Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, November 18, 2012

Saidina Ali Bunuh "Saudara Seislam", Biarkan Bukan Islam

Juak2 upahan UMNO telah dihantar ke seluruh negeri memainkan isu perlunya umat Islam bersatu. Mereka juga mempersoalkan sikap PAS tidak mahu bersatu dengan UMNO sedangkan UMNO itu dikatakan sebagai orang Islam dan mengucap dua kalimah syahadah.

Seterusnya PAS dipersoalkan mengapa lebih suka bekerjasama dengan DAP yang jelas kafir berbanding dengan UMNO yang mengucap dua kalimah syahadah.

Yang lebih menyedihkan, antara orang2 yang menggunakan hujjah ini dikatakan mereka terdiri dari para mufti dan agamawan.

Sedih Tulang Besi melihat kejahilan ummat sekarang ini membawa kepada tahap para ilmuan agama. Sedar atau tidak wahau agamawan UMNO sekelian bahawa Saidina Ali itu sendiri pernah berperang dan membunuh serta menumpah kan darah orang-orang yang mengucap dua kalimah syahadah? SAlah satu contoh jelas adalah kumpulan Khawarij.

Di dalam peperangan NAHRAWAN, Saidina Ali telah mmbunuh kesemua 1800 orang tentera Khawarij yang berada di situ. Sedangkan tentera Khawarij itu kesemuanya mengucap dua kalimah syahadah, mengerjakan solat, berzakat dan mengejarkan haji. Hanya sekitar 9 orang sahaja yang berjaya melepaskan diri dari peperangan itu.  

Adakah Saidina Ali juga harus dilabel sebagai seorang yang tidak menghargai perpaduan serta persaudaraan Islam?

Adakah Saidina Ali tidak mengetahui hukum menumpahkan darah seorang Muslim yang mengucap dua kalimah syahadah?

Adakah Saidina Ali tidak mengambil pusing berkaitan pentingnya kesepaduan ummah?

Tindakan Saidina Ali membuktikan mengikut syariat Islam adalah lebih penting dari bersatu. Slogan bersatu ini adalah propaganda UMNO semata-mata yang takut kuasa mereka akan terbarai.

Di dalam parti Melayu UMNO, perpaduan ini dijadikan slogan apabila berlaku tidak puas hati berkenaan dengan perjalanan parti. Dengan kata lain, slogan perpaduan Melayu sering digunakan untuk menutup pekung dan busuk dalaman parti.

Perkara yang sama mahu digunakan ke atas PAS. Demi menutup pekung dan busuk UMNO serta menghalang UMNO dari tersunggkur, maka slogan perpaduang Islam dan Melayu diketengahkan.

Manusia2 mcam Nasaruddin Mat Isa, Hasan Ali dan bberapa orang lagi semua termakan. Syukur alhamdulillah 99% ahli PAS yang lain tidak tertipu dengan slogan "kereta buruk" ini.

Adapun Saidina Ali sendiri tidak memerangi atau membunuh orang2 Kristian, Majusi mahupun Yahudi sewaktu pemerintahan beliau. Yang diperangi adalah orang-orang Islam yang mengucap dua kalimah syahadah sahaja.

Maka, atas sebab itu, tiada masaalah lah dengan hubungan PAS dan DAP kerana walaupun DAP tidak bersetuju dengan ISlam, mereka tidak memusuhi Islam

TULANG BESI



12 comments:

kampong lad said...

soalan: adakah kepimpinan saidina ali sama dgn kepimpinan pas sekarang?

panglima perangcyber said...

gua nak termuntah baca tulisan lu.. mcm nilah pemikiran org pas sampai rela biarkan saudara sendiri mati dan anti islam seperti Dap dipeluk sampai mati.

Tulang Besi said...

soalan: adakah kepimpinan saidina ali sama dgn kepimpinan pas sekarang?

Adakah mengikut contoh Saidina Ali dikira salah?

Tulang Besi said...

gua nak termuntah baca tulisan lu.. mcm nilah pemikiran org pas sampai rela biarkan saudara sendiri mati dan anti islam seperti Dap dipeluk sampai mati.

Saudara seislam? Bukan korang halalkan judi bola ke? Islam amende tu?

unta said...

"Adapun Saidina Ali sendiri tidak memerangi atau membunuh orang2 Kristian, Majusi mahupun Yahudi sewaktu pemerintahan beliau. Yang diperangi adalah orang-orang Islam yang mengucap dua kalimah syahadah sahaja." hebatnya mantik kau. pegi sambung mngaji, ptempuran nahrawan tak abis setakat membunuh je

Anonymous said...

sudah2 lah penyokong umno...bila rompak duit negara, tak igt saudara2 yg susah di kampung2...

umno dah terdesak ! parti melayu keparat ni akan dihumban keluar dlm election akan dtg

kampong lad said...

soalan: adakah kepimpinan saidina ali sama dgn kepimpinan pas sekarang?

Adakah mengikut contoh Saidina Ali dikira salah?

November 18, 2012 6:42 PM

ini bukan masalah salah atau benar tindakan saidina ali, itu isu lain la bro. style kepimpinan sama ka?

Tulang Besi said...

".. hebatnya mantik kau. pegi sambung mngaji, ptempuran nahrawan tak abis setakat membunuh je.."

Ni bukan ilmu mantik la. Ni ilmu tawarikh. Ilmu ko nak pakai pun tak tau yang mana.

Tulang Besi said...



ini bukan masalah salah atau benar tindakan saidina ali, itu isu lain la bro. style kepimpinan sama ka?


Kita ikut contoh yang Saidina Ali tinggalkan lah.

Tu pun problem ke?

kampong lad said...

Kita ikut contoh yang Saidina Ali tinggalkan lah.

Tu pun problem ke?

mana ada problem & mana ada isu. dia tinggai satu contoh tu saja ka? kalau tak boleh jawab soalan jgn dok meredong la bro.

Tulang Besi said...

PAnglima Perang Cyber ni cari makan dengan jadi pencaci upahan. Ada hati nak marah dengan artikel ni.

HAHAHAHAHA nak tergelak aku

Anonymous said...

Tumpahkan darah ye..amacam kalau ada antara fikrah muslim labelkan kau khawarij dan darah dan maruah keluarga kau halal untuk diratah sebagai jihad ...penah rase kene libas dengan parang ??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.