Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, March 6, 2013

Lahad Datu: A Wag The Dog Operation?

We have to support our troops 100%. They are being professional and just following orders.

However, the people giving those orders are the ones that we have to question.

Especially in light of so many facts proving close ties between UMNO leaders and the Sulu Sultanate whom are based in Manila.

We now have in our hands several pictures of current and former leaders of UMNO with the current Sultan of Sulu, of which his brother is still at large and operating in Lahad Datu Sabah and the leader of the incursion.

We have pictures of:
Now, UMNO is trying to argue that the Sultan operating out of Manila is not a legal entity. Yet, why is the Government of Malaysia paying secession money to the same person that they have labelled to be illegal? In there words, the people that the Malaysian government is fighting in Lahad Datu are the same people that Malaysia is paying cession money to on annual basis (click here, here and here)

Also, we have all come to know about the IC project given to illegal immigrants of which the majority of them are Malays from the South of Phillipines. The same race and religion of the Sulu Sultanate. That explains the picture of Aziz Samsuddin and the Sultan of Sulu. Thick as thieves they are.

We also now know that many of the Sulu Sultanate Royal family are leaders of UMNO at the grassroot level in Sabah. In fact, representatives from the Sulu Sultanate even attended the UMNO General Assembly in 2012.

In short, no one from UMNO dares to deny the close relationship that they had (or still have) with the Sulu sultanate people.

That explains why the first thing UMNO did was to accuse Anwar as being the mastermind behind the Sulu incursion. The entire might of the UMNO media machine was used to slander Anwar Ibrahim up to the point when Anwar declared that he is starting a RM100m suit against TV3 and Utusan.


I cannot shake the nagging feeling that this is just another drama ala "wag the dog" to spruce up sympathy in preparation for the upcoming elections. (Remember the saying "if you can't get the dog to wag his tail, then wag the dog")

After all, UMNO only needs a jolt of 5% Malay votes to get their majority to rule the country.

Look, with this incursion issue being on everybody's lips, people has forgotted about PI Bala, Deepak, Shahrizat NFC and many more.

After this, no one in the Malaysia political scene would dare attack Najib for this would be seen as being "unpatriotic" and bordering on treason.

Some middle of the road Malays might be in the "state of emergency" mindset and look at Najib as their saviour. Never mind Bala or Deepak or anybody else. We are in a state of war and attacking Najib is like attacking Malaysia.

It's money well spent on APCO, let me tell you that.

Maybe, there is no effect on the non Malays. Now with all the evidence propping up, no one can actually give their hearts and minds to Najib on this issue (from the Non Malay voting segment)

However, Najib and UMNO is not aiming at the non Malays. He's looking at the middle of the road Malay voters which will win him the marginal malay seats and give him the comfortable majority he badly needs.

With a bit of luck and a few hundred thousands of illegal immigrants voters he might even get his two third.

TULANG BESI

ps read about the movie "Wag the Dog

9 comments:

Anonymous said...

I'm still waiting to see a bunch of prisoners. Surely they would have caught some by now.

Anonymous said...

You are truly typical moron. Fikir secara lebih kolektif melepasi kotak jumud dan tempurung ko tu dalam menilai situasi. Malaysia kehilangan beberapa unit elit VAT 69. Kau sendiri pernah duduk Sabah ke untuk faham masalah suluk, lanun dan penempatan haram.

Kenyataan pihak manila sendiri mengaitkan pembangkang malaysia dalam kes kiram. Memang hal ini Anwar dan Jeffrey Kitingan yang main api.

Ko dengar sini Melayu, sebab ghairah nak menang, anwar dan melayu islam bodoh cam kau spin isu pengundi hantu memberi impak kepada nasib saudara suluk. Melayu bodoh dalam PAS cam kau tak sedar Jeffrey sememangnya leverage isu pengundi hantu untuk memberi tekanan kepada puak suluk Islam dari terus menjadi faktor pengimbang kepada populasi kristian Sabah. Kalau ko tak paham lagi, Jeffrey dan gerakan kristian Sabah proksi vatican takan redha kepada kekuatan Islam.

Budak hingusan cam kau dalam PAS ni lah sangat menjengkelkan pihak ketiga dan sembrono melabel orang. Hakikatnya, abang kau anwar baru tersedar dia bermain api melampau melebihi liga sepatutnya. Jangan nak salahkan orang lain pulak kalau sendiri terjerat permainan sendiri.

Anonymous said...

Yang menyerang tu sultan sulu palsu yang ada connection dgn nur misuari (MNLF) yang telah bertemu anwar beberapa bulan lepas .

Yang ada hubungan dengan umno ni adalah kumpulan sebenar waris kesultanan sulu dan MILF.

Bodohnya kamu...

Anonymous said...

Bayarlah yang setimpal dengan nilai dollar $5300 tahun 1906, bukan hanya RM5300 setahun.

On 22 April 1903 His Majesty Sultan Jamalul Kiram signed a document known as "Confirmation of cession of certain islands", under what he either grant and ceded or leased additional islands in the neighbourhood of the mainland of North Borneo from Banggi Island to Sibuku Bay to British North Borneo Company. The sum 5,000 dollars a year payable every year increased to 5,300 dollars a year payable every year.

http://bruneiresources.blogspot.com/2012/08/british-trade-dollar-in-brunei.html

Kalau $1 tahun 1906 = RM300. Maka $5300 x RM300 = RM 1 590 000.

Setara dengan gaji sultan serta kerabat melayu. Dapatlah mereka menjaga kebajikan keluarga mereka yang besar.

http://www.erapasca.com/2012/11/gempar-gaji-agung-perdana-menteri.html

Jangan dikhianat perjanjian.

Anonymous said...

HIDUP MELAYU!

Kami setuju tanpa ragu-ragu bahawa kedudukan, martabat dan maruah orang Melayu kini kian terancam.

Rakyat Melayu marhaen berada dalam posisi yang membimbangkan kerana semakin tertindas dan terpinggir dari segi ekonomi dan politik.

Namun, soalnya, siapa yang menindas dan meminggirkan umat Melayu?

Orang Cina? Kaum-kaum 'pendatang' lain yang sudah terlalu lama menjadi setinggan di Tanah Melayu?

Parti Cinakah yang memimpin Malaysia semenjak Merdeka lima puluh tahun lalu sehingga sekarang? Apakah orang 'pendatang' yang menjawat jawatan tertinggi dari hari pertama Malaysia merdeka?

Kesusahan yang dihadapi oleh orang Melayu sekarang sebenarnya kesusahan yang dihadapi setiap rakyat Malaysia pada saat gentar ini - ekonomi negara yang meleset, harga barang yang melambung, ketidakpedulian kerajaan dan pihak-pihak berkuasa terhadap cabaran yang dihadapi mereka setiap hari.

Punca masalah-masalah ini bukanlah perbezaan warna kulit atau agama; puncanya adalah pemimpin-pemimpin yang sanggup menggadai maruah rakyat dan bangsa untuk memperkayakan diri sendiri.

Setelah 50 tahun berleluasa tanpa kawalan, pemimpin-pemimpin UMNO telah mengabaikan cita-cita murni pejuang-pejuang kemerdekaan kita untuk membina Malaysia yang aman dan makmur untuk semua.

POLEMIK KAUM

Tangan di depan menghunus keris kononnya untuk mempertahankan hak-hak Melayu, tangan di belakang merompak tanah Melayu, merompak saham Melayu, merompak sara hidup Melayu.

Budaya rasuah kini meracuni setiap lapis pimpinan parti yang ditubuhkan untuk mengharumi masa depan bangsa sehingga laungan sahaja berbunyi "Melayu!" tetapi hati berbisik "Saya dahulu!"

Sejarah dunia menyaksikan polemik kaum disalahgunakan pelbagai pihak - mahupun di Bosnia, Rwanda dan sebagainya - untuk mengutarakan nafsu politik yang rakus.

Api perkauman dinyalakan demi menghasut rakyat jelata antara satu sama lain; namun amat mudah untuk menjadikan orang yang berlainan warna kulit punca kesengsaraan satu bangsa.

Sebagai generasi baru Malaysia, kita perlu sedar kepada kebenaran dan menembusi ilusi yang dicipta oleh golongan yang berkepentingan.

Kesedaran ini boleh dikatakan susah untuk rakyat Malaysia, yang telah sekian lama diajar oleh kerajaan Barisan Nasional untuk melihat setiap masalah sosial dan isu politik dari sudut perkauman.

Buktinya jelas; UMNO sendiri mengakui bahawa 30 tahun selepas perlaksanaan Dasar Ekonomi Baru, sasaran-sasaran untuk pembangunan taraf ekonomi Melayu masih gagal dicapai.

HIDUP MEWAH

Adakah ini kerana orang Melayu sebenarnya malas manakala kaum-kaum lain rajin? Penjelasan ini tidak munasabah.

Dengan jumlah penyelewengan sehingga berbilion-bilion ringgit oleh ahli-ahli politik Barisan Nasional, tidak hairan Dasar Ekonomi Baru gagal sama sekali. Dasar yang diasaskan dengan matlamat membangunkan rakyat Melayu marhaen diselewengkan sehingga hanya kelompok kecil sahaja yang memperoleh keuntungan dari dasar-dasar tersebut.

Sehingga hari ini, mustahil ternampak seorang pemimpin tinggi UMNO yang tidak hidup mewah dengan mahligai dan kereta-kereta besar.

Jelas, nasib Melayu tidak semestinya terbela oleh parti-parti politik yang bertopengkan nama Melayu sahaja, tetapi oleh pemimpin-pemimpin tanpa mengira kaum yang jujur dan berwibawa. Maruah bangsa Melayu hanya dapat dijamin apabila parti yang terbukti gagal mengangkat martabat bangsa diganti dengan saf pimpinan yang baru.

Sedihnya, golongan politik yang telah mengekalkan sistem ini yang bankrap moralnya kini enggan melepaskan kuasa dan menerima pilihan rakyat.

Pada PRU ke-12, orang Melayu tidak takut untuk mengundi DAP dan orang bukan Islam tidak takut untuk mengundi PAS.

Di bawah pimpinan UMNO, tidak kira ideologi asal yang kini sudah tercemar dan terabai, orang Melayu akan terperangkap dan tidak mungkin maju dan berdikari. Parti-parti yang berulang-ulang terbukti gagal menjaga kedudukan orang Melayu di mata dunia harus diganti sebelum terlambat.

Anonymous said...

AKU MELAYU

Aku juga Melayu. Aku juga beragama Islam. Tapi kenapa aku membenci tindakan sesetengah tindak - tanduk pemimpin Umno yang mengaku diri mereka memperjuangkan Melayu. Adakah dengan langkah aku membenci Umno maka aku mengkhianati Melayu.

Aku benci kepada Umno kerana mereka sering kali memperbodohkan Melayu. Lihat sahaja laungan Ketuanan Melayu tapi yang merampas tanah - tanah orang Melayu adalah mereka. Yang merobohkan Kampung Berembang adalah mereka. Yang menutup mata untuk penduduk Kampung Tanjung Tokong Pulau Pinang adalah mereka. Yang merampas biasiswa untuk Bumiputera adalah mereka.

Tapi dalam masa yang sama mereka juga menjerit "HIDUP MELAYU!", "INI TANAH MELAYU!", "JANGAN RAMPAS HAK MELAYU!", dan sebagainya. Kenapa masih ada yang mempercayai Umno memperjuangkan Melayu. Kenapa masih ada yang terus - menerus memberi undi kepada Umno?

Aku Melayu, tapi aku tidak pernah sesekali memberikan undi aku kepada Umno kerana aku yakin Umno tidak pernah mempertahankan Melayu. Mereka hanya menggunakan nama Melayu untuk merompak harta negara. Mereka mencandukan orang Melayu dengan slogan - slogan yang cukup enak untuk didengar. Buktinya? Lihat sahaja rumah Khir Toyo. Hartanya puluhan juta. Hasilnya kerana terus menerus memperbodohkan Melayu. Apabila Melayu khayal dan terus seronok menyokong Umno, maka lahirlah Istana Kaya Raya Khir Toyo.

Apakah itu tidak cukup untuk membuka mata orang Melayu? Tidak! Orang Melayu disajikan dengan orang Cina nak rampas tanah Melayu. Orang Cina akan buang hak - hak Melayu. Tanah orang Melayu akan dirampas oleh Cina. Sokong parti pembangkang orang Melayu akan musnah.

Maka orang Melayu sekali lagi terpedaya dengan dakyah dan tipu muslihat bangsat Umno ini. Sedangkan yang berusaha untuk menghalau orang Melayu di tanah mereka sendiri adalah orang Umno. Lihat sahaja apa yang berlaku di Kampung Berembang. Orang Melayu dihalau bagaikan anjing. Apakah itu tidak cukup memperlihatkan betapa bangsatnya Umno?

Aku Melayu, apabila melihat betapa bangsatnya penipuan Umno terus aku membenci Umno. Aku yakin Umno tidak pernah ikhlas mahu membantu orang Melayu. Umno hanya mempergunakan sensitif orang Melayu untuk mengekalkan kuasa mereka dan terus - menerus mengKAYAkan sanak - saudara mereka. Atas sebab itu aku yakin, Umno harus dimusnahkan jika tidak, orang Melayu terus akan mundur di kampung. Orang Melayu tergadai tanah mereka. Orang Melayu terus - menerus nasib mereka tidak dibela.

Namun sayangnya, hanya segelintir sahaja yang berfikiran seperti aku. Masih ramai lagi disana yang terpedaya dengan tipu muslihat Umno. Kenapa mereka masih tidak berubah? Kerana maklumat tidak sampai. Menjadi tanggungjawap kita menyampaikan maklumat untuk mereka.

Aku Melayu apakah dengan penulisan ini aku dianggap mengkhianati Melayu? Silakan. Aku mahu melihat Melayu bebas dari pengaruh Umno yang bangsat ini. Sedangkan Nabi Muhammad s.a.w pun digelar pengkhianat oleh puak Jahiliyyah Quraisy. Jadi aku akan terus - meneruskan mengatakan Umno pengkhianat Melayu. Buang Umno maka Melayu selamat. Percayalah.

Anonymous said...

Nmpk jelas nko yg bodoh n bebal sbnrnya. Yang nko besar2kn ialah laporan media yg cuba kaitkn anwar, apahal plak dgn laporan media2 lain yg mengatakn najib yg bertgjwb? Xde plak nko komen pasal penafian pihak Sultan Sulu tntg kaitan anwar? Apa maslh klu Nurmisuari jmpa anwar sedgkn najib jg ada berjmpa dgn Nurmisuari n presiden filipina baru2 ini? Nko xde plak komen pasal pengakuan mahadir yg khianati negara dgn berikn sejuta IC kpd pndtg asing terutama org filipina? Nko pongpang2 psl anwar tp nko buat2 xtau tntg hubgn baik ameno dgn Sultan Sulu sedgkn merekalah yg menceroboh malaysia skrg ni...
Selagi nko duk kat celah punggung pemimpin ameno, selagi tulh nko akan dibodoh dan dibebalkn oleh ameno, yg kelakonya nko lgsg xsedar akn kebebalan nko... kesiannn...

Anonymous said...

Yang gambar tu tunjuk (najib, aziz, shafie dan pak lah) adalah dengan adik sultan tipu la bongok.

Memang bodoh la orang UMNO ni..

bourne identity said...

salam...wag a dog operation? Apa kamu ingat ngan jubah dan sarban serta janngut kamu tu , kamu lebih islam dari kami ke? Nak tahu...nik aziz nak istihar rakan2 aku yang meninggal dunia bertempur ngan pengganas islam dari filipina ni sebagai mati syahid ke? Ke nik najis akan beri fatwa haram berperang bagi pihak Malaysia dan rakyatnya?
Tak sedar diri... kecil2 di ajar menjadi orang islam tetapi dah besar senang2 panggil orang lain kafir dan haram ini dan haram itu disebabkan percanggahan politik.
Aku dah pencen tahun 1993 teta[i kalau ada pengikut2 Parti Ajaran DSesat atau PAS ini bersikap macam pengganas islam filipina ini di tanahair aku... aku akan mohon masuk semula ke dalam vat69 dan aku akan pastikan tiada lagi ada orang islam yang sesat di negara aku ini...
exvat69 - 1977 sehingga 1993

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.