Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, March 6, 2013

Penceroboh2 Sulu Sama Bangsa dan Agama dengan UMNO!!!

Semalam Tulang Besi bercakap dengan seorang makcik ni. Tulang Besi konfiden Makcik ni UMNO sebab dia tak berapa cerdik. Lansung keluarlah cerita pasal trajedi Lahad Datu.

Makcik tu cerita adik dia ada dalam Felda dekat Lahad Datu tu. Kerja pegawai katanya.

Makcik tu bukan main bangga dengan tentera2 kita mengebom dan membedil penceroboh2 Sulu tu.

"Padan muka" kata makcik tu. "Berani kacau negara orang. Negara sendiri tak tau jaga ada hati nak kacau negara orang. Esok bertambah lagi orang Kristian kat Sabah tu" sambung Makcik tu.

Terkejut Tulang Besi dengar cakap makcik tu.

Tulang Besi pun tanya "Makcik tau ke sapa yang asykar kita lawan di Lahad Datu tu?".

Makcik tu balas " Eh, orang Filipina la, sapa lagi"

"Laaa MAkcik, yang kita lawan di Sabah tu orang2 keturunan Sulu. Mereka ni bangsa Melayu, siap pakai songkok dengan baju Melahyu lagi. Agama mereka agama Islam madhab Syafiee sebijik macam kita. Cumanya mereka bahasa Bajau Laut lain sikit dari kita" jawab saya.

Terdiam makcik tu. Terkejut beruk saya tengok muka makcik tu. Mengeleng2 kepala dia macam dia tak nak percaya tapi satu perkataan pun tak keluar dari mulut dia. Cuma kepala dia mengeleng2.

"Makcik cuba masuk google cari perkataan SULU. Mesti dia bagitau benda yang sama yang saya cakap ni". Lepas tu saya pun minta izin undur diri sebab ada urusan.

Sambil berjalan pergi saya berkata dalam hati "patutlah UMNO masih kuat. Ramai lagi orang Melayu ni yang buta sejarah bangsa sendiri. Kalau macam ni punya gaya, memang lah layak makcik ni jadi penyokong UMNO"

Selagi orang Melayu kekal bodoh dan emosi, UMNO akan terus mempunyai sokongan.

Tapi kalau orang Melayu mula berfikir dan berilmu, maka akan matilah UMNO buat selama-lamanya. UMNO tidak boleh hidup dalam keadaan orang Melayu berfikir dan berkritis kerana UMNO memerlukan orang Melayu yang setaraf dengan lembu yang boleh dicucuk hidung nya.

Kepada penyokong2 Pakatan Rakyat, kena bagitau saudara/ri kita kerana ramai mereka ini masih menyangka penceroboh2 Sulu ini adalah orang berbahasa Tagalok dan beragama Kristian dari Filipina.

Konfirm saudara/ri kita yang UMNO tu akan ternganga bila kita bagitau benda ni.

Sedar tak PERKASA dan JATI sikit pun tak berani bukak mulut?

TULANG BESI

5 comments:

Anonymous said...

Alamak, berdebat dengan makcik lepas tu nak banga. Apa rah. Inilah orang kata syok sendiri.

Cuma saya tertarik dengan tajuk aje. Kata awak, mereka ini sama agama dan bangsa dengan UMNO. Selama ni kan awak dok canang agama UMNO ni berbeza dengan PAS. Jadi mereka ni tak sama agama dengan PAS ke?

Anonymous said...

Anon 1.28 Berdebat kepala hanggok hang, TB skdr nk membetulkn fakta dan kecelaruan org2 ameno yg tlh bjaya melalui proses pembodohn oleh parti ameno..

Ternyata bkn makcik tu aje yg bodoh, nko pun sama juga...

Anonymous said...

lain agama la tu bagi pas... bangga sngat debat dengan makcik tua... beza antara jamalul kiram III dengan sultan julaspilah pon ko x reti bezakan... kaji dulu susur galur puak2 kt selatan filipina tu... jng jadi bangang sngt... kt sane ade MILF, MNLF, ABU SAYAF... Sultan2 sulu pon ade 3 orang... jng buat cerdik walhal bodoh...

Anonymous said...

lain agama la tu bagi pas... bangga sngat debat dengan makcik tua... beza antara jamalul kiram III dengan sultan julaspilah pon ko x reti bezakan... kaji dulu susur galur puak2 kt selatan filipina tu... jng jadi bangang sngt... kt sane ade MILF, MNLF, ABU SAYAF... Sultan2 sulu pon ade 3 orang... jng buat cerdik walhal bodoh...

Anonymous said...

kenapalah sesama Islam tak boleh fikir positif, tak habis-habis fikir negatif hanya disebabkan politik. Cukup-cukuplah wahai pemilik blog, malu dengan imej saudara tetapi mengumpat dan mengeji sesama Islam. Ya Allah, ampunkanlah hambaMu ini..Aminn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.