Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, May 2, 2012

Pemandu Kereta Polis SOGO Berbohong?(Kemaskini)

Mengikut pemandu kereta polis di SOGO yang telah melanggar lebih lima orang peserta BERSIH dalam satu temuramah:
Dengan kata lain, mengikut kenyataan Mohammad Kamil Paimin itu:
1.0 Dia dalam keadaan tidak sedarkan diri sewaktu merempuh
2.0 Kepala nya tercedera sehingga berdarah
3.0 Beliau telah berdarah begitu banyak sehingga tidak sedarkan diri
Video yang dirujuk oleh Tulang Besi boleh dilihat di sini.

 Mari kita nilai kenyataan Mohammad Kamil Paiman ini:
1.0 Gambar di bawah menunjukkan Mohd Kamil dalam keadaan sedar dan boleh keluar sendiri dari kereta tanpa perlu diangkat oleh orang ramai. Kiranya benar dia tidak sedarkan diri, sudah tentu dia perlu diangkat keluar dari kereta:
KLIK IMEJ
2.0 Kalau benar kepala beliau berdarah, sudah tentu baju dan tengkuk Mohammad Kamil dipenuhi darah. Tapi, gambar di bawah menunjukkan yang sebaliknya: 

KLIK IMEJ 
3.0 Gambar di bawah menunjukkan bahagian belakang kepala Muhammad Kamil. Jelas, tiada kesan darah atau luka seperti yang didakwa oleh beliau: 
KLIK IMEJ
Dengan kata lain, segala dakwaan Mohd Kamil Paiman sehari selepas kejadian itu tidak dapat disokong dari video kejadian yang dapat ditonton oleh semua rakyat Malaysia. 

Dari video tersebut, Mohammad Kamil didapati dalam keadaan sedar, tidak cedera dan tidak berdarah.

Bagi Tulang Besi Mohammad Kamil Paiman telah berbohong.

Adakah Mohammad Kamil Paiman telah diberi skrip untuk diungkapkan kepada seluruh rakyat Malaysia. Skrip yang mengandungi 1001 pembohongan dan penipuan.

 Syukurlah ini zaman Youtube dan Facebook.  Segala pembohongan terdedah dengan mudah.

KERETA TERSEBUT TELAH DIPANDU DENGAN CARA BAHAYA

Mengikut seorang kawan Tulang Besi yang berada di tempat kejadian, kereta polis tersebut dipukul dan ditendang kerana telah dibawa laju dalam keadaan jalan di depan SOGO itu dipenuhi manusia. 

Sebelum itu, banyak kereta polis lain yang melalui kawasan SOGO itu namun tidak dikacau oleh para peserta BERSIH.

Dengan kata lain, kalau kereta tersebut dipandu oleh Anwar Ibrahim sendiri pun pasti akan ditendang dan disepak sebegitu rupa.

Isunya bukan kereta polis tetapi kereta yang dipandu dengan cara bahaya dalam kawasan yang dipenuhi manusia. 

Tujuan mereka mahu pemandu kereta tersebut memperlahankan kereta beliau dan berhenti membahayakan para pejalan kaki.

Soalnya yang paling penting adalah mengapa sanggup berbohong sebegini rupa? Apa yang hendak disorok oleh pihak berwajib ini?

TULANG BESI
.

14 comments:

Anonymous said...

aku wong jowo malu bangat. Wong lanang wak paiman berbohong. Kue orak rasa malu

Anonymous said...

saya rasa boleh juga tuan bagi analisa daripada video lain tetapi situasi yang sama. lebih menyeluruh

Atas Pagar said...

Mula-mula pi tengok video ni dulu.

http://www.youtube.com/watch?v=Sy9qF5_33ZI

Tengok siapa yang mula-mula buat provokasi. Elok-elok kereta polis lalu, dia orang serang macam orang gila.

Lepas tu pi tengok macam mana ganasnya dia orang ni pukul orang

http://www.youtube.com/watch?v=wLlBgPwzcJI&feature=related

Tak ada sifat belas kasihan langsung. Yang di pukul dan diinjak macam binatang tu adalah seorang manusia yang seagama. Itu semua tidak penting bagi anda. Yang penting, masih nak politikkan isu lagi.

Apalah dosa mamat pakai helmet tu sampai beliau di injak macam binatang oleh orang yang kononnya mahu bersih. Kalau lihat kepada sifat binatang mereka, nyata hati mereka itu penuh dengan kekotoran syaitan yang tidak ada sifat kemanusiaan.

Tulang Besi said...

Atas PAgar,

Nak tanya sikit.

Tun Faisal dah bayar gaji ko bulan ni ke belum.

Soalan kedua pulak, berapa lama ko dah menganggur ni?

Anonymous said...

biasanya yang duduk atas pagar tu monyet!

gheng lama

Anonymous said...

kawan saya dari Perak datang BERSIH 3.0. Dia telah kena cekop sebab ikot geng2 berbadan sasa bert-shirt bersih. Tapi yang gamai itu tak sorang pun kena cekup bersama dia....

dia terasa sungguh yakin bahawa mereka2 itu adalah pulis ......

maknanya pulis ada ramai dalam crowd berlakun seperti pendemo!
jadi usahlah heran seperti monyet atas pagar tu bila berlaku keganasan seperti ini...

gheng lama

Atas Pagar said...

Kenapa bila kita tunjuk video yang membuktikan kebejatan puak Bersih, tiba-tiba anda mengalih isu pada Tun Faisal? Apa kena mengena antara bukti video dengan Tun Faisal.

Nampak sangat anda ni tidak jujur kepada kebenaran kerana hanya mahu mencari sesuatu yang menguntungkan puak sendiri.

P.S. Jadi monyet lebih baik dari jadi manusia yang menginjak-injak saudara seagama mereka sendiri macam mereka pijak semut. Monyet yang ada sifat kemonyetkan lebih baik dari manusia yang tiada sifat kemanusaan.

Anonymous said...

Memandu secara berbahaya kepala tengkorak hang, peserta bersihit tu yang membahayakan diri mereka sendiri dan pemandu. Kerana berjalan secara beramai ramai atas jalan raya. Itu melanggar undang undang ke tidak. Polis dikeronyok oleh orang ramai, memang ganas pendemo ni, memang niat jahat untuk melakukan kemusnahan jalanan, sebab tu bawak kayu dan pemukul besbol.

Anonymous said...

Tulang Besi said...

Atas PAgar,

Nak tanya sikit.

Tun Faisal dah bayar gaji ko bulan ni ke belum.

Soalan kedua pulak, berapa lama ko dah menganggur ni?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

marah nampak anak si talib sial nie...tak sedar diri punya rahman syiah nie...dah lah umno yang hnatar kau belajar sampai US dan gaji kau sekarang RM30K...dasar anjing kurap makan tulang busuk...kau memang sial lah rahman...kau lagi sial dari bapak kau si talib laknat tu...tak sedar diri punya rahman laknat...dah lah asal miskin hina pulak tu...

Anonymous said...

Anonymous said...

kawan saya dari Perak datang BERSIH 3.0. Dia telah kena cekop sebab ikot geng2 berbadan sasa bert-shirt bersih. Tapi yang gamai itu tak sorang pun kena cekup bersama dia....

dia terasa sungguh yakin bahawa mereka2 itu adalah pulis ......

maknanya pulis ada ramai dalam crowd berlakun seperti pendemo!
jadi usahlah heran seperti monyet atas pagar tu bila berlaku keganasan seperti ini...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

aku ingat si TB (tulang babi) aje yang bodoh rupanya kawan kau pun bodoh jugak....sapa suruh kawan kau yang duduk kat perak tu join bersih....padan muka dia kena tangkap...kalau dia duduk rumah peluk bini dia macam si TB (tulang babi) buat hari tu mesti dia tak kena tangkap....

tak kisah lah siapa yang menyamar...berhimpunan besar macam tu obama bun boleh menyamar join bersih...yang bodohnya kenapa nak join bersih???

a said...

Kepada mereka yang nak tau siapa bohong, tengoklah video ini

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hiWTHNpSPf4#!

Kepada Tulang Besi, kalau nak terus bohong, maka jangan lepaskan posting ini.

Kita akan tau perangai anda, sama ada anda ni orang yang ada telor atau tidak.

Atas Pagar said...

posting a tadi adalah dari Atas Pagar. Tertekan enter bila type a

org nama tun memang bongok said...

kahkah tun faisal tu anak gundik tun kepala bana ke kahkah

Anonymous said...

org nama tun memang bongok said...

kahkah tun faisal tu anak gundik tun kepala bana ke kahkah
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

bukan ker bapak kau yang jual mak kau dengan benggali karpet...sebab nak tangguh kau belajar sebab kau tak dapat pinjaman PTPTN...

sendiri dari keturunan hina ada hati nak menghina orang lain...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.