Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Loading...

Tuesday, December 18, 2012

Mufti Pun Jahil Islam.........

Semalam, seorang Mufti telah melangkah ke PWTC dan bersalam serta bermesra dengan beberapa pemimpin UMNO. Setau Tulang Besi, mufti tersebut adalah salah seorang mufti dalam negara ini yang tiada kelulusan dari mana-mana universiti dalam dunia ini. Tapi, bercakap lebih hebat dari orang-orang yang ada Phd dalam bidang agama.

Selepas berjumpa dgn juak2 UMNO keluar dari mulut mufti tersebut supaya Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang menarik semula amanat yang dikeluarkan pada tahun 1981 (atau lebih dikenali sebagai Amanat Haji Hadi)

Kemudian Mufti yang tiada ijazah ini berkata:

"Selagi seseorang Islam itu mengucap dua kalimah syahadah, melaksanakan amalan, bagaimana boleh dikatakan kafir. "Itu hanya pendapat melulu dan tidak berasas," kata Mufti Perak.

Alamak!!!!!!

Apalah nasib rakyat Malaysia dapat Mufti jahil Islam!!!!!!!!

Woiii Mufti, ko lupa ke? Orang2 yang tak bayar zakat zaman Saidina Abu Bakar dulu DIPERANGI oleh SAidina Abu Bakar. Maksudnya, lebih teruk dari dikafirkan, mereka dibunuh dan darah mereka ditumpahkan.

Semua itu berlaku dalam keadaan MEREKA MASIH MENGUCAP KALIMAH SYAHADAH!!!!!

Apa lepas ni Mufti ni nak maki Saidina Abu Bakar jugak ke????

Dalam peperangan Nahrawan, Saidina Ali telah membunuh 1800 orang yang mengucap dua kalimah syahadah.

Adakah Saidina Ali kita boleh kata sesat jugak ke??????

Kenapalah orang yang benar2 alim dan arif dalam hal agama tidak dilantik sebagai Mufti?

Kenapalah di bangang dan si bahlol yg dilantik sebagai Mufti?

Woiii Mufti, ko pegi minta maaf pada mangsa2 Memali yang ko fitnah sebagai "BUGHAH" dulu la sebelum ko nak bukan mulut pasal perpaduan Melayu.

Ko tak payah bising2 pasal isu "Amanat Haji Hadi" la sbb dah lebih 30 tahun isu tu dinaikkan, sampai hari ni tiada satu pendakwaan pun dilakukan ke atas Haji Hadi di mana-mana mahkamah syariah dalam Malaya.  

Ertinya Amanat Haji Hadi itu benar dan selaras dgn Islam. 

Tapi, apa ko reti sebab engko sendiri pun bukan faham ISlam sangat pun.

TULANG BESI


9 comments:

dino.yp@gmail.com said...

Kalau mufti jahil, enko 10X jahil. Berapa juzuk Quran ko hapal? Berapa banyak hadis ko hapal ? Berapa banyak buku agama ko dah tulis ? TTolong habaq mai.

The Seven Thing said...

org kt atas ni aku x thu mai dr mana...bodo yg amat sgt...ko pulak nk tya org ko berapa juzuk hapal? berapa ribu kitab katam? bodoh

norshazliza said...

Mcmne ada kisah saidina abu bakar n saidina ali tu? Xpernah tau pun..

norshazliza said...

Mcm mana blh ada kisah saidina abu bakar n saidina ali tu? Leh jelaskan? Leh bg buku atau apa saja bahan ilmiah yg saya blh rujuk? Tq..

Tulang Besi said...

Mcmne ada kisah saidina abu bakar n saidina ali tu? Xpernah tau pun..

Ada satu kabilah kata tak mau lagi bayar zakat selepas wafatnya Nabi SAW.

Saidina Abu Bakar bagitau hukum zakat ni terus menerus wajib sampai hari kiamat.

Tapi kabilah tu tetap berdegil dgn pendapat mereka.

Setelah berhujjah pun mereka tetap degil, maka Saidina Abu Bakar hantar tentera untuk menyerang kabilah tersebut sampai kabilah tu tunduk pada hukum zakat.

Kali pertama tentera Islam sampai ke perkampungan kabilah tersebut, waktu subuh baru masuk.

Tentera Islam dengar azan subuh dari perkampungan kabilah tu.


Tulang Besi said...



Mcm mana blh ada kisah saidina abu bakar n saidina ali tu? Leh jelaskan? Leh bg buku atau apa saja bahan ilmiah yg saya blh rujuk? Tq..


Perang Nahrawan adalah dengan kumpulan Khawarij.

Khawarij ini mengucap dua kalimah syahadah, berpuasa, bersolat, berzakat dan sebagainya.

Namun, mereka telah dibunuh dengan banyaknya sepnjang sejarah ISlam.

Pendeknya, siapa yang menganut Khawarij akan dibunuh, tanpa soal banyak

SEMUA KHAWARIJ MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH.

Amirul Halim said...

Mereka dibunuh, tetapi tidak bermakna mereka itu mati dalam kafir atau murtad.

Benci orang Bangang said...

Abis kena ada phd dulu la baru leh jadi mufti??? Hang blajaq mana???

Nabi ada phd ka??? Sahabat Nabi ada phd ka??? Ingat Ulama' ngaji pondok tu hina sangat la??? Bodoh gak hang ni!

Anonymous said...

Lekeh dan bengap sungguh ko ni hai tulang besi

Cara kau explain khawarij sengaja mengelirukan orang (atau lebih buruk memang kau ni yang bangang tak paham konteks isu khawarij).

Khawarij diperangi kerana berlaku zalim dengan membuat ijitihad unilateral sehingga membunuh Saidina Ali ra, bersikap melampau dengan cenderung kepada berkeras sesama Islam.

Kaum khawarij ini mereka yang kelihatan kuat beribadah dan tegas tetapi rendah ilmu dan akal untuk memahami hikmah. Bersikap taksub pendapat sendiri dan pemimpin puak sendiri(ada nampak kesamaan dengang puak tertentu di Malaysia ?)

Jadi mereka bukanlah diperangi semata label dan kumpulan tetapi jenayah fitnah agama yang dilakukan. Penilaian jenayah fitnah dan kerosakan ini kalau guna Tulang Besi dan species seangkatannya memang rosak masyarakat jadi penilaian dan ijitihad para Sahabat tak boleh di nisbahkan dengan puak Tulang Besi bengap ni.

Cara mantik Tulang Besi bodoh ni boleh memang makan diri. Kalau dinilai akhlak Tulang Besi dan cara dia berhujah terhadap saudara Islam lain yang tak sefahaman lebih kurang macam Khawarij.

Jadi kalau dengan mudah melabel orang khawarij, Tulang Besi pun mudah untuk dihalalkan darahnya kerana boleh berciri-ciri khawarij.

Cuba bayangkan ada malaun sama bodoh macam Tulang Besi tuduh menuduh orang lain kapir dan kempen menjatuhkan label khawarij kepada tulang besi.

Kemudian kempen pulak yang khawarij macam Tulang Besi halal darahnya walaupun dia solat dan menyokong perjuangan Islam. Amacam ?? Ternyata memang sinonim otak ko dengan nama ko, otak besi, besi teroksida @ besi buruk berkarat dan mecemarkan persekitaran dan layak ditimbang kati untuk direlai sahaja.

Sekali sekala berfikir sebelum ko merapu dan mempromosi fitnah. Besar dosanya mengapikan fitnah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...