Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, May 16, 2012

UMNO Yang Mulakan Budaya DEMO Di Kalangan Orang Melayu

Walaupun sekarang ini kehulu kehlir juak2 UMNO mengumpat dan mencaci amalan berdemonstrasi angkara BERSIH 3.0 namun Najib dan kuncu2 nya terlupa bahawa UMNO lah yang perkenal budaya demo pada orang Melayu. Di bawah di bawa beberapa keping gambar dari zaman dulu bagi rujukan kita semua. Selamat menatap gambar2 ini.

Nampaknya UMNO tak belajar sejarah.
RAMAINYA MELAYU YANG BERDEMO
Di ambil dari buku Sejarah UMNO
Akhbar masa itu pun mengakui amalan berdemo orang Melayu
Rasanya budaya berdemo ini adalah budaya MELAYU

5 comments:

Atas Pagar said...

Berdemo ni adalah umpama perang. Perang moden bagi orang tak de senjata.

Adakah perang itu haram?

Kalau itu kaeedah TB, Islamlah agama yang mengajar orang Islam pi perang dan bunuh orang kafir sebab dalam Quran sendiri ada sebut. Inilah juga hujah orang kafir yang kata Islam ni agama keganasan.

Tapi kita faham. Berperang itu boleh jadi halal dan boleh jadi haram. Berperang untuk pertahankan diri dari penindasan orang Kafir itu halal.

Berdemo untuk mengelakkan orang kafir (british) dari merosakkan kepentingan orang Melayu dan Islam adalah keperluan. Tapi demo bersih ni berdemo semata-mata nak timbulkan huru hara dan lepas tu nak dijadikan modal politik untuk dijaja kat NGO kafir di Amereka tu apahal pulak? Lepas tu, berdemo pulak bersama-sama orang kafir untuk menjatuhkan kerajaan orang Islam supaya orang kafir akan lebih berkuasa.

Cuba TB nyatakan dalam satu contoh dimanakah para Sahabat Nabi S.A.W. berpakat dengan orang kafir untuk menjatuhkan pemerintah Islam yang sah.

Nampaknya TB ni keliru dan cuba mengelirukan orang. Tapi hujah terlalu dangkal.

Anonymous said...

masa ni dah boleh mengundike?

Ini zaman dulu-dulu, bila orang melayu tiada suara dalam kerajaan British untuk menentang penubuhan Malayan Union.

Sekarang rakyat Malaysia ada wakil rakyat, Parlimen dan ADUN untuk menyatakan pendapat dan sebagainya.

Jadi Tulang besi ajak kita ikut stail dulu-dulu, yang Umno sendiri dah tak ikut.

Nak jugak ikut cara Umno dulu-dulu... terbaik..

tebing tinggi said...

Baguslah kalau ingat bagitu ,bila nak adakan BERSIH 4 , jangan tunggu lama-lama orang dah lupa kehangatanya.

MELAYU MUDAH LUPA.

Anonymous said...

As-salam,
Boleh tak komen tentang berita Tok Guru kata Pas nak muzakarah dgn Umno?
TK

Anonymous said...

Tok guru cakap nak muzakarah saya ingat satu lagi cakapan yang akan disusuli oleh putar dan belitnya. Dengar nama UMNO pun dia nak termuntah macam mana dia cakap nak muzakarah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.