Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, June 8, 2012

UMNO Guna Taktik Peras Ugut Untuk Bunuh Isu PTPTN

Maklumat Tulang Besi dapat adalah UMNO kepanasan dalam isu PTPTN ini. Rata-rata kepimpinan UMNO amat tidak yakin dengan sokongan golongan muda atas isu PTPTN ni. 

Malah, faktor sokongan muda mahukan PTPTN dihapuskan adalah antara faktor utama pilihanraya umum tidak jadi bulan Jun ini. 

Rupanya pucuk pimpinan UMNO kesemuanya tidak yakin mereka akan terus duduk di Putrajaya sekiranya anak2 muda berduyun2 memangkah Pakatan Rakyat kerana mahukan PTPTN dihapuskan. 

Maka, taktik peras ugut melibatkan masa depan pelajar2 UNISEL pula digunakan. Taktik ini dirangka supaya PKR dan Pakatan Rakayt dipaksa menarik balik tawaran pendidikan percuma/hapus PTPTN bagi membolehkan UMNO dan BN merasa lega sedikit untuk memanggil pilihanraya. 

Tidak hairanlah Noh Omar, Menteri UMNO yang tidak berapa cerdik itu membuat kenyataan:
Mereka mahu memaksa PKR dan Pakatan Rakyat mengaku salah dan menarik balik tawaran penghapusan PTPTN ini. 

Mereka sedar tanpa PTPTN, kroni2 mereka tidak akan mampu memberikan pendidikan tinggi yang berkualiti rendah dengan harga tiga kali ganda universiti awam. 

Jelas, isu PTPTN ini mampu menanam UMNO ke dalam lubang kubur. Mereka memerlukan sangat  Pakatan Rakyat menarik balik tawaran menghapuskan PTPTN bagi memboleh UMNO berasa konfiden memanggil pilihanraya.

Pada waktu ini, ada di kalangan pemimpin2 UMNO yang yakin 100% UMNO akan tersunggkur hasil dari isu PTPTN ini. Mereka melihat pengundi2 muda yang pro UMNO pun akan mengundi Pakatan Rakyat kerana mahukan PTPTN dihapuskan.

Tidak sangka UMNO sanggup menggadai masa depan pelajar2 Unisel hanya kerana menjaga kepentingan kuasa politik mereka yang semakin pudar itu.

TULANG BESI

7 comments:

Anak Perelih said...

mari kita buat kempen boikot bayar cukai secara sah pulak.. biar depa rasa pulak... http://http://anakperelihblog.blogspot.com/2008/01/mari-kita-boikot-bayar-cukai-dari-arkib.html

Anonymous said...

Anak perelih kalau nak masuk jel, cubalah pelari cukai. Tapi aku ingat cukai hang bayar taklah berjuta kot. Orang Melayu janganlah perasan hampa banyak sangat bayar cukai. Yang banyaknya cina. Itu yang mereka marah, cukai depa yang banyak bayar tapi yang banyak dapat faedahnya melayu. Dahlah bayar tak seberapa nak lari pulak.

Anonymous said...

Dana PTPTN pun daripada pinjaman jugak, bukannya duit kerajaan. Kerajaan selangorpun boleh tubuh dana sendiri macam PTPTN juga tapi tanpa faedah, barulah 'walk you talk'. Atau beri biasiswa sebab Selangor bukankah negeri yang terkaya di Malaysia. Bukankah duit kerajaan tu duit rakyat jugak?

Orang Awam said...

Satu demi satu sifat bughah di tunjukkan oleh puak-puak PR. Masa zaman Abu Bakr, ada puak-puak yang tak nak bayar zakat. La ni ada pulak puak PAS ajar orang tak nak bayar cukai.

Saya tau, nanti ada akan kata cukai bukan zakat. Kita jawab betul. Tapi kalau tak bayar zakat sebab engkar, itu jadi kafir. Kalau tak nak bayar cukai yang ditetapkan pemerintah sebab ingkar, maknanya bughah.

Jadi tanya puak PAS, apa hukum hudud pada orang yang bughah

Anak Perelih said...

hampa puak puak UMporNO yang bagi komen balasan saya ni bangang lagi bongok bodoh piang... Patut la Mahathir kata yg cerdik masuk PAS.. yg dalam UMporNO bodoh bodoh...

cuba baca artikel saya tu.. Dah nama pun boikot bayar cukai "secara sah"... maksudnya mengikut undang undang dan diiktiraf LHDN la... Boikot melalui bayar zakat... kan ke zakat boleh potong cukai pendapatan... kalau cukai RM500, zakat kena RM400.. bayar la zakat RM500 (lebih dari sepatutnya) dan boleh potong cukai pendapatan yg rm500 tu...

Anonymous said...

hahaha Kepada Organ Awam said....

org tu komen jer, semua tak betul . . . ko ingat, semua org mcm UMNO... geng-geng sdiri yg ckp bukan2, ckp org PAS hahaha... BRO HANYA ORG UMNO menggunakan PERKATAAN KUENG AJAR TAHAP UMNO!!! bukannya kita org tak reti beza Org UMNO ngan Bukan... hahaha dari tulisan kami dah tau, siapa yg komen biar pun org tu KONON NYA org PAS... hahaha.... masa UMNO telah tiba . . .

Anonymous said...

Anak Perelih said...

hampa puak puak UMporNO yang bagi komen balasan saya ni bangang lagi bongok bodoh piang... Patut la Mahathir kata yg cerdik masuk PAS.. yg dalam UMporNO bodoh bodoh...

cuba baca artikel saya tu.. Dah nama pun boikot bayar cukai "secara sah"... maksudnya mengikut undang undang dan diiktiraf LHDN la... Boikot melalui bayar zakat... kan ke zakat boleh potong cukai pendapatan... kalau cukai RM500, zakat kena RM400.. bayar la zakat RM500 (lebih dari sepatutnya) dan boleh potong cukai pendapatan yg rm500 tu...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

pandainya kau nie....boikot cukai secara sah dengan bayar zakat tu....pandainya kau nie....hebatnya kau nie...rahman talib yang belajar kat luar negara yang ditanggung oleh umno tu pun tak pandai macam kau tu....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.