu kat bkt tinggi klang ada restoran ni..skrg dah tutup tak laku. tak sedap langsung. harganya ya allah punyelah mahal. saya cuma pegi sekali. itulah yg pertama dan yg terakhir....

Anonymous said...

Kalau kau tak pergi orang lain ramai lagi nak makan. Kot kot hampa terlioq, last last kena pi jugak.. Islam suruh macam tu ka, boikot sana boikot sini. ..

Anak Perelih said...

peniaga memang rugi besar sebab bersih... rugi besar sebab tak simpan stock banyak banyak masa bersih... kalau tidak boleh mereka jual kesemuanya dan untung banyak lagi... "rugi aku tak simpan stok banyak"....

BTW... kedai ikan bakar lain banyak lagi . baik pi makan ikan bakaq di kedai kedai ni..... lebih murah dan lebih sedap...

Anonymous said...

HMM..KEDAI NI MMG MAHAL...RASE XDE SDAP MANE PN...X P'CAYE BOLE CUBE RASE...XTAU PLAK AKU TOKEI KEDAI NI KUAT POLITIK UMNO...GELI AKU DGR POLITIK UMNO YG M'PERJUANGKN BANGSA MELAYU RASUAH, MENARI TUNJUK PUNGGUNG, SAMSENG DGN JOGET K-POP...

Anonymous said...

aku dengar cawangan ikan bakar sekinchan dah tutup kena boikot. kahkah...padam muka. boikot sampai tutup semua cawangan dia. kahkah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.