Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, May 13, 2012

Karnival UMNO pun Tak Dapat Sambutan??

Klik Imej
Rupanya, seperti perhimpunan mereka sebelum ini, karnival UMNO sempena Sambutan Harijadi UMNO ke 66 juga tidak mendapat sambutan. Mengikut laporan FREEMALAYSIATODAY suasana di tapak karnival UMNO itu lengang dan malap.

Ini jelas menunjukkan mereka yang datang ke Perhimpunan jumaat lepas adalah mereka yang dibayar untuk hadir ataupun dibawa dari tempat yang jauh dengan bas.

Hakikatnya, sekiranya UMNO masih mendapat sokongan rakyat terbanyak, mereka tak perlu guna bas yang beratus-ratus untuk mengangkut perserta ke Perhimpunan mereka.

Yang lebih memalukan adalah Perhimpunan raksasa mereka itu pun gagal memenuhi semua kerusi di Stadium Bukit Jalil.

Dan, karnival mereka pun mendapat sambutan yang sangat dingin.

Bagi Tulang Besi, kalau tiada media berat sebelah seperti TV3 dan Utusan Meloya, sudah lama UMNO bungkus dan dihumban ke Laut CIna Selatan.






Very few people seemed interested in having fun at an entry-free UMNO-organised carnival on Saturday. BUKIT JALIL: The second day of Umno’s 66th anniversary weekend celebrations seemed a muted affair. 

Only a tiny fraction of the 70,000-strong crowd that thronged the Bukit Jalil Stadium last night were present here this afternoon. Multiple tents and stalls dotted the grounds outside the stadium,but not many people were seen going to them. 

None of the politicians that were out in full force last night could be found around today’s carnival, which probably saw less than 300 people early afternoon. According to a programme sheet, today’s entry-free carnival was supposed to start at 10am. 

Most of the action appeared to centre on the BN Youth Job Fair tent, a paintball arena and and a few outdoor futsal courts. “It’s a Saturday morning. Things are quiet. I’m sure there’ll be more people in the afternoon,” said an unnamed man after handing out brochures to people here at around 11am. This did not appear to be the case, even as inflatable castles and makeshift skateboard parks were set up. 

In fact, there were so few people attending the carnival that bored personnel handling these attractions amused themselves by playing on them instead. The carnival will end at 6pm tomorrow.

11 comments:

Anonymous said...

Engkau pun ambil dari media haprak freemalaysia today yang bias. Depa tak mai takdak masalah, asal rakyat pangkah BN dalam pilihanraya, itu yang penting.

Anonymous said...

Rakyat dah sedar pembohongan umno/bn,bukalah mata sikit berapa ramai yang datang time bersih 3.0 sekarang masa untuk perubahan dah muak dengan segala tipu daya umno.

Anonymous said...

PM ke 6 : Bapa Judi Negara

klu x suka jangan tulis ayat tu. setiap orang yang menyebut gelaran itu hasil dari ayat awak, awak akan tanggung dosanya.

Janganlah sampai tuhan butakan hati kita.

Berpijak dibumi nyata, jgn jadi pak pak pandir... mengejar benda yang tak nampak dan nyata

Anonymous said...

terima kasih ler.. datang pagi-pagi ambil gambar karnival UMNO.. wat susah-susah jer. klu nak datang snap datang ler kul 9pg keatas. kami awal pagi kat rumah lagi uruskan keluarga.. maklumlah.. Family 1st.. u nak join UMNO ker? awal bebenau dah sampai.. teruja saya semangat u

Anonymous said...

orang yang x ada otak je yg pangkah BN

bejol said...

orang gila yang x ada otak je yang pangkah BN

Anonymous said...

kah...kah...kah...kah....X ada orang nk datang ke??...maksudnya sekarang ni kebanyakkan rakyat dah tahu hal sebenar dan rakyat pun dah x sanggup ditipu BN lg....Sapa la yang nk pangkah BN cuma segelintir pemuja umno yang mudah ditipu je yng akan pangkah BN....

Anonymous said...

Everyone keeps making the same mistake . UMNO is only 24 years old , so how can they have a 66th anniversary??
Lie often enough and it becomes the truth. Thats the UMNO motto.
When they cant even be truthful on this aspect how can they be truthful in anything else??

kadiak said...

Eh jgn ckp org gila aku ade otak la terase tau berdose ko ckp mcm tu ko kena minta ampun tak baik tak pela aku maafkan ko suke hati la ko nak undi sape yg penting jgn buat fitnah.

Anonymous said...

Saya yang sampai time matahari terpacak kat atas kepala pon tengok suasana lengang.Yang ada pon,remaja yang masuk pertandingan semua tu.Kalau nak harapkan booth UMNgOk tu je,alamatnya juak² dia jelah yang mai macam orang atas ni.Uruskan keluarga konon.Puihhhh! *MaafkanSaya*

Anonymous said...

Hari Sabtu ....pukol 7.30 pm, saya lalu....jalan CLEAR....NO JAM!

balik pukol 10.00 malam....lalu situ jugak.....JALAN CLEAR....NO JAM!!!

tapi beberapa hari sebelom CUNT-EVIL ni, bukan main lagi media menyatakan....kena elak lalu situ....jika anda takut terperangkap dalam Jam!!!

MANYAK HELAN WOOOOOOO!

gheng lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.